Konzistentnosť v reklame, Yeme, voľby

Konzistentnosť prináša peniaze

Najzaujímavejší muž na svete letí na Mars. Dos Equis sa po 10 rokoch lúči s hlavnou postavou svojich reklám štýlovo. Video >>

The Most Interesting Man in the World je jednou z najlepších kampaní súčasnosti a má aj predajné výsledky.
Čo je dôvodom zmeny? Hádate správne, snaha marketingu omladiť značku. To nezvykne dopadnúť dobre 🙂

V každom prípade, konzistentný reklamný koncept je nevyhnutnou podmienkou pre kontinuálny rast značky. Nike to vie už takmer 30 rokov. Absolut Vodka 35. BMW viac ako 40 rokov hovorí o zážitku z jazdy. Marlboro Man vznikol v roku 1955 a pamätáme si ho dodnes. A Slogan De Beers: „A diamond is forever,“ onedlho oslávi 70-ku.

Skrátka, cieľom je robiť stále to isté a zároveň stále sviežo.

Yeme sa snaží dobre

V Bratislave otvorili „plnochutné“ potraviny Yeme. Čo zanedbali v reklamnej kampani, to dobehli v PR a na Facebooku.

Počas otváracieho víkendu ľudia vykúpili veľkú časť sortimentu. Šéf firmy Peter Varmuža stál na pľaci a osobne komunikoval so zákazníkmi. FB post >>

Výrobca piva Erb sa rozhodol stiahnuť svoje pivo z obchodu. Yeme na Facebooku okamžite urobili anketu s otázkou, čím ho nahradiť. Po pár dňoch urobili vyhodnotenie. FB post >>

Peter Varmuža na Facebooku komunikuje stále, aj prostredníctvom videa >>
V diskusii reaguje aj na hejterov.

Keď klientom hovoríme, že majú s ľuďmi komunikovať a byť transparentní a autentickí, výsledok má vyzerať nejako takto.

Niekoľko viet k voľbám

Veľmi stručne: Z pohľadu marketingu dopadli voľby ako z poučiek o tvorbe značiek.

Fókus funguje lepšie ako snaha osloviť všetkých. Čitateľnosť je lepšia ako vajatanie. Ľudia rozoznajú autentickosť od hranej autentickosti. Každodenná komunikácia a kontinuálne pripomínanie sa fungujú lepšie ako občasné kampane. A dobrý príbeh potrebuje antagonistu.

Ďalšie správy

Z Bratislavy do Viedne za 8 minút? Elon Musk to zariadi. The Verge >>

Rýchla reakcia: Nike prerušilo dlhoročnú spoluprácu s Máriou Šarapovovou prakticky okamžite po zverejnení informácie o pozitívnom dopingovom náleze. BBC >>

Online recenzie generujú nielen obrat na webe, ale aj ďalší 4x vyšší obrat offline. Marketing Land >> 

Počty SK používateľov FB, Instagramu, Twitteru, LinkedIn, Pinterestu a Snapchatu. MEC >>

Facebook kúpil appku Masquerade, ktorá dominuje App Storu. Tech Insider >>

Inšpirácie pre reklamy formátu Carousel na FB >>

Ešte nie ste na Snapchate? Je tam už aj Slovart. Slovart! YouTube playlist >>

360-stupňové video z módnej prehliadky dáva zmysel. WeRSM >>

Niekoľko reklám na záver

Michael Phelps sa pripravuje na svoju poslednú olympiádu. Nový spot Under Armour. Video >> 

Bic Mac spojí aj nepriateľov. Aj so Zdenom Chárom. Video >>

Spomínate si na reklamu Jaguaru s britskými záporákmi? Pokračovanie je síce so Stephenom Hawkingom, ale je oveľa slabšie. Video >>

Rasisti volia Donalda Trumpa. Fake reklama od Saturday Night Live. Video >>

Taiwanské McCafé a coming out syna. Video >>
Vo Francúzsku McDonald’s pracoval s témou homosexuality už pred rokmi. Video >>

WTF týždňa: Ako spropagovať VR headset? Otravujte ľudí v prezlečení za pálky z Pongu. Video >>

Všetkých vás máme radi <3

Richard MarečekMartin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Niekto Vám preposlal tento newsletter a ešte nie ste odberateľom? Zaregistrujte sa teraz >>

Site Footer

Sliding Sidebar