Mikromomenty, mobily a značky
Mobilné technológie menia svet, aj reklamu. Už nestačí urobiť tri–štyri veľké kampane do roka. Aby sa značky nestratili z myslí, potrebujú komunikovať neustále. 365 dní do roka, 24 hodín denne. A ideálne nie masovo, ale osobne, priamo s jednotlivými ľuďmi. Microcontent na sociálnych médiách je kritický. Ak chcú značky tvoriť vzťah s ľuďmi, kľúčové sú mobily.
Ak sa na vec pozrieme z pohľadu ľudí, život sa skladá z malých momentov. Google ich volá mikromomenty. Mobily sú ich integrálnou súčasťou. Pretože dokážu mikromomenty zachytávať, zdieľať, ale aj môžu pomôcť vyriešiť okamžitý problém, alebo uspokojiť aktuálnu potrebu.
A vďaka mobilom sa značky po prvýkrát v histórii môžu stať súčasťou mikromomentov ľudí. Toto je veľká vec, nepremeškajte ju.
Google analyzoval mikromomenty a navrhuje, ako ich značky môžu využiť. Celý text >>
Mikromomenty študuje aj Facebook a tiež radí, ako ich využiť. Celý text >>
Apple chce byť vaším DJom, peňaženkou aj novinami
Na konferencii WWDC 2015 Apple nepriniesol veľa noviniek. Okrem iného oznámil novú verziu Mac OS X, iOS 9, watchOS 2 a spustenie Apple Music. Ak vás to zaujíma, tu je zhrnutie v krátkom videu >>
Zaujímavejšie je sa pozrieť, komu všetkému chce Apple konkurovať.
– Apple Music je priamym konkurentom Spotify, Google Music, Deezer, Tidal a spol., avšak s najväčšou databázou skladieb. Aplikáciu spúšťa aj pre Android. Súčasťou služby je online rádio Beats 1, ktoré konkuruje Pandore. A Apple Music Connect so sociálnymi prvkami je konkurentom SoundCloudu.
– Aplikácia Notes bude podporovať kreslenie, zoznamy, pridávanie obrázkov, máp a webstránok. Čím sa začína podobať na Evernote.
– Apple Maps prinesie navigáciu v hromadnej doprave a dobieha tak Google Maps.
– Proactive je obdoba Google Now s väčším ohľadom na súkromie používateľa.
– Apple News je nová čítačka správ a konkurent Flipboardu a Instant Articles od Facebooku.
– Wallet je vylepšený Passbook, ktorý umožňuje integráciu vernostných kariet. Spolu s Apple Pay konkuruje Google Wallet, Android Pay aj PayPal.
Prehľad od Gizmodo >>
Osvietené značky
Už dlhšiu dobu si myslíme, že konať dobro je pre značky prospešné a aj efektívne. Trendwatching vo svojom júnovom reporte tvrdí, že už nestačí, aby boli značky ľudské. Potrebujú byť osvietené. Veľmi odporúčame si prečítať celú správu vrátane inšpiratívnych príkladov. Viac >>
Krátke správy
Kampan The World’s Toughest Job získala severoamerickú Grand Effie. Case video >>
Zhrnutie výsledkov americkej Effie >>
Kompletné výsledky (pdf) >>
Gary Vaynerchuk je jedným z najdôležitejších ľudí reklamy v sociálnych médiách. Hovorí, že reklamy na Pintereste zakrátko môžu byť veľkým konkurentom Google AdWords. Viac >>
Coca-Cola má novú kampaň >>
Internety si hneď všimli, že hudba je rovnaká ako v staršej kampani Dieslu a ako naschvál ešte aj lietajúce písmená sú podobné. Video >>
Neviditeľné wearables: Google a Levi’s vyvíjajú látku, ktorá dokáže reagovať na dotyky. Viac >>
Dôležité: Televízia je stále najefektívnejším reklamným médiom na podporu predaja. Viac >>
Ľudia globálne strávia priemerne 8 hodín denne konzumáciou médií (v Strednej a Východnej Európe vyše 10 hodín). Vedie TV, internet rastie, najviac klesajú noviny. Viac >>
Luxusné značky si ako nových reprezentantov vyberajú deti. Viac >>
Niekoľko reklám na záver
Interaktívny billboard pomáha parkovať v reklame Fiatu. Video >>
Nivea vytvorila podvodný billboard. Video >>
Heineken Door Lock: Zámok, ktorý otvorí dvere, len keď pred ním držíte fľašu Heinekenu. Video >>
Pizza Hut má krabicu na pizzu, z ktorej si môžete urobiť projektor. Video >>
Ste agentúra s dvomi zamestnancami bez webstránky? Nevadí, aj tak môžete urobiť pekný spot pre Nike. Video >>
Už aj Ford robí zábavné produktové demoštrácie. V tejto časti série s levmi. Video >>
Krásny krátky film o človeku, psovi, živote a smrti sponzorovaný Patagoniou. Varovanie: Môže vás rozplakať. Video >>
Bizarný spot týždňa: Keby muži mali menštruáciu. Video >>
Druhý bizarný spot týždňa: Na Deň otcov sa všetko mení na párky. Video >>
Ďakujeme za pozornosť a užite si blížiaci sa víkend.
Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson