TV na Facebooku, mánia Minions, Apple vládne + súťaž!

TV na Facebooku

Facebook zatiaľ celkom úspešne atakuje YouTube, ako sme už písali. V boji o video mu začínajú pomáhať televízne stanice. Amazon v júni sprístupnil prvú epizódu seriálu Catastrophe na Facebooku. Nasledovalo ho HBO s dvoma novými seriálmi.

Televízny svet sa mení. Už nestačí púšťať upútavky na vlastných kanáloch. Televízie vytvárajú appky, aby sprístupnili svoj obsah na mobilných zariadeniach. A promujú ho aj na sociálnych sieťach, pretože tam dnes ľudia trávia čas. K YouTubu teraz pridávajú aj Facebook.

Čo z toho vyplýva pre marketérov? Televízia je ešte stále najsilnejším médiom. Ale ako sa TV stanice nemôžu spoliehať len na svoju silu, nemôžu sa na ňu spoliehať ani marketéri.

Keď plánujete TV kampaň, zapojte divákov prostredníctvom 2nd screen (napr. naša staršia práca pre Coca-Colu). Lepšia komunikácia televízií môže ďalej priniesť viac možností product placementu a sponzoringu relácií. A samozrejme využívajte sociálne médiá na zvýšenie zásahu TV reklamy.

O fenoméne píše Digiday >>

Kombinácia TV a Facebooku významne zvyšuje zásah kampane aj efektívnosť, tvrdí Nielsen  >>
(Výskum sa týkal kampaní TV relácií, filmov a hier v USA) >>

P. S. Reklamné spoty na mobilných zariadeniach fungujú, hovorí neuromarketingový výskum >>

Mánia Minions

Najlepší cobranding tohto roka sú podľa nás Minions a Tic Tac. Dokazuje to aj skutočnosť, že sú vypredané nielen na Slovensku a v ČR. Mániu okolo nového filmu využili aj Nestlé, McDonald’s, Chiquita a mnoho iných.

Veľký prehľad aktivít značiek nájdete na Brandchannel >>

Ďalšie weby riešili napríklad, či figúrka z McDonald’s hovorí: „What the fuck.“ Mashable >>

Alebo sa pohoršovali, alebo zabávali na hoaxe o tampónoch Kotex v dizajne Minions. Fast Company >>

Apple vládne smartphonom

Cca. 1 000 firiem na svete vyrába smartphony. Zisk si však zoberie prakticky len jedna.

Podiel Applu na globálnom predaji smartphonov v kusoch je 18 %. Podiel Applu na operatívnom zisku z predaja smartphonov top ôsmych výrobcov je až 92 % (výsledky za 1. kvartál, minulý rok to bolo 65 %)!

Podiel Samsungu je len 15 % (súčet je viac ako 100 %, pretože mnohí výrobcovia sú v strate). Applu sa skrátka výborne darí, Samsungu menej.

Ak chcete predávať s vysokou maržou, vytvorte produkt, ktorý ľudia vnímajú ako luxusný. A aby sa vám do biznisu netlačili konkurenti s me-too produktmi, kontrolujte čo najväčšiu časť vertikálneho reťazca. V prípade smartphonov to znamená vlastný hardvér so silným vplyvom na výrobu, vlastný softvér a na ňom postavený ekosystém.

Celý článok na WSJ >>
(potrebná registrácia)

Krátke správy

MasterCard testuje aplikáciu, ktorá umožňuje platiť po zosnímaní tváre kamerou smartphonu. Média ju volajú selfie payments. Brandchannel >>

V Nielsene vyskúmali, že TV spoty s hudbou fungujú lepšie >>

Správa Svetového ekonomického fóra a Deloitte o budúcnosti finančných služieb. Ak ste z branže, oplatí sa prečítať >>
(Pozor, 178 strán)

Ambasádorka Under Armour Misty Copeland sa stala prvou afroamerickou primabalerínou American Ballet Theatre v histórii. Under Armour vyzvali fanúšikov, aby jej blahoželali. Potom jej s každým blahoželaním poslali kvety. Bolo ich veľa. Adweek >>

Čo sa môžeme naučiť od skateboardovej značky o vzťahu so spotrebiteľmi. Brandchannel >>

Technológia zachraňujúca život – nafukovací náramok pre plavcov. PSFK >>

Nasadenie technológie beacon v londýnskych autobusoch. TFMA >>

5 tipov ako v online využívať social proof. Econsultancy >>

Už sme hovorili, že potrebujete stratégiu pre online video. 5 grafov o dôležitosti videa od Contently >>

5 social media fails a ponaučenia z nich. Social Media Week >>

Niekoľko reklám na záver

2-krát emotívny Samsung:
Cyklisti v spolupráci s tímom Trek. Vyzerá to dobre a má to aj pointu. Video >>
Surferi v spolupráci s World Surf League. Video >>

Takto sa má robiť content! Slintáme nad videom a tešíme sa na nové Star Wars! Video >>

Harvey Nichols má vtipnú kampaň so zábermi reálnych zlodejov. Video >>

Doctors of the World chcú, aby sme rozplakali dieťa. Video >>

Airbnb fičí na value-driven marketingu a spúšťa novú globálnu kampaň. Pýta sa, či sú ľudia dobrí. Video >>

Ako dramatizovať šírku sortimentu v štýle „Just do it“. Video >>

VW chce, aby ste napodobňovali zvuky Golfu R. Microsite >>

Milý interaktívny krátky film o študentskej láske od Cornetta. Môžete si prepínať pohľady hlavných postáv. Video >>

Reklama s hudbou zakódovanou do obrazov pre festival na Urale (pekná práca s technológiami). Video >>

WTF týždňa: Pornhub a robotický zadok (môžete si ho aj objednať). Video >> 

Pozor, súťaž na záver: Prví traja, ktorí odpovedia na tento email, získajú veľké balenie tic tacov Minions.
Želáme krásny zbytok týždňa!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar