Billboard

Ako funguje reklama, najväčší slepý test a i.

Ako funguje reklama?

Advertising Research Foundation uskutočnila štúdiu 5 000 kampaní, 1 000 značiek, 12 rokov dát zo 41 krajín naprieč 100 kategóriami. Ide o najväčšiu štúdiu tohto druhu za štvrťstoročie >>.

Hlavné zistenia:

Viac médií zvyšuje návratnosť investícií. Už pri dvoch mediatypoch je návratnosť vyššia o 19 %. Pri multichannel kampaniach až o 35 %. Verzia “iba TV” nie je efektívna.

Digitálny overspend nie je efektívny. Čo sa týka mixu tradičných a digitálnych médií, najlepšie funguje rozdelenie rozpočtu: 78 % tradičných a 22 % digitálnych médií. Tradičné médiá fungovali najlepšie aj pre skupinu Millenials (71 % tradičné : 29 % digitálne).

Kľúčové je udržať konzistenciu kampane v rôznych mediatypoch.

Kreatívne kampane majú oveľa vyššiu návratnosť investícií.

Najväčší slepý test

Kraft chceli zo svojich Macaroni & Cheese odstrániť chemické prísady, ale báli sa, že sa ľudia začnú sťažovať “na zmenenú” chuť. A tak zloženie zmenili potichu a o tri mesiace neskôr spustili odhaľujúcu kampaň. Výborný marketing! Video >>

Pravidelné okienko o Snapchate :-)

Snapchat dostáva významnú aktualizáciu, ktorá nesie meno Chat 2.0. WhatsApp a FB Messenger majú dôvod na obavy. Techcrunch >>

A príklad kreatívneho využitia Snapchatu pri náborovej kampani. Digiday >>

Ďalšie správy

Onedlho sa budeme vedieť “holoportovať” kdekoľvek na svete. Microsoft nám to dokazuje týmto videom. TheNextWeb >>

Apple oslávilo 40, tu sú najlepšie reklamy podľa Marketing Magazine >>

Čo sa stane, keď sa umelá inteligencia Microsoftu začne na Twitteri učiť od ľudí? Osprostie, začne sa vyjadrovať ako rasista a poprie holocaust. Business Insider >>

Tesla začala prijímať zálohy na svoj tretí model a pred predajňami v USA sa tvoria rady. FB Video >>

Predstavenie Facebook Messenger Bot Storu by mohla byť najdôležitejšia udalosť od predstavenia App Store spoločnosťou Apple v roku 2008. Techcrunch >>

Instagram prináša možnosť 60 sekundových videí. The Verge >>

Aj keď ste TV Prima a máte facebookovú stránku s vyše miliónom fanúšikov, vás Facebook môže zrušiť. Lupa >>

Ako generácia Z využíva sociálne siete? Infografika Adweek >>

Niekoľko reklám na záver 

Hornbach robí emotívne reklamy s insightom, ktoré neukazujú výrobky nasilu, ale stále sú o produkte. Výborné. FB Video >>

Pepsi vytvorila fľašu v tvare činky. Adweek >>

Pokým zvyšok sveta iba sníva a rozpráva o svojej budúcnosti, „lenivá mládež” ju tvorí. Video >>

Nepoužívajte telefón počas jazdy (vtipná reklama). Video >>

Pozrite si šplhanie ľudí po najvyššej horolezeckej stene od Toyoty na Times Square v New York City. Adweek >>

WTF týždňa 1: Pizza vám skriví tvár. Video >>

WTF týždňa 2: Aj vy sa pretvarujete na soc. sieťach? (Výborný insight). Video >>

Prajeme vám krásny víkend :-)

Richard Mareček a Martin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Niekto Vám preposlal tento newsletter a ešte nie ste odberateľom? Zaregistrujte sa teraz >>

Site Footer

Sliding Sidebar