Newsletter 14. 4. 2015

Vaši zákazníci si pravdepodobne myslia, že im nerozumiete

Podľa prieskumu IBM a Econsultancy zrealizovaného v USA existuje výrazný nesúlad medzi názormi firiem a skúsenosťami zákazníkov. Napríklad skoro 90 % firiem je spokojných s riešením konfliktov so zákazníkmi. Spomedzi zákazníkov, ktorí riešili za posledný rok nejaký problém, si však len niečo vyše štvrtiny myslí, že ich problém bol vyriešený efektívne. Ďalšie zistenia: lojalita zákazníkov je nízka, zlé skúsenosti vedú k strate zákazníkov a značke, ktorej ľudia dôverujú, ochotnejšie zveria svoje osobné údaje.
Čítajte viac >>

Ako otestovať svoj nový produkt?

The Next Web pripravili zoznam 15 spôsobov ako otestovať minimum viable product. Obsahuje rozhovory so zákazníkmi, landing pages, A/B testy, rýchle lacné reklamné kampane, rôzne druhy prototypov, predpredaje a i.
Tiež si myslíme, že existujú aj vhodnejšie spôsoby ako robiť vždy len skupinové rozhovory.
Čítajte viac >>

Jägermeister a real-time marketing

Asi ste čítali, že do Lidlu v Prahe namiesto banánov poslali 100 kg kokaínu. Jägermeister vtipne zareagoval na Facebooku. Výsledkom je príspevok so skoro 2 500 lajkmi a skoro 300 zdieľaniami. Mimochodom, do diskusie sa akčne zapojil aj Lidl. Klobúk dole!
Pozrite si príspevok >>

Treba teraz na Facebooku zdieľať odkazy?

Vyzerá to tak, že odkazy momentálne majú najväčší organický reach. Marketér Jon Loomer tvrdí, že sa netreba naháňať za facebookovým algoritmom, ale správať sa tak, ako je prirodzené pre vašich fanúšikov a brať do úvahy rôzne ciele pre rôzne príspevky. Súhlasíme, byť otrokom jednej metriky je chyba.
Čítať viac >>

Prečo nám má menej záležať na lajkoch

SocialTimes tvrdia, že sa máme viac zamerať na kvalitu obsahu ako na kvantitu fanúškov. Zdá sa, že si to konečne uvedomuje aj stále viac marketérov.
Čítajte viac >>

Hovorte aj o veľkých alebo kontroverzných témach

Ľudia si od značiek požičiavajú význam. Je preto prirodzené, že uprednostňujú značky, s ktorými zdieľajú názory (a opačne). Začína byť dôležité, či značka stojí za nejakou väčšou témou a či s ňou spotrebitelia súhlasia. Podľa prieskumu realizovaného v USA viac ako polovica respondentov verí, že firmy sa majú zapájať do dialógu okolo sociálno-politických tém. Témy sme sa dotkli už minulý rok. Na stránke amerického Forbesu sa jej teraz venujú hlbšie.
Čítajte viac >>

Krátke správy

Výborný content marketing: Značka Lord & Taylor rozdala rovnakým model šiat 50 vplyvným ženám na Instagrame a šaty sa vzápätí vypredali. Viac >>

AdWeek pozbieral najlepšie aprílové vtípky značiek. Viac >>

Ľudia na mobiloch už nielen vyhľadávajú, ale ich prostredníctvom už aj platia. V prvom kvartáli tohto roku tvorili transakcie z mobilov a tabletov globálne viac ako tretinu všetkých transakcií ecommerce (v Nemecku až 45 %, vo Veľkej Británii až 44 %). Viac >>

Kde, ako a čo ľudia zdieľajú na sociálnych sieťach. Viac >>

Hlavné zistenia z konferencie Social Media Marketing World: video víťazí, vizuálny content, konzistentnosť pri blogovaní, organický reach žije, Pinterest novým Googlom, postujte ako fanúšikovia, ako sa správať k haterom. Viac >>

Americká marketingová asociácia vytvorila test marketingovej osobnosti. Je zábavný, urobte si ho a dajte nám vedieť 😉 Viac >>

A niekoľko zaujímavých reklám na záver

Aj krém na zubné protézy môže mať krásnu reklamu. S bielym levom. Video >> 

Žena za deň zostarne aj o viac ako 5 rokov. Našťastie je tu Garnier. Video >>

Dove pokračuje v téme. Teraz sa ženy rozhodovali, či sa vnímajú ako krásne alebo priemerné. Video >>

Vedeli ste, že francúzski rodičia sú klamári? Video >>

Ak robíte pre-roll reklamu na YouTube, prosím, urobte ju veľmi krátku alebo veľmi zábavnú. (Inak vás budeme všetci nenávidieť!) Video >>

S novou Hondou môžete jazdiť dlho, dlho, nekonečne dlho… Video >>
Produkcia bola celkom náročná, video >>

Prosím, dajte nám vedieť, či sa Vám newsletter páčil a čo by ste chceli zlepšiť. Akákoľvek reakcia nás poteší.
Ďakujeme za pozornosť a želáme Vám krásny deň.

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar