Drony, masterbrands a štatistiky o soc. médiách

Drony sú veľká vec

Najskôr si pozrite video. Zábery nie sú zrýchlené, fakt lietajú rýchlo, bežne vyše 100 km/h. Pretekárske drony pri strmhlavom lete dosahujú rýchlosť nad 160 km/h. Len v USA sa v minulom roku predalo viac ako milión dronov, viac ako dvojnásobok v porovnaní s predošlým rokom.

Na jar sa v Dubaji uskutočnili svetové preteky dronov s hlavnou cenou 250 tis. dolárov. V auguste sa uskutočnili majstrovstvá USA s výhrami vyše 50 tis. dolárov. Preteky prenášala televízia ESPN.

A to sme len na začiatku.

Populárna stratégia Masterbrand

Coca-Cola prednedávnom zmenila stratégiu značky. Coca-Cola Classic, Light, Zero mali každá špecifickú komunikáciu s vlastnou tonalitou. Po novom existuje už len jeden masterbrand Coca-Cola a v reklame sa budú zobrazovať všetky produktové varianty a menia sa aj obaly. Viac na britskej stránke Coca-Coly.

Coca-Cola nie je jediná. Rovnakú stratégiu zvolili Hershey‘s alebo britskí United Biscuits (všetky sladkosti zlúčili pod značku McVitie’s a slané výrobky pod značkuJacob’s, druhý príklad).

Dôvodov na zmenu je viac:

  • Jedna značka a jeden štýl reklamy prinášajú úsporu marketingových nákladov a znižujú riziko, že kampane si ľudia nevšimnú.
  • Vyššia flexibilita. Komunikácia jednej značky znamená, že je možné ľahko meniť dôraz na jednotlivé produktové varianty.
  • Silnejšia komunikácia jednej značky zvyšuje jej hodnotu aj dôveryhodnosť.
  • Jednoduchšie nákupné rozhodovanie, pretože značka ponúka ucelené portfólio produktov.

Samozrejme stále platí, že táto stratégia funguje len pri udržaní fókusu. Zlúčenie výrazne odlišných produktov pod jednu značku ju rozriedi a zmätie ľudí.

Niekoľko čísel o sociálnych médiách

  • Kliky zvyčajne nie sú najlepšia metrika. Na sociálnych médiách sa dajú nakúpiť veľmi lacno. Dôsledkom toho majú odkazy zo soc. médií najnižší ukazovateľ engaged time – menej ako minútu. Ak ľudí posielate zo soc. médií na váš obsah, väčšina mu bude venovať len minimálnu pozornosť.
  • Najaktívnejšia demografická skupina na soc. médiách sú matky s deťmi do 5 rokov.
  • Viac ako 2/3 zdieľania na svete sú pre analytické programy neviditeľné. Deje sa na dark social (e-maily, messaging apps, fóra…), ktoré sú mimo možností sledovania externými programami.
  • Takmer polovica aktívnych mesačných používateľov Facebooku používa len mobilnú aplikáciu (cca. 750 mil. ľudí, stav z konca minulého roku). Nikdy nepoužívajú Facebook na počítači.
  • Príklad dôležitosti videa: V septembri 2015 mal Snapchat 4 mld. zhliadnutí videí denne. V januári 2016 už 7 mld. a v apríli 10 mld. Pre porovnanie, Facebook s 9x väčším počtom používateľov mal vtedy 8 mld.
  • Oplatí sa rýchlo reagovať. Vyše 70 % ľudí, ktorí dostali na soc. médiách rýchlu reakciu od značky, sú náchylní ju odporučiť ďalej.

Viac na Contently >>

Správy

Autonómne taxíky Uber sú dostupné pre vybraných zákazníkov v Pittsburghu. Reportáž TechCrunch >>

Apple Keynote v necelých dvoch minútach. Takto má vyzerať zaujímavé video >>

Pozrite si najkreatívnejšie mediaplány podľa Adweek >>

V Londýne na stanici metra vymenili na 2 týždne všetky reklamy za obrázky mačiek.Video >>

Nástroj na blokovanie reklamy Adblock Plus chce predávať reklamy. Ale len tie, ktoré príliš neotravujú. Aj vy máte pocit, že svet sa zbláznil? The Wall Street Journal >>

Pokračovanie príbehu: Údajní partneri Adblocku v tomto projekte dementujú spoluprácu. Business Insider >>

Víťazi súťaže Innovation By Design. Fast Company >>

Facebook to s atakovaním Snapchatu myslí vážne. Najprv Instagram (vlastnený Facebookom) skopíroval Stories. Teraz WhatsApp (vlastnený Facebookom) kopíruje kreslenie a stickers. The Next Web >>

Reklamy

V roku 2002 vznikla možno najlepšia reklama na auto pre Hondu Accord. Teraz Honda prináša pokračovanie, kde sa veci úplne nedaria.

Under Armour pokračuje v štýle, aký robilo Nike pred 25 rokmi.

(Áno, ten istý športovec hrá aj v aktuálnej reklame Gatorade)

A máme tu nového najzaujímavejšieho muža na svete. Jeho predchodca vydržal 10 rokov. Myslíte, že tento bude úspešnejší?

Ďalšia alternatíva svetového muža. Tentokrát od módnej značky Strellson.

Vedeli ste, že existuje rockový album s pápežovými textami?
Nájdete ho na Spotify.

IKEA je jednou z mála značiek, ktoré sa neboja ukázať rozvedený pár s dieťaťom v milom spote.

Dva príklady vtipných reklám s telesne postihnutými:


(Ďalšie výborné spoty zo série na Adweek >>)

Začala sa škola, pozrite si dve vydarené back to school reklamy:
Tancujúce deti, chytľavá pieseň  a cameo herca zo seriálu spred 25 rokov = obľúbená reklama.

Tancujúce deti, menej chytľavá pieseň, žiadne cameo = o trochu menej obľúbená reklama.

Prajeme Vám krásny víkend!

Richard MarečekMartin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar