Ovládne Facebook svet? Cause marketing žije + trendy v retaili

Ovládne Facebook svet?

Facebook oslávil 10 rokov. Je s veľkým odstupom najväčšou sociálnou sieťou na svete. Má len o málo menej používateľov ako dvojka a trojka dohromady (navyše, na 2., 4. a 8. mieste rebríčka sú služby vlastnené Facebookom – WhatsApp, Messenger a Instagram). Facebook okrem toho s odstupom vedie aj v parametri času stráveného používaním služby.

Na svete je asi 3,4 mld. používateľov internetu a polovica z nich je na Facebooku. Alebo inak; na Facebooku je viac ako pätina ľudstva vrátane detí a ľudí z chudobných krajín.

Facebook je zároveň médiom s najväčším zásahom na planéte. A robí všetko, aby sme na ňom trávili čo najviac času. Začal ako sociálna sieť, stal sa albumom našich fotiek, videí, potom prišiel Messenger, obsah od rôznych médií vrátane spravodajstva a zábavy, teraz prichádza živé video vo veľkom, digitálny asistent, chatboti, mikroplatby a v rozvojových krajinách chce byť Facebook aj internetovým poskytovateľom.

Ak niečo robíte na internete, už nemusíte odísť z prostredia Facebooku, všetko tam nájdete. Naposledy mal takú silnú pozíciu AOL, u nás sa snažil Zoznam. To bolo ešte v internetovom praveku.

Facebook sa skrátka chce stať synonymom pre internet. Myslíte, že uspeje?

Na svojej konferencii Facebook odhalil plány. Nájdete v nich všetky buzzwords, ktoré sú teraz populárne – roboti, virtuálna realita, augmented reality… TNW >>

Prehľad noviniek pre marketérov od Buffer >>

Cause marketing nie je mŕtvy

Už sme písali, že Coca-Cola odchádza od veľkých tém, nechce zachraňovať svet a sústredí sa na produkt. Aj ďalšie značky sa vracajú späť k produktu (napr. Heineken, ktorý je teraz ukecaný).

Nie všetci súhlasia. Fast Company priniesli dlhý text, v ktorom tvrdia, že po filantropii a corporate social responsibility prichádza tretie štádium – firmy vytvárajú produkty, ktoré pomáhajú spoločnosti.

Ako to robia napríklad v Ázii? SK-II je kozmetická značka z koncernu Procter & Gamble, ktorá využíva veľké témy. Ukazuje príbehy žien, ktoré zmenili svoj život. Motivuje tak aj ďalšie ženy, aby vzali osud do vlastných rúk.

Kozmetika ženám pomáha zlepšiť sebavedomie, takže sa reklamný koncept hodí k produktu.

V aktuálnej kampani sa hovorí o čínskych bazároch pre nevydaté ženy. Video >>
Predtým ukazovali inšpiratívne príbehy: o herečke, ktorá sa stala šampiónkou v boxe, hluchonemej tanečníčke, žene bojujúcej proti šikanovaní matiek na pracovisku, rozvedenej matke, ktorá rozbehla biznis a pod. Video playlist >>

Trendy v retaili

Pridávame niekoľko retailových trendov.
•    Kamenné obchody naďalej dominujú (napr. v USA tvoria 90 % obratu obchodníkov). E-commerce rastie, fyzické obchody sa menia, ale zďaleka nie sú mŕtve.
•    Pure-play vymiera. Obchodníci, ktorí robia len e-commerce, nemajú udržateľný biznis model kvôli vysokým nákladom na získavanie zákazníkov a drahej logistike. Mať kamenné predajne je pre webshopy „new black“.
•    Veľkú časť nárastu e-commerce si uchmatnú tradičné značky, ktoré zlepšujú svoje digitálne predajné kanály.
•    Veľká časť e-commerce zostane nerentabilná. Napr. ani Amazon nedokáže na e-commerce konzistentne zarábať peniaze. Zarába na webových službách.

Ďalšie správy

2x long read:
Kvalitný text o význame dizajnu, úžitku, hodnote a start-upoch. Quora >>
Prečo televízia zďaleka nie je mŕtve médium. Percolate >>

Google otestovali efektívnosť video reklamy rôznej dĺžky. Vhodné formáty sú 15‘‘ a potom dlhé videá. Think With Google >>

Snapchat prichádza s 3D stickermi. Nám sa páčia. TechCrunch >>

Trochu o virtuálnej realite. Prvá VR selfie 🙂 FB video >>

Príklady VR hier. FB video >>

Wolff Olins vytvorili logo pre juhoafrický telekom Oi, ktorého tvar a farbu určuje hlas zákazníka. Designweek >>

Niekoľko reklám na záver

Trochu iná reedícia Hitlerovho Mein Kampf. Video >>

Taylor Swift nevie behať v reklame na Beats 1 Radio. Video >>

Zavolajte na +46 771 793 336 a pokecajte si s náhodným Švédom. Video >>

Koláčové grafy, ktoré sú naozajstné koláče. Od našich kolegov z rumunského McCannu. Adweek >>

Kobe Bryant ukončil kariéru. Nike na ten deň vytvorili sviatok pomenovaný podľa jeho prezývky Mamba Day. Video >>

Snickers pokračuje v téme: „Keď si hladný, nie si to ty.“ V inzerátoch zmenili dizajn Snickers na štýl Mars, Bounty a Twix. Adweek >>

Užite si víkend! Uvidíme sa opäť o týždeň.

Richard Mareček a Martin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Niekto Vám preposlal tento newsletter a ešte nie ste odberateľom? Zaregistrujte sa teraz >>

Site Footer

Sliding Sidebar