Prestáva byť reklama relevantnou?
Scott Galloway, profesor z NYU Stern a zakladateľ analytickej spoločnosti L2 tvrdí, že klesá dôležitosť reklamy ako nástroja brand buildingu. Ľudia objavujú produkty prostredníctvom služieb Googlu, Amazonu, TripAdvisora a pod. a nie cez reklamu.
Rastie význam dobrého produktu. Tie priemerné ide stále ťažšie tlačiť reklamou. Obľúbeným produktom sa nestáva ten, ktorý má najviac reklamy, ale ten s najlepšími recenziami na internete.
Klasickým TV kanálom (v USA) klesá sledovanosť, ľudia sa presúvajú k on-demand službám (ktoré sú bez reklám). Social sa snaží ukradnúť si peniaze z TV reklamy pre seba. Argumentuje, že mladí bohatí sú na sociálnych sieťach a Facebook a spol. pre nich majú formáty video reklamy, ktorými k sebe sťahujú mediálne rozpočty.
Ďalším problémom je blokovanie reklamy. Bohatí ľudia sa reklame ľahšie vyhnú pri sledovaní televízie aj na internete.
Najväčší zadávatelia reklamy v rôznych odvetviach klesajú alebo stagnujú. Rastú rôzni malí hráči, ktorí reklamu využívajú minimálne a inovujú produkt, distribúciu alebo cenu. Kým v technologickom biznise dochádza ku konsolidácii, pri spotrebiteľských produktoch sa trhy fragmentujú a long tail sa zväčšuje.
Kto z tohto vývoja profituje? Google a Facebook. Spolu kontrolujú 90 % z rastúceho koláča digitálu.
Pre koho je trend negatívny? Pre priemerné produkty, tradičné veľké TV stanice šírené cez kábel alebo terestriálne, mediálne spoločnosti závislé na príjmoch z reklamy, reklamné a mediálne agentúry a technologické spoločnosti okrem Googlu a Facebooku.
Pozrite si celú prednášku plnú dát a príkladov.
Facebook stále rastie
Facebook oznámil výsledky za 2. kvartál. Darilo sa mu nad očakávania. Dosiahol impozantný príjem z reklamy vyše 6 mld. dolárov (medziročný nárast 63 %) a zisk za kvartál medziročne takmer strojnásobil. Má viac ako 1,7 mld. aktívnych používateľov mesačne (oproti minulému roku +15 %) a 2/3 z nich sa pripoja každý deň.
Pred časom Facebook pivotoval a chcel sa zmeniť na mobilnú spoločnosť. O tom, že to bolo správne rozhodnutie, nasvedčuje aj podiel mobilnej reklamy na jeho príjmoch. Tvorí vyše 80 %.
Teraz sa chce zmeniť na video-first spoločnosť. Asi ste si všimli, že skoro všetky novinky Facebooku sa točia okolo videa. Najnovšie testuje reklamu v live streamoch. Klasické televízne stanice aj YouTube čaká ťažký boj.
Instagram Stories
Ak sa nepodarí odkúpenie Snapchatu za 3 miliardy dolárov, podarí sa jeho skopírovanie. Instagram vlastnený Facebookom predstavil svoju vlastnú verziu Stories. Ide o funkciu pridávania príspevkov, ktoré je možné spestriť rôznymi nálepkami alebo popismi. Takéto príspevky po 24 hodinách zmiznú. Prečítajte si ako ich môžu využiť značky. Buffer >>
Ďalšie správy
Marketéri mrhajú peniazmi. Len 9 % ich digitálnych reklám vidia ľudia dlhšie ako sekundu. Marketingweek >>
Startup Dollar Shave Club sa stal populárnym vďaka virálnym videám na YouTube. Teraz ho kupuje Unilever za 1 miliardu dolárov. Techcrunch >>
Apple investuje do rozšírenej reality. Môže byť obrovská, tvrdí Tim Cook. The Verge >>
Verizon získal Yahoo len za necelých 5 miliárd dolárov. Ťažké uveriť, že kedysi sa jeho hodnota pohybovala okolo 125 miliárd dolárov. Techcrunch >>
Instagram business profily sú konečne tu. WERSM >>
Niekoľko reklám na záver
Jung von Matt pripravili ďalšiu peknú kampaň na podporu turizmu švajčiarskeho regiónu Graubünden. Tentokrát treba zatelefonovať do jednej z najtichších dedín.
Minulý rok robili živé video pozvánky a napríklad pred 5 rokmi preslávili inú malú dedinu na Facebooku.
IKEA nám ukáže, ako by sa fotilo na Instagram v časoch, keď neexistoval internet.
Kto je krajší? Ľudské alebo zvieracie bábätká? Výrobca fľaše pre bábätká a netradičná zbierka. Uvidíte malé gepardy, pandu aj koalu.
Pred časom sme písali o skúšobných jazdách kosačiek, počas ktorých zákazníci kosili parky. Volkwagen v Južnej Afrike spojil testovaciu jazdu s doručovaním zásob.
Mercedes nám pripomína, ako sme vnímali svet, keď sme boli deťmi.
WTF týždňa:
Pokemoni v kampani na podporu turizmu. Myslíte, že je to dobrý nápad?
Ďakujeme a majte sa krásne!