Chybná metrika Facebooku, Snapchat, TV funguje aj na mladých

Digital potrebuje jednotnú metriku

Facebook nesprávne meral video. Konkrétne priemerný čas strávený sledovaním videa. Vinou chybného výpočtu ho nadhodnocoval až o 80 %.
Tak si to zhrňme. Digitálna reklama sa momentálne potýka s viacerými problémami: podvodným trafficom, podvodnými clickmi, neviditeľnými reklamami, bonusmi nepriznanými klientom, blokovaním reklám používateľmi a problémami s meraním efektívnosti reklám.

A okrem tohto používajú dvaja najväčší hráči – Google a Facebook, rozdielne navzájom nekompatibilné metriky. Navyše neoverené treťou stranou.
Viete si predstaviť, že by ste nakupovali napr. televíznu reklamu bez toho, aby čísla boli potvrdené nezávislým subjektom?

Kritika Marka Ritsona v Marketing Week >>

Snapchat sa mení na Snap

A okrem toho na trh uvedie okuliare s kamerou Specs. Prečo môžu byť na rozdiel od Google Glass úspešné? Sú lacné, sú slnečné, vyzerajú dobre, sú integrované so Snapchatom, pardon, Snapom. A keď nahrávajú, svietia výrazné diódy. Takže ľudia sa nebudú cítiť takí špehovaní, na rozdiel od Google Glass. Wired >>

Televízia funguje aj na mladých

Výskumná agentúra GfK sa opýtala Slovákov vo veku 15 – 25 rokov, na aké reklamy si spontánne spomenú. V top 10 sa objavili len reklamy značiek, ktoré výrazne investujú do televízie: 5x banky, 4x mobilní operátori a Lidl.

Z toho dve kampane našej agentúry pre Poštovú banku, ktorá navyše cieli na odlišnú cieľovú skupinu. Televízia má ešte stále najväčší výtlak a reklama sa v nej dostane aj k ľuďom, ktorí podľa vlastných slov televíziu veľmi nesledujú. Stratégie >>

Krátke správy

Zuno končí. Obchod s ruským oligarchom sa nepodaril, a tak Raiffeisen vypína Zuno. SME >>

Interbrand zverejnili rebríček najhodnotnejších značiek. Vedú Apple, Google, Coca-Cola, Microsoft a Toyota. Najrýchlejšie rástli Facebook, Amazon a Lego. Celý rebríček >>

Samsung končí s výrobou Galaxy Note 7. Vybuchovali aj batérie vymenených kusov. Toto je prúser za 3,1 mld. dolárov, ktorý vážne ublíži značke. The Verge >>

Samsung kupuje Viv – platformu umelej inteligencie, ktorú vytvorili autori Siri. Toto môže byť veľká vec. TechCrunch >>

BlackBerry končí s výrobou smartphonov. The Guardian >>

Po svete sa objavujú strašidelní klauni a ľudia sa boja. Ak je toto súčasťou nejakej kampane, nie je vkusná. McDonald‘s pre istotu stiahol svojho klauna Ronalda z reklamných aktivít. FB video >>

Facebook spúšťa kolaboratívnu platformu Workplace, konkurenta Slack a spol. Fast Company >>

Mastercard vám čoskoro dovolí platiť pomocou selfie. WERSM >>

Amazon chce ovládnuť online obchod s potravinami. A preto sa chystá postaviť sieť kamenných potravín. Wired >>

Reklamy

Ak ste ešte nevideli, pozrite si spot Dove. Tentokrát o ženskej kráse s mužmi.

Kone sa smejú v spote na VW Tiguan.

Ak máte veľký rozpočet, môžete urobiť peknú animáciu s celebritami ako Shell.

Dva spoty, ktoré pracujú so zvukom.

A výborný a zároveň jednoduchý spot pre The Times.

McCann vytvoril eskortnú službu, ktorá prekvapila každého, kto ju využil. Prostitútky boli totiž mŕtve.

Richard MarečekMartin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar