amazon-company

2nd screen zvyšuje efektívnosť TV a Amazon vyhlásil vojnu značkám

Second screen je rozšírením TV reklamy

Existuje niekoľko výskumov o fenoméne second screen pri TV – sledovaní ďalšieho zariadenia popri sledovaní televízie. Odhad počtu divákov, ktorí pri televízoroch ťukajú do svojich smartphonov, sa pohybuje od necelej pätiny až po polovicu.
Posledné výskumy naznačujú, že 2nd screen môže zvyšovať efektívnosť televíznej reklamy. Ukazujú, že keď reklama zaujme divákov, začnú hľadať ďalšie informácie na svojich mobilných zariadeniach.

Ako to využiť? V prvom rade je potrebné upraviť kreativitu PPC kampaní vo vyhľadávaní Googlu, aby súvisela s kampaňou v TV. Ďalej upraviť landing page webu, aby divák hneď našiel informácie o produkte z reklamy. V ideálnom prípade by kreatíva landing page mala súvisieť alebo rozvíjať kreatívu spotu.

Nepozerajte sa na mobil ako zariadenie, ktoré odvádza pozornosť od Vašej reklamy. Pozrite sa naň ako na virtuálny výklad s Vašimi produktmi.

Amazon (pravdepodobne) nie je Váš priateľ

Amazon vyhlásil vojnu značkám. Chce im zobrať vysoké marže, ktoré považuje za neoprávnené a dať ich ľuďom. Ako to robí?

Stručne: Má obrovský zásah, prakticky neobmedzený prístup k lacnému kapitálu, konkurentov podlieza cenovo (má nižšie náklady – nemusí investovať do reklamy, obalov, umiestnenia produktov v obchodoch atď.) a jeho stratégiou nie je dosahovať zisk, ale rýchlo rásť.

Trhová hodnota Amazonu je väčšia ako hodnota veľkých amerických obchodníkov dohromady. T. z., viac ako Sears + JCPenney + Nordstrom + Kohl’s + Macy’s + Best Buy + Target + Walmart.
Navyše hodnota všetkých týchto konkurentov v poslednej dekáde poklesla, viacerým sa nedarí a zatvárajú predajne. Amazon rastie. Za desať rokov skoro o 2 000 % (zo 17,8 mld. na 356 mld. $).

Príklad sily Amazonu: Vyše polovica amerických domácností si platí paušál Amazon Prime.

Amazon si môže vybrať prakticky akýkoľvek non-core biznis a vďaka prístupu ku kapitálu a svojmu zásahu v ňom dokáže rýchlo narásť. Napr. do TV obsahu už investuje viac ako HBO, ABC alebo NBC a predáva ho lacnejšie ako konkurencia.

Teraz prichádza hlasové vyhľadávanie, ktoré chce Amazon monetizovať prostredníctvom predaja produktov. Motivuje ľudí nakupovať hlasom dodatočnou zľavou oproti nákupu cez web. Okrem toho uprednostňuje svoje privátne značky a niektoré konkurenčné dokonca ignoruje.

Profesor Scott Galloway to nazýva vojnou. Prežiť ju môžu menšie zaujímavé značky alebo značky s výbornou cenou. Väčšina značiek sa však pohybuje v strede a práve ich maržu chce Amazon vziať.

Pozrite si celú prednášku, video >>

Krátke správy

Vírus WannaCry zasiahol počítače v 150 krajinách. Za odblokovanie obsahu požadoval výkupné. Vydierači do dnešného dňa získali vyše stotisíc dolárov. Securelist >>

Apple má pri hodnote 800 mld. kapitálové rezervy 260 mld. $. Mohol by si kúpiť Teslu, Netflix, Uber, Airbnb, Twitter a ešte stále by mu zostali miliardy. Futurism >>

Naši rumunskí kolegovia vymysleli etikety pre fľaše Coca-Coly. Fungujú ako náramky umožňujúce vstup na koncerty alebo festivaly. Adweek >>

Šéf marketingu Coca-Coly odchádza do dôchodku. Nový CEO následne zrušil jeho pozíciu. Ponaučenia z tejto situácie na Marketingprofs >>

Facebook chce lepšie spoznať, ako ľudia trávia čas na jeho platforme. Preto v New Yorku buduje neurovedecké centrum. Adweek >>

Google uzavrelo partnerstvá so spoločnosťami poskytujúcimi platobné karty. Chce prepájať dáta o správaní v online s nákupným správaním ľudí v offline svete. Fortune >>

Facebook vstupuje na trh živých športových prenosov. Bude streamovať baseball a vďaka zmluve s ESL plánuje streamovať aj zápasy esports, ako napr. Counter-Strike. TechCrunch >>

Reklamy

Švédsko má ďalšiu kampaň. Tentoraz celú krajinu zalistovali na Airbnb.

Canon dramatizuje zaujímavé momenty v životoch ľudí v spote so zaujímavým vizuálom.

Lidl má nechutnú, no zato zábavnú reklamu na pivo.

Reklamný textár/blogger/žurnalista Mark Duffy a.k.a. Copyranter urobil výber podľa neho najlepších reklám tohto roka. Oplatí sa pozrieť si všetky. Digiday >>

WTF: Ako odprezentovať Brooklyn Film Festival? Zranením sa na dilde,

tehotnou ponožkou tínedžera,

alebo odrezaným uchom v cereáliách.

Site Footer

Sliding Sidebar