Newsletter 21. 5. 2015

Mad Men oživili kampaň Coca-Coly

Seriál Mad Men sa skončil. Don Draper sa dal k hippíkom a hrala mu k tomu pieseň z reklamy Coca-Coly. Kampaň z roku 1971 je považovaná za jednu z najlepších reklám histórie.
Použitie pesničky spustilo búrku na internete a z reklamy starej 44 rokov sa stal virálny hit. Coca-Colu to nič nestálo. Výborná reklama nestarne 🙂

Celý článok na Ad Age >>
Prípadová štúdia o vzniku kampane >>
(Každému z marketingu a reklamy ju odporúčame si prečítať).

Explózia emojis

Ľudia sú vizuálne bytosti. Niet divu, že emojis – ideogramy či smajlíky, sú trendy. Instagram prednedávnom umožnil používať emojis v hashtagoch. A zamýšľa sa, či emojis postupne nahradia internetový slang.

Stále viac značiek ich využíva vo svojej komunikácii. Burger King, Oreo, IKEA, McDonald’s, Mentos… Zatiaľ značky spolupracujú s aplikáciami pre messaging. Ale napríklad Taco Bell alebo párky Oscar Mayer lobovali, aby sa emojis pre taco alebo hot dog dostali do znakovej sady Unicode. A Domino pripravuje možnosť objednať pizzu pomocou tweetu s emoji pizzy.

Vedeli ste, že Američania majú radi lebky, Brazílčania mačky, Francúzi srdiečka a Rusi sú najväčší romantici?  Výsledky prieskumu SwiftKey >>

Piaty jazdec apokalypsy

Scott Galloway je podnikateľ a profesor na NYU Stern. Štvoricu Amazon, Facebook, Google a Apple volá štyria jazdci apokalypsy. Jeho prednáška spred niekoľkých mesiacov je najlepším videom, aké som tento rok videl. Množstvo insightov podporených dátami v kombinácii so suchým humorom. Rozhodne ju všetkým odporúčam >>

Vo svojej novej prednáške predikuje, kto by mohol byť piatou globálnou mega-firmou. Video >>

Krátke správy

Minulý týždeň sa odovzdávali slovenské ocenenia za kreatívnu reklamu. Kompletné výsledky Zlatého klinca >>

YouTube oslavuje 10. výročie. Dáva ľuďom možnosť zahlasovať za najlepšiu reklamu. Viac >>

KitKat sa vo Veľkej Británii na chvíľu premenuje na „YouTube Break“. Zahŕňa to aj 600 tisíc obalov s novým logom. Viac >>

FInancial Times spustili na webe predaj reklamy na základe cost per hour. Neplatí sa za zobrazenia alebo kliky, ale za čas, ktorý sa reklama ukazuje zvoleným segmentom čitateľov. Viac >>

Najrýchlejšie rastúce sociálne siete sú Pinterest a Tumblr. Viac >>

Spotify cieli na bežcov. Aplikácia bude sledovať rýchlosť pohybu a tomu prispôsobí tempo ponúkanej hudby. Plus chystá skladby špeciálne vytvorené pre beh. Viac >>

Wendy Clark z Coca-Coly hovorí o dôležitosti kreativity pre efektívnosť komunikácie, o reklame, ktorá mení svet, aj o tom, že nemáme nechať dáta rozhodovať za nás. Viac >>

Niekoľko reklám na záver

Ako by vyzerali deti, keby ich pred rokmi nezabili nezodpovední vodiči. Video >>

Spotify a príbehy nepočujúcich, ktorým pomohli počuť. Video >>

Surfer sa nechá diskvalifikovať z majstrovstiev krajiny, aby splnil sen telesne postihnutému. A Reef získal top mediálny priestor. Video >>

KFC Tray Typer je bluetooth klávesnica vložená do tácky v reštaurácii KFC. Video >>

Pop-up kaviareň IKEA vo Veľkej Británii ponúka raňajky v posteli. Je potrebná rezervácia a posteľná bielizeň sa mení po každom hosťovi. Video >>

Gay, bývaly alkoholik, dyslektik a podnikateľ kandiduje na primátora Londýna vo vizuálne najzaujímavejšej politickej kampani. Video >>

Ako dostať ľudí preč zo slnka a znížiť riziko rakoviny? Dajte im wi-fi zadarmo dostupné len v tieni. Video >>

Vtipné bezpečnostné videá leteckých spoločností sú už vlastnou kategóriou reklamy. Delta využila internetové memy. Video >>

Ďakujeme za pozornosť a keď nám chcete niečo odkázať, alebo máte návrh na vylepšenie, prosím, napíšte mi.

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar