Bojkot Googlu a Adidas bez stratégie

Masívny problém Googlu

Reklama v sieti Googlu sa roky zobrazuje na rôznych pochybných stránkach s falošnými správami, konšpiráciami vrátane stránok podporujúcich extrémizmus aj terorizmus. Týka sa to aj YouTube, na ktorom je aj množstvo islamistických a antisemitských videí.

Google, marketéri aj reklamné agentúry to ignorovali. Vody sa začali hýbať po Brexite a počas americkej prezidentskej kampane. Fake news začali byť vnímané ako vážny problém.

Novú vlnu spustil vo februári článok britských The Times. Problémom totiž nie je len, že reklama sa zobrazuje, napríklad, pred teroristickým videom. Ale fakt, že autori videa (alebo webstránky v prípade reklamnej siete Googlu) z reklamy dostávajú podiel.

Takže značky svojou reklamou vlastne financujú extrémizmus, terorizmus, antisemitizmus, pornografiu atď. V reakcii už viac ako 250 značiek vrátane globálnych gigantov ako Toyota, McDonald’s, Heinz alebo HSBC, zo systémov Googlu stiahlo svoju reklamu. Google môže prísť o státisíce dolárov, odhad sa blíži už k miliarde.

Google sľubuje, že zlepší algoritmy aj zamestná viac ľudí kontrolujúcich obsah. Hlasy z branže tvrdia, že to nebude stačiť. Uvidíme. K bojkotu sa už pridávajú firmy aj preto, lebo chcú obmedziť dominanciu Googlu v online reklame. A niektoré jednoducho chcú využiť situáciu a dohodnúť si lepšie cenové podmienky.

Nestrategický Adidas

CEO Adidasu oznámil, že firma končí s TV reklamou a bude sa výlučne koncentrovať na digitálne médiá a mladších spotrebiteľov. Vraj kľúčovým je digitálny engagement.

Pri svojom rozhodnutí sa dopúšťa viacerých omylov. Ignorovanie televízie je hlúpe. Je pravda, že mladí ľudia sledujú televíziu menej ako starí ľudia. Je aj pravda, že súčasní mladí ľudia pozerajú menej televízie ako mládež pred 10, 20 rokmi, atď.

A zároveň platí, že televízia je také dominantné médium, že potrvá ešte veľa rokov, kým ju digitál predbehne aj u mladých cieľových skupín. Posledné dáta z USA dokonca naznačujú, že čas strávený sledovaním televízie prestáva klesať dokonca aj v skupine 18 – 24 r.

Pred Adidasom bude stáť aj iná výzva – ako pri čisto digitálnom mediamixe doručiť komerčné posolstvá. Podľa výskumu združenia komerčných televízií Thinkbox z Veľkej Británie ľudia vo veku 16 – 24 rokov skonzumujú denne 13 minút video reklamy. Z toho však až 90 % pripadne na televíziu (tejto téme sa budeme venovať nabudúce).

Správy 

Nová služba AmazonFresh Pickup doručuje nákup potravín na dohodnuté miesto v dohodnutý čas. Zatiaľ prebieha testovacia prevádzka. TechCrunch >>

Najlepšie plateným influencerom na sociálnych sieťach je futbalista Ronaldo. Nike si ho za 1 miliardu dolárov zaviazala do konca života. Stratégie >>

Najviac Slovákov hľadá správy na Facebooku. Trend >>

Novinky Facebooku:

Alternatívny News Feed? Facebook testuje novú funkciu. TechCrunch >>

Odkopíroval Stories od Snapchatu. Predtým ich spustili na Instagrame, Messengeri a WhatsApp. A všetky aplikácie vyzerajú rovnako. Recode >>

Plánuje prestávky vo videách. Tvorcom sľubuje 55 % zisku z nich. M-Journal >>

Chce zabraňovať samovraždám. Jeho umelá inteligencia bude na základe príspevkov a komentárov vyhodnocovať, či užívateľ netrpí psychickými problémami. The Verge >>

Facebook reakcie ovplyvnia to, čo sa zobrazí vo vašom feede. WERSM >>

Reklamy

Ako zdramatizujete veľa zábavy v kábli? Keď máte rozpočet, takto:

MoneySuperMarket pokračuje v koncepte. Tentokrát oživil komiksových hrdinov z 80-tych rokov Skeletora a He-Mana a je to vtipné.

Jose Cuervo, Elvisova hudba a koniec sveta.

Keď deti vyletia z rodinného hniezda, urobia miesto… pre psa! Výborný insight.

Dobrý publicity stunt nie je zlý. Čo by mohol propagovať obrovský prsník na streche domu v Londýne? Adweek >>

Výborný spoof spotu z kampane Chevroletu „s reálnymi“ ľuďmi.

Ako bojovať proti vlastneniu strelných zbraní? Vytvoríte simuláciu, v ktorej ľuďom poviete, že vlastnia skutočnú zbraň a môžu zastreliť kohokoľvek.

Site Footer

Sliding Sidebar