Bez odvahy to nejde, Apple, problémy reklamy

Kreativita neexistuje bez odvahy

Fofola sa chváli výsledkami predaja. Áno existujú dáta zo sveta dokazujúce, že kreatívna reklama predáva lepšie ako nekreatívna reklama.

Ak robíte marketing poriadne, skúmate, testujete… môžete dopadnúť tak, že celé odvetvie kladiete rovnaké otázky rovnakým ľuďom rovnakým spôsobom. Vo výsledku budete všetci relevantní… a všetci rovnakí.

Ak ste všetci rovnakí, ľudia vás neodlíšia. Ak vás neodlíšia, reklama nemôže predávať.

Výborná reklama je odvážna. Vytŕča, konfrontuje normy, často polarizuje. Nemá vyhladené hrany, často je nedokonalá a riskuje.

Ak ste spokojní s priemernými výsledkami, možno stačí, ak budete relevantní. Chcete dosiahnuť niečo výnimočné? Buďte odvážni.

Novinky Apple

Pokiaľ ste tento týždeň neboli odcestovaní mimo planétu Zem, zachytili ste novinky Apple: iPad Pro veľký ako notebook (k nemu klávesnica a stylus), nové Apple TV s aplikáciami a aj hrami, rýchlejšie iPhony s displejom reagujúcim na silu dotyku a už aj v ružovej farbe, nový iPad mini, ktorý je len tenší a výkonnejší…

Pozrite si zhrnutie v 90-sekundovom videu >>

Zaujímavá novinka je iPhone Upgrade Program. Za mesačný paušál od 32 $ dostanú zákazníci každý rok nový telefón. Bez potreby zaviazať sa mobilnému operátorovi.

Ak vás zaujímajú technológie, prečítajte si názor na súčasný Apple od bývalého zamestnanca Applu aj Microsoftu. Viac >>

Dokážete robiť reklamu, ktorú ľudia chcú sledovať?

Priemerné CTR štandardných bannerov je vo svete už len 0,12 %. Mobilné majú 0,14 %.
Navyše sa zdá, že viac ako polovicu displejovej reklamy ľudia vôbec nevidia.

Za posledný rok stúplo používanie blokovačov reklamy o vyše 40 %.

Viac ako polovicu mobilného surfovania prebieha na Safari. A Apple sa chystá blokovať reklamu (testeri tvrdia, že blokuje aj natívne reklamy a branded content).

Mladí ľudia komunikujú prostredníctvom aplikácii ako WhatsApp a súkromných mikrosietí namiesto verejných sociálnych sietí. Takže je ťažšie zasiahnuť ich reklamou.

Organický zásah Facebooku klesá a klesá. Aj Twitter a LinkedIn prechádzajú na pay-to-play model, reklamy spúšťa Instagram. Médiá, kde reklama ešte slušne funguje, budú drahšie.

Opýtajte sa marketérov, aký efektívny je content, ktorý vytvárajú. Väčšina netuší, alebo povie, že to nie je žiadna sláva.
Tieto a ďalšie čísla nájdete v článku Contently >>

Čo s tým urobíme? Myslíte, že už konečne nastal čas dávať ľuďom hodnotu? Myslím tým vyrábať veci, ktoré ľudia chcú kupovať a robiť reklamu, ktorú ľudia chcú vidieť.

Ďalšie správy

Ak pracujete so sociálnymi médiami, odporúčame kurz Actionable Social Media Strategies. 25 užitočných tipov, ktoré vám postupne a zadarmo pošlú e-mailom. Buffer >>

Chcete začať používať GIFy? Buffer pripravil zoznam inšpirácií, zdrojov animovaných obrázkov aj tipy na nástroje. Buffer blog >>

Mimochodom, blog Buffer je fakt užitočný. Napríklad tu je 6 typov contentu aj s príkladmi >>

Naši priatelia z PS:Digital zistili, že reklamy na Instagrame budú pre slovenský trh dostupné od budúceho mesiaca (spolu s ČR). Tešíme sa.

Dostupný internet of things: Amazon Dash Buttons expandujú. Marketing Journal >>

Tretia časť seriálu ako urobiť perfektnú vianočnú reklamu. Unruly >>

Uber testuje službu podobnú mestskej doprave. Fortune >>

Reštaurácia Eatsa je budúcnosťou fast foodu. Bez časníkov, bez pokladníkov. TechCrunch >>

Veľkým spravodajským portálom už prekliky z Facebooku prinášajú viac návštevníkov ako z Googlu, píše Fortune >>

Trochu (čierneho) humoru. Čo urobia ľudia a sociálne médiá s mŕtvym medviedikom čistotným. FB post >>

Niekoľko reklám na záver

Listerin umožní nevidiacim rozoznať úsmev. Video >>

Na následky fajčenia nemusíte umrieť. Video >>
(Starší spot s rovnakým nápadom >>)

IKEA varí malé kuchyne. Video >>

Smutný spot o otcovi, ktorý už nepríde domov a jeho synovi. Video >>

Instantné rezance vám šetria čas. Vďaka čomu sa môžete dostať do Vegas ako Rocky! Video >>

Guinness a rugby. Video >>

Kampaň za očkovanie proti osýpkam s „nakazeným“ direct mailom. Video >>

Meta-nápady máme radi. Under Armour je „sponzorom“ expedície na Mars z chystaného filmu. Súčasťou je spot s postavou z filmu. Video >>

WTF týždňa: reklama na hru NFL 16 v štýle filmu z 80-tych rokov. Aj s tyranosaurom. Video >>

WTF týždňa 2: výborná kampaň proti fajčeniu aj s grcajúcim jednorožcom. Video >>

Užite si víkend! A ak náhodou ešte fajčíte, prestaňte, predĺžite si život! 😉

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar