Hitler Je Tu + Influenceri

Hitler je späť

V kinách premietajú komédiu s Hitlerom, v parlamente máme náckov a v ČR a na Slovensku sa objavili kampane využívajúce Hitlera.

Český Kefírer je vtipný. Autori tvrdia, že ide o skutočný produkt. Ťažko tomu uveriť. Ako mystifikácia je to však zábavné. V reakcii vznikli Mlíkomouš a Máslovák. Navzájom interagujú a internet sa zabáva.

Slovenský Petpark je okrem zlej čitateľnosti bilbordov trápny. Pochybujeme, že pomáha predávať produkty pre psov.

Pozrime sa, ako Hitlera využili vo svete. Vopred upozorňujeme, že reklamy väčšinou nie sú podarené. Problémom pri reklamách s Hitlerom je, že často prehluší všetko ostatné s reklama zrazu nie je o produkte, ale o Hitlerovi.

Asi najlepšia reklama s Hitlerom je pre nemeckého výrobcu klobúkov: Čo robí rozdiel medzi Hitlerom a Chaplinom? Klobúk. Inspiration Room >>

Študentská práca – automatický brzdiaci systém Mercedesu predvída ďaleko do budúcnosti. Video >>

Videli sme aj sex s Hitlerom v kampani proti AIDS. Video >>

Alebo kampaň na kondómy s Hitlerom. Adland >>

V tureckej reklame na šampón predstavoval Hitler vzor mužskosti. Video >>

Talianska módna značka vyzývala, aby ľudia zmenili štýl a nenasledovali vodcu. Vizuálom Hitlera v ružovej uniforme. The Telegraph >>

PETA protestovala proti čistej rase. Blog PETA >>

Ešte nemáte dosť? Pozrite si výber, ktorý urobil Copyranter pre BuzzFeed >>

Úplne na záver pridáme aktuálnu kampaň belgického Červeného kríža, kde síce nie je priamo Hitler, ale hákový kríž. Video >>

Ešte nemáte svojho influencera?

Internet a sociálne siete umožnili vzniknúť ľuďom, ktorí píšu, fotia, natáčajú videá – skrátka vytvárajú content a majú svoje vlastné publiká, ktoré môžu byť veľké.
Napríklad populárny youtuber GoGoMan má 1,3 mil. odberateľov.

Marketéri pred pár rokmi zaňuchali príležitosť, keď zistili, že influenceri sú novými celebritami. A spoluprácou s nimi môžu získať. Keďže influenceri majú vlastné publiká, nie je potrebné investovať do médií tak výrazne ako pri reklame. Influenceri sú okrem toho pre svojich fanúšikov relevantní a dôveryhodní.

Potvrdzuje to aj výskum Twitteru, podľa ktorého ľudia dôverujú influencerom skoro rovnako ako svojim priateľom.

Influencer marketing je efektívny. Podľa nedávneho výskumu v USA rádovo efektívnejší ako klasická digitálna kampaň. (Nečudujeme sa – porovnávali to s display ads a všetci vieme, že bannery nefungujú).

Existuje veľa príkladov úspešných kampaní s influencermi. Jeden za všetky: Spolupráca módneho obchodu s 50 instagrammerkami, ktoré sa odfotili v rovnakej sukni. Tá sa vzápätí vypredala.

Najlepšie výsledky sa však dosahujú pri dlhodobej spolupráci (ako píše ajContently).
Inšpirovať sa môžete napríklad u nášho klienta Coca-Coly, ktorá v ČR dlhodobo spolupracuje s rapperom Johnym Machette a youtuberkou Teri Blitzen pre značku Coca-Cola a začína s Gogom pre značku Fanta.

Určite si pozrite rozhovor s youtubermi Jirkom Králom a GoGoManom, ktorí svojím zásahom v pohode konkurujú televíziám. YouTube je pre nich už fulltime job. Zarábajú na podiele z reklamy, product placemente a merchandisingu a firmy ich oslovujú čoraz častejšie. Aktuálne.cz >>

Ak sa chcete o influenceroch dozvedieť viac, napíšte nám. Alebo sa ozvite našim kamarátom z PS:Digital, ktorí majú za sebou niekoľko kampaní s viacerými influencermi.

Ďalšie správy

Apple investoval miliardu dolárov do taxislužby. Chce pochopiť čínsky trh. Reuters >>

Americký Budweiser chce byť patriotický a na plechovkách sa počas leta premenuje na America. Fast Co.Design >>

Nestle je ďalšou z firiem, ktoré reagujú na boj spotrebiteľov proti cukru. Chce zmeniť na „nutrition, health, and wellness company”. Long read. Bloomberg >>

WhatsApp má vyše miliardu aktívnych používateľov mesačne. Teraz spúšťa desktopovú aplikáciu. Blog WhatsApp >>

Snapchat testuje shoppable ads, čo môže byť veľká vec. WERSM >>

Čo je nové u Facebooku

Messenger ponúkne miznúce správy (podobne ako Snapchat). WERSM >>

Facebook chce nahradiť raňajkové televízne relácie. Observer >>

Facebook údajne manupuloval newsfeed v neprospech konzervatívnych názorov. Americký Senát to chce vyšetriť. Recode >>

Kompletné aktuálne zhrnutie, ako funguje Facebook news feed. SME >>

Novinky Instagramu

Nové logo a dizajn appky. Logo je v porovnaní s predošlým menej výrazné a generickejšie. Internet frfle. Adweek >>

Instagram ďalej spúšťa carousel video ads, WERSM >>

A testuje firemné profily, Later >>

Niekoľko reklám na záver

Spomínate si na dievčatko konfrontované s následkami vojny? Je tu pokračovanie, v ktorom je utečenkyňou.

Písali sme o trende zobrazovať reálne ženy. HelloFlo a video o ženách, ktoré si cvrknú.
(Pozrite si aj ich staršie reklamy, napr. Camp Gyno, First Moon Party alebo Period Fairy).

V reklame radi využívame stereotypy. Angličania letia Lufthansou.

Falošná pohrebná služba nabáda vodičov, aby esemeskovali počas jazdy. Adweek >>

Obama, Einstein a ďalšie prominentné fashion victims v kampani Harvey Nichols. Adweek >>

Ak máte produkt, ktorý sa volá Mike’s Harder, asociáciam s erekciou sa nevyhnete. Prečo to nevyužiť.

Želáme Vám krásny víkend!

Richard MarečekMartin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar