Budúcnosť marketingu a brandingu
Martin Weigel je jeden z najväčších mysliteľov súčasnej reklamy. Napísal výbornú analýzu stavu súčasného marketingu posadnutého krátkodobosťou. Vrátane návrhov riešení. Think big and think long.
Čítať viac >>
Giles Hedger z Leo Burnett sa zamyslel nad omylmi, ku ktorým sa reklama nechala priviesť technológiami.
Čítať viac >>
Tesla Powerwall
Určite ste zachytili správy o batérii od Tesly. Veľmi rýchlo po spustení predobjednávok sa vypredala celá kapacita (38 tisíc batérií pre domy – cena 3 alebo 3,5 tis. $ za kus, plus 2 500 batérií pre firmy – cena 25 tis. $ za kus). Pri súčasnej kapacite výroby bude továreň vyťažená do polovice budúceho roka. Pritom produkt nedáva finančný zmysel. Motejlek.com radí kúpiť akcie Tesly. My si myslíme, že o tomto launchi ešte budeme čítať niekoľko prípadových štúdií.
Článok v Trende >>
Deň matiek
Značky nezabudli ani na Deň matiek. Vybrali sme niekoľko zaujímavých reklám a postov.
Mamy nevedia písať SMS. Aj tak ich ľúbime. Spot Samsungu, video >>
Coca-Cola vytvorila microsite s videom, kde si môžete prepínať medzi pohľadom matky a dieťaťa. Viac >>
České OBI žartovalo. FB post >>
P. S. Vyrojilo sa veľa podobných reklám inšpirovaných Dove. Zdá sa, že tento trend ešte chvíľu vydrží. Staršie Figaro ste už videli >>.
Tu sú postele Tempur-Pedic, video >>
A Hallmark urobili celú sériu, napríklad >>
Krátke správy
Prečo investovať do nových sociálnych médií. Viac >>
Potenciálne veľká vec: Facebook spustil Instant Articles – médiá môžu publikovať celé články priamo v prostredí Facebooku. Zhrnutie >>
Aj vám zvýšilo UPC cenu po skončení viazanosti? Prečo sa na Slovensku neoplatí byť verným zákazníkom. Viac >>
Aj staré značky môžu oživiť svoj „cool factor“. Ako to urobili Cinnabon, Campbell Soup a Fisher-Price. Viac >>
„Hyundai nezastavíš“ (sic). Ale áno, zastavíš. (Dobre si rozmyslite, komu dávate brandované firemné autá). FB post >>
Dva grafy o Facebooku:
Polovica používateľov ho navštevuje viackrát denne. Viac >>
Ľudia neopúšťajú Facebook, ale prestávajú na ňom byť aktívni. Viac >>
(Facebook je stále s odstupom kráľom sociálnych médií).
Potenciálne veľká vec: BuzzFeed vyvinul nástroj na sledovanie, ako sa šíri obsah na sociálnych médiách. Viac >>
Niekoľko reklám na záver
Thajský telekom a emotívny príbeh zajatcov v Ázii počas 2. svetovej vojny. Video >>
Súčasťou projektu je dokument o Thajčanoch, ktorí pomáhali vojakom v zajateckých táboroch.
Hologram zabráni ruským vodičom obsadzovať parkovacie miesta pre postihnutých. Video >>
V Peru využili populárnu aplikáciu v kampani proti zneužívaniu detí. Video >>
Mystifikačná reklama na nový britský seriál o androidoch vystrašila divákov. Video >>
Coca-Cola a plechovky s nápismi v Braillovom písme. Video >>
Niečo ako Zúbková víla, ale pre menštruáciu. Video >>
Ďakujeme za pozornosť a majte sa krásne!
Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson