Bullshit menom lovebrands, YouTube poráža káblovku

Pozor na „lovebrands“

Pokiaľ agentúra z Vašej značky chce vytvárať „lovebrand“, položte jej dve otázky: Čo je to lovebrand. A prečo si myslia, že zo značiek treba vytvárať lovebrands.

Pokiaľ by Vám poskytli dáta, zistili by ste, že ľudí, ktorí naozaj milujú nejakú značku je málo a tvoria nízky podiel na tržbách. Väčšina ľudí k značkám nemá žiadny hlboký emotívny vzťah a bez problémov značky striedajú. Je to normálne správanie. Vaši zákazníci Vás kupujú, aj keď Vás nemilujú.

Ak chcete, aby Vaša značka rástla, namiesto vytvárania „lásky“ sa sústreďte na zvyšovanie fyzickej a mentálnej dostupnosti. Kľúčom nie je dosiahnuť, aby Vás milovali. Ale aby Vás mohli jednoducho kúpiť a aby Vás mali v mysliach vďaka tomu, že sa im priebežne pripomínate.

Ešte raz: Hlboký vzťah k značke je zriedkavý a pre firmu nemá ekonomický význam. Ak máte otázky, radi Vám ich zodpovieme a ukážeme aj dáta.

YouTube porazil káblovku

Po prvý raz v histórii americkí tínedžeri viac sledujú YouTube ako káblovú televíziu (TV daily video consumption, prieskum na vzorke 10 tis. osôb), čím sa YouTube dostal na druhé miesto za Netflix.
Neznamená to, že televízia je mŕtva, len sa dramaticky mení v prospech videa on demand. A stále rastie aj mobilné video.
Business Insider >>

Otázka pre marketérov: Čo budete robiť, keď tento trend dorazí k nám? Na streamovacích službách typu Netflix TV spot nekúpite. Blokovanie reklamy na internete dosahuje už obrovské rozmery (na jar tohto roka viac ako štvrtina Slovákov na internete používala Adblock). A na sociálnych médiách Vás ľudia ľahko odignorujú, pokiaľ im neponúknete zaujímavý a hodnotný obsah.

Krátke správy

Video nie je všemocné. Mladí Američania vo veku 18 – 29 rokov preferujú konzumovať správy vo forme textu. V skupinách nad 50 rokov už výrazne víťazí video. NiemanLab >>

AT&T kupuje koncern Time Warner za 85,4 mld. $. Telekomunikačný operátor získa prístup k značkám pôsobiacim na TV a filmovom trhu ako napr. Warner Bros, Turner alebo HBO vrátane vysielacích práv na NBA alebo baseballovú ligu MLB. Dohodu ešte čaká schválenie americkým Kongresom. Engadget >>

Uber má autonómny kamión. Náklad pri prvej ceste? Pivo. Wired >>

Uber má 40 miliónov aktívnych zákazníkov, ktorí priemerne platia 50 dolárov mesačne. Adweek >>

V USA si môžete cez Facebook už objednať jedlo aj vstupenky. TechCrunch >>

Nintendo má novú konzolu Switch s hybridným dizajnom. Video >>
Internet sa zamiloval.

Google uvádza nový smartphone Pixel. Má výborné referencie a hodnota akcií Googlu dosiahla historické maximum.
Recenzia Wired >>

Home Credit zmenil logo. Dozvedeli sme sa, že v starom logu bola chladnička. V novom je smajlík, ktorý vyzerá ako pisoár. Je to nepodarok. Medialne >>

Ako sa robili reklamy v 60. rokoch? Pozrite si krátky príbeh tých najlepších od Volkswagenu. Adweek >>

Instagram v Rusku údajne testuje live video. The Verge >>

Facebook live videá budú mať filtre podobné tým z aplikácie Prisma. WERSM >>

Reklamy

The Hire bola séria filmov pre internet, ktorými sa BMW zapísalo do histórie reklamy. Po 15 rokoch prichádza ďalšia časť.

Dronevertising je tu! Uber nechal nad autami v zápche lietať drony s reklamou. Adweek >>

Nálepka s NFC čipom, ktorá spolu s appkou v telefóne blokuje notifikácie a automaticky odpovedá na SMS. Aby vodiči počas jazdy nepoužívali mobily.

Interaktívny citylight od Lucozade.

Ako predáte exkluzívne pivo? Vytvoríte k nemu exkluzívny snack – najdrahšie zemiakové chipsy na svete, čo vám vygeneruje kopec publicity zadarmo. Microsite >>

Zbrane nezabíjajú ľudí. Batoľatá zabíjajú ľudí!

Site Footer

Sliding Sidebar