Slniečkari sú v kurze a ako bojovať o pozornosť ľudí

Slniečkari sú v kurze

Minule sme písali o značkách, ktoré sa vyjadrujú k politike.
Pripomeňme si, že Lego zrušilo spoluprácu s Daily Mail kvôli nenávistným textom. Tic Tacy sa ohradili voči Trumpovi. Zmrzlina Ben & Jerry’s podporuje hnutie Black Lives Matter. Pivo Tecate si robí srandu z Trumpovho múru. IKEA pomáha upozorňovať na problémy utečencov.

Najnovšie Kellog’s stiahol reklamu z najčítanejšieho amerického pravicového portálu Breitbart, ktorý býva obviňovaný zo šírenia nenávisti, rasizmu a xenofóbie. (Breitbart zareagoval vyhlásením „vojny“ a výzvou na bojkot.)

V Nemecku sa Bahlsen angažuje v pomoci utečencom. Vo vianočnom spote si kladie otázku, čo sú Vianoce.
A teraz Amazon spája kultúry vo svojom novom spote.

Dodávame, že ľudia oceňujú angažovanie značiek v dobrej veci. Nebojte sa kontroverzie. Nikto nemôže byť obľúbený všetkými. Dobrý príbeh potrebuje konflikt.

Komunikačné platformy

Ľudia sú zavalení podnetmi a my bojujeme o ich pozornosť. Približne 9 z 10 reklám odignorujú.
Chcete, aby Vás ľudia zaregistrovali a zapamätali si? Základom je vytvoriť reklamu so znakmi charakteristickými pre Vašu značku.

Aby značka rástla, potrebujete používať tieto znaky konzistentne a opakovane. Vytvoríte tak komunikačnú platformu. Zadefinovaná môže byť prostredím, hlavnými postavami, typom príbehov, farebnosťou, hudbou, korporátnym hlasom atď.

Dôležité je prepnúť svoje rozmýšľanie z izolovaných krátkodobých kampaní na akési seriály, vďaka ktorým je možné sa priebežne pripomínať. Pretože na dosiahnutie dlhodobých efektov, ako sú rast podielu na trhu alebo znižovanie cenovej citlivosti zákazníkov je nevyhnuté vytvárať, udržiavať a posilňovať pamäťové štruktúry v mozgoch ľudí.

Najlepšie kampane fungujú ako dlhodobé platformy. Dos Equis a The Most Interesting Man in the World, Mac vs. PC alebo Old Spice sú len niektoré z príkladov. Aj u nás sa dá nájsť veľa platforiem: rodina Slovenskej sporiteľne, Lepiči a teraz Petra Polnišová pre VÚB, Naša obec Poštovej banky, bačovia Coop Jednoty, Telekom so Saganom, Pišta Lakatoš pre FunFón, Jánošík mobilného operátora Jura…
Reklamy týchto značiek patria medzi najefektívnejšie na Slovensku.

Krátke správy

Na Slovensku sa udeľovali Effie (my sme sa tento rok nezúčastnili). Zvíťazili práce s vysokými investíciami do televízie. Stratégie >>

Televízia je dominantný mediálny kanál na celom svete a sledujú ju všetci, píše Adnews >>

Netflix na mobilných zariadeniach konečne umožňuje stiahnuť si filmy a sledovať ich offline. The Verge >>

Ako vyzbierať peniaze pre ľudí s paralýzou celého tela? Prvé brandované video Mannequin Challenge, ktoré má význam dopozerať až do konca. Video >>

Čína cenzuruje súkromné chaty bez toho, aby o tom ľudia vôbec vedeli. Quartz >>

Chcete sa vymazať z internetu? Toto tlačidlo Vám to umožní. The Next Web >>

Budúcnosť je tu. Tesla poháňa celý ostrov pomocou solárnych panelov. The Verge >>

A Paríž otestuje „lietajúce“ taxíky nad Seinou. Trend >>

Obsahový marketing pomáha hypotekárnej banke spojiť pozitívne emócie s hypotékou. M-Journal >>

CNN omylom vysielala porno. Takto sa šíria fake správy na internete. The Verge >>

Reklamy

Seriál Narcos o kolumbijskej mafii prichádza s druhou sériou. Na Facebooku sa objavilo live video s leaknutou prvou epizódou. Po niekoľkých minútach ho prerušil sám Pablo Escobar. Pretože Pabla nikto neokradne!

Ram má nový poetický spot.

(Spomínate si na ich hold farmárom?)

Tretia várka vianočných reklám: 

Aj na Slovensku vznikla pekná vianočná reklama. Pre Pilsner.

Wes Anderson pre H&M = ťažký štýl!

Aj McDonald’s nabehol na vianočný sentiment v spote s bábikou.

A na záver smutný spot o Santovi, ktorý stratil pamäť.

Užite si víkend a tešíme sa na Vás nabudúce 🙂

Site Footer

Sliding Sidebar