Cannes Lions, homosexuálne svadby, Summer Ad Academy

Cannes Lions

Festival sa skončil. Pozrite si prehľad víťazov Grand Prix na Business Insider >>

Pre marketérov a stratégov je najzaujímavejšou kategóriou Kreatívna efektívnosť. Pretože v nej ide nielen o kreativitu, ale aj o výsledky.
Grand Prix získali Volvo Trucks so svojimi testami. Dosiahli 100 mil. videní na YouTube, 8 mil. zdieľaní, vygenerovali mediálnu hodnotu 170 mil. $. A hlavne zvýšili záujem o Volvo u cieľovej skupiny o polovicu.

Zlato získali John Lewis za vianočnú kampaň s medveďom a celozrnné snacky Honey Maid s netradičnými rodinami (odolali aj hejterom). Prehľad všetkých víťazov kategórie na Adfore >>

Prezentácie víťazov všetkých kategórií si môžete pozrieť aj na oficiálnej stránke festivalu >>
(Rýchlo, kým ich nezamknú len pre predplatiteľov :-)
Alebo na Ad Age >>

A trochu bulváru na záver. Väčšej publicity ako veľkej časti ocenených prác sa dostalo fotografii páru, ktorý mal sex na červenom koberci. Príbeh fotky >>

Svadby osôb rovnakého pohlavia

Najvyšší súd v USA rozhodol, že osoby rovnakého pohlavia majú právo uzatvárať sobáše. Internet sa vzápätí zbláznil a pridali sa aj marketéri.

Určite si aj niekto z vašich známych upravil profilovú fotku facebookovým dúhovým filtrom. Facebook okrem toho pripravil aj krátky film s príbehom člena komunity LGBTQ >>

Uber v appke doplnil k ikonám áut dúhovú zástavu >>
Reakcie značiek na Twittri zhrnul Adweek >>
Marketéri využili aj tému Pride. Blog post Unruly >>

Summer Ad Academy

Pripomienka: Spolu s kreatívnym riaditeľom Jurajom Šulíkom a Petrom Šebom z PS:Digital sme pripravili Summer Ad Academy. Ide o kurz 8 prednášok o reklame, marketingu a internete (spolu cca. 16 hodín) pre klientov a zamestnancov komunikačnej skupiny McCann.

Ak medzi nich nepatríte a veľmi sa kurzu chcete zúčastniť, napíšte mi, prečo Vás máme vybrať 😉 Hlavne rýchlo, pretože začíname už tento piatok o 15 h.
Informácie na webe projektu >>

Krátke správy

Nový trend: Living services, čo je kombinácia internet of things a liquid expectations. Odporúčame si pozrieť aspoň úvodné video. Správa Accenture >>

Adidas má topánky vyrobené z odpadu z oceánu a vyzerajú dobre. Článok Fast Company >>

O emojis sme už písali. A teraz sa vracajú GIFy, píše Adweek >>

V USA je už možné posielať peniaze prostredníctvom Facebook Messengera. Keď služba dorazí k nám, Viamo bude smutné. Viac na SocialTimes >>

Ďalšia novinka Facebooku pre inzerentov: Za video reklamu je možné platiť až po ubehnutí 10 sekúnd. Doteraz bola účtovaná od prvej sekundy. Článok na WSJ >>

Facebook má nové logo. Zmenili font >>

Čo potebujete vedieť o nových reklamných formátoch Twittru, Pinterestu, Facebooku, Instagramu a YouTube. Adweek >>

Naši kamaráti z PS:Digital robia video návody ako administrovať facebookové stránky. Pozrite si playlist PS:Video-návody >>

Niekoľko reklám na záver

Kleenex, vozíčkar a pes na vozíčku. Video >>

Minule sme tu mali displej Samsungu zavesený na kamióne. Sony zavesili displej na človeka a urobili ho priehľadným. Video >>

IAMS a príbeh dieťaťa a labradora menom Duck. Video >>

Pekná práca s kamerou v reklame o bezpečnosti cestnej premávky. Video >>

Pampers s uspávankou s novým textom. Video >>

Ďalší milý fórik propagujúci švajčiarsky región Graubünden – interaktívny city light. Video >>

Ako pôsobiť staršie. Spot s prekvapujúcim záverom. Video >>

WTF spot týždňa s obrovským párkom. Video >>

Ďakujeme za pozornosť, majte sa krásne a užívajte si leto.

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar