Cannes Lions
Festival sa skončil. Pozrite si prehľad víťazov Grand Prix na Business Insider >>
Pre marketérov a stratégov je najzaujímavejšou kategóriou Kreatívna efektívnosť. Pretože v nej ide nielen o kreativitu, ale aj o výsledky.
Grand Prix získali Volvo Trucks so svojimi testami. Dosiahli 100 mil. videní na YouTube, 8 mil. zdieľaní, vygenerovali mediálnu hodnotu 170 mil. $. A hlavne zvýšili záujem o Volvo u cieľovej skupiny o polovicu.
Zlato získali John Lewis za vianočnú kampaň s medveďom a celozrnné snacky Honey Maid s netradičnými rodinami (odolali aj hejterom). Prehľad všetkých víťazov kategórie na Adfore >>
Prezentácie víťazov všetkých kategórií si môžete pozrieť aj na oficiálnej stránke festivalu >>
(Rýchlo, kým ich nezamknú len pre predplatiteľov 🙂
Alebo na Ad Age >>
A trochu bulváru na záver. Väčšej publicity ako veľkej časti ocenených prác sa dostalo fotografii páru, ktorý mal sex na červenom koberci. Príbeh fotky >>
Svadby osôb rovnakého pohlavia
Najvyšší súd v USA rozhodol, že osoby rovnakého pohlavia majú právo uzatvárať sobáše. Internet sa vzápätí zbláznil a pridali sa aj marketéri.
Určite si aj niekto z vašich známych upravil profilovú fotku facebookovým dúhovým filtrom. Facebook okrem toho pripravil aj krátky film s príbehom člena komunity LGBTQ >>
Uber v appke doplnil k ikonám áut dúhovú zástavu >>
Reakcie značiek na Twittri zhrnul Adweek >>
Marketéri využili aj tému Pride. Blog post Unruly >>
Summer Ad Academy
Pripomienka: Spolu s kreatívnym riaditeľom Jurajom Šulíkom a Petrom Šebom z PS:Digital sme pripravili Summer Ad Academy. Ide o kurz 8 prednášok o reklame, marketingu a internete (spolu cca. 16 hodín) pre klientov a zamestnancov komunikačnej skupiny McCann.
Ak medzi nich nepatríte a veľmi sa kurzu chcete zúčastniť, napíšte mi, prečo Vás máme vybrať 😉 Hlavne rýchlo, pretože začíname už tento piatok o 15 h.
Informácie na webe projektu >>
Krátke správy
Nový trend: Living services, čo je kombinácia internet of things a liquid expectations. Odporúčame si pozrieť aspoň úvodné video. Správa Accenture >>
Adidas má topánky vyrobené z odpadu z oceánu a vyzerajú dobre. Článok Fast Company >>
O emojis sme už písali. A teraz sa vracajú GIFy, píše Adweek >>
V USA je už možné posielať peniaze prostredníctvom Facebook Messengera. Keď služba dorazí k nám, Viamo bude smutné. Viac na SocialTimes >>
Ďalšia novinka Facebooku pre inzerentov: Za video reklamu je možné platiť až po ubehnutí 10 sekúnd. Doteraz bola účtovaná od prvej sekundy. Článok na WSJ >>
Facebook má nové logo. Zmenili font >>
Čo potebujete vedieť o nových reklamných formátoch Twittru, Pinterestu, Facebooku, Instagramu a YouTube. Adweek >>
Naši kamaráti z PS:Digital robia video návody ako administrovať facebookové stránky. Pozrite si playlist PS:Video-návody >>
Niekoľko reklám na záver
Kleenex, vozíčkar a pes na vozíčku. Video >>
Minule sme tu mali displej Samsungu zavesený na kamióne. Sony zavesili displej na človeka a urobili ho priehľadným. Video >>
IAMS a príbeh dieťaťa a labradora menom Duck. Video >>
Pekná práca s kamerou v reklame o bezpečnosti cestnej premávky. Video >>
Pampers s uspávankou s novým textom. Video >>
Ďalší milý fórik propagujúci švajčiarsky región Graubünden – interaktívny city light. Video >>
Ako pôsobiť staršie. Spot s prekvapujúcim záverom. Video >>
WTF spot týždňa s obrovským párkom. Video >>
Ďakujeme za pozornosť, majte sa krásne a užívajte si leto.
Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson