Jednoduché logá, čo dokázala analýza a veľa Facebooku

Jednoduché logá sú trendy

Firmy kedysi redizajnovali svoje logá po desaťročiach. Startupy nemajú takúto úctu k dizajnu.

Do svojho korporátneho dizajnu investujú menej energie (čo je správne – o tom si povieme niekedy nabudúce). Zároveň však treba uznať, že vo virtuálnom priestore internetu a smartphonov je vývoj rýchlejší.

A keď je vaším hlavným kontaktným bodom s ľuďmi mobilná aplikácia, musí vaše logo fungovať aj ako ikona na mobile. Alebo smart hodinkách.

Wired pripravil prehľad redizajnov log posledného obdobia. Airbnb, BankSimple, Spotify, Snapchat, Netflix, Dropbox, Twitter, PayPal, títo všetci svoje logá zjednodušili.
Wired >>

Stratégia a taktika na Facebooku

BuzzSumo a Buffer analyzovali 500 miliónov postov viac ako 3 miliónov facebookových stránok (!).

Je to analýza správania značiek na Facebooku. T. z., dozviete sa, ako to robia ostatní, ale nie, ako to máte robiť Vy. Ale aj tak je užitočná.

Môže Vás inšpirovať napr. k typom postov, ktoré ste ešte neskúšali. Môžete vyskúšať sa správať ako väčšina. Alebo presne naopak a robiť veci inak.

Analýza je dobrý podklad k experimentom. Skúšajte, merajte výsledky a zlepšujte sa.
Blog post Buffer >>

Ďalšie správy o Facebooku

Tento týždeň bol bohatý na novinky o Facebooku. Tu je niekoľko z nich:

Facebook vraj chystá „nejaký druh tlačidla dislike“, povedal M. Zuckerberg. Wired >>

Okrem toho bude spolupracovať s nemeckou vládou v boji s hejtmi proti migrantom. The Verge >>

Chystá sa konkurovať službám ako Yammer alebo Slack (mimochodom, Slack je super). Novinka Facebook at Work bude Facebookom pre pracovné kolektívy. FB post >>

Chce konkurovať aj Twitteru. Platforma Signal má slúžiť novinárom a má odhaľovať trendy na Facebooku a Instagrame. Obsah potom môžu novinári jednoducho embedovať. Web Facebooku >>

A ešte Facebook best practices guide pre obdobie Vianoc. Newsfeed >>
(Vrátane orezových znakov 🙂

Ďalšie správy

Lidl má novú kampaň, v ktorej moderátor Markízy vystupuje v úlohe novinára. Čo podľa viacerých ľudí vôbec nie je etické. Mediálne >>

Zuno údajne kupuje ruský oligarcha. E15 >>

Quiksilver krachuje. Business Insider >>

Buzzsumo zhrnuli konferenciu Inbound do 23 užitočných odporúčaní pre marketérov. Oplatí sa prečítať >>

Tipy pre lepšiu prezentáciu odpozorované od Apple. Forbes.cz >>

6 tipov, ako využiť Periscope pre biznis. Social Media Examiner >>

50 značiek, o ktorých sa globálne hovorí najviac na online. V prvej desiatke polovicu tvoria softvérové firmy. American Marketing Association >>

Minulý týždeň som sa krátko vrátil k svojim obľúbeným robotom a značkám v posthumánnej dobe. Stratégie >>

Dva články o antikampani proti Coca-Cole na webe American Marketing Association.
Spoof ikonického spotu Hilltop + názory expertov >>

Hijacking kampane Share a Coke >>

Niekoľko reklám na záver

Under Armour pokračuje v peknej spartakiáde, teraz s Tomom Bradym. Video >>

Druhý spot zo série s rugbistami pre Guinness. Video >>

Parádne H&M o pravidlách v móde. Voice over: Iggy Pop. Video >>

Johnnie Walker po 16 rokoch mení kampaň (aj agentúru). Nový tagline je: „Joy will take you further. Keep walking.“ Video >>

Volkswagen prezentuje svoje elektromobily a hybridy ako tichú alternatívu. Plus hitovka Depeche Mode. Video >>

Máte lepší produkt? Skúste to povedať natvrdo ako Verizon. Video >>
(Súčasťou kampane je 12 ďalších spotov dramatizujúcich lepšiu sieť).

Spomínate si na kampaň Don’t look back? Tu je pokračovanie. Nepoužívajte telefón počas jazdy. Video >>
(Pripomíname starší spot s rovnakou témou).

Vedeli ste, že v 70-tych rokoch v USA bežali reklamy na kokaínové príslušenstvo? Pozrite si zbierku inzerátov na Adweek >>

WTF týždňa: V Brne j*bú mainstream! Marketing Journal >>
(Matka takýchto spotov je však táto minerálka).

Ďakujeme a majte sa krásne!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar