Newsletter 14. 5. 2015

Budúcnosť marketingu a brandingu

Martin Weigel je jeden z najväčších mysliteľov súčasnej reklamy. Napísal výbornú analýzu stavu súčasného marketingu posadnutého krátkodobosťou. Vrátane návrhov riešení. Think big and think long.
Čítať viac >>

Giles Hedger z Leo Burnett sa zamyslel nad omylmi, ku ktorým sa reklama nechala priviesť technológiami.
Čítať viac >>

Tesla Powerwall

Určite ste zachytili správy o batérii od Tesly. Veľmi rýchlo po spustení predobjednávok sa vypredala celá kapacita (38 tisíc batérií pre domy – cena 3 alebo 3,5 tis. $ za kus, plus 2 500 batérií pre firmy – cena 25 tis. $ za kus). Pri súčasnej kapacite výroby bude továreň vyťažená do polovice budúceho roka. Pritom produkt nedáva finančný zmysel. Motejlek.com radí kúpiť akcie Tesly. My si myslíme, že o tomto launchi ešte budeme čítať niekoľko prípadových štúdií.
Článok v Trende >>

Deň matiek

Značky nezabudli ani na Deň matiek. Vybrali sme niekoľko zaujímavých reklám a postov.
Mamy nevedia písať SMS. Aj tak ich ľúbime. Spot Samsungu, video >>

Coca-Cola vytvorila microsite s videom, kde si môžete prepínať medzi pohľadom matky a dieťaťa. Viac >>

České OBI žartovalo. FB post >>

P. S. Vyrojilo sa veľa podobných reklám inšpirovaných Dove. Zdá sa, že tento trend ešte chvíľu vydrží. Staršie Figaro ste už videli >>.
Tu sú postele Tempur-Pedic, video >>
A Hallmark urobili celú sériu, napríklad >>

Krátke správy

Prečo investovať do nových sociálnych médií. Viac >>

Potenciálne veľká vec: Facebook spustil Instant Articles – médiá môžu publikovať celé články priamo v prostredí Facebooku. Zhrnutie >>

Aj vám zvýšilo UPC cenu po skončení viazanosti? Prečo sa na Slovensku neoplatí byť verným zákazníkom. Viac >>

Aj staré značky môžu oživiť svoj „cool factor“. Ako to urobili Cinnabon, Campbell Soup a Fisher-Price. Viac >>

„Hyundai nezastavíš“ (sic). Ale áno, zastavíš. (Dobre si rozmyslite, komu dávate brandované firemné autá). FB post >>

Dva grafy o Facebooku:
Polovica používateľov ho navštevuje viackrát denne. Viac >>
Ľudia neopúšťajú Facebook, ale prestávajú na ňom byť aktívni. Viac >>
(Facebook je stále s odstupom kráľom sociálnych médií).

Potenciálne veľká vec: BuzzFeed vyvinul nástroj na sledovanie, ako sa šíri obsah na sociálnych médiách. Viac >>

Niekoľko reklám na záver

Thajský telekom a emotívny príbeh zajatcov v Ázii počas 2. svetovej vojny. Video >> 
Súčasťou projektu je dokument o Thajčanoch, ktorí pomáhali vojakom v zajateckých táboroch.

Hologram zabráni ruským vodičom obsadzovať parkovacie miesta pre postihnutých. Video >> 

V Peru využili populárnu aplikáciu v kampani proti zneužívaniu detí. Video >>

Mystifikačná reklama na nový britský seriál o androidoch vystrašila divákov. Video >>

Coca-Cola a plechovky s nápismi v Braillovom písme. Video >>

Niečo ako Zúbková víla, ale pre menštruáciu. Video >>

Ďakujeme za pozornosť a majte sa krásne!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar