Blokovanie reklamy, hacknuté autá aj zoznamka pre neverných

Blokovanie reklamy je problém

Blokovanie reklamy je problém, pretože znižuje efektívnosť reklamy a ohrozuje príjmy vydavateľov. A problém už začína byť citeľný. Napr. v Británii reklamu blokuje už 15 % používateľov (IAB UK).

A ich podiel stúpne. Už existuje Adblock Plus pre Android a pracuje sa na verzii pre iOS. Apple pripravuje mobilnú verziu Safari s integrovaným blokovaním reklamy.
Čo majú robiť marketéri? Na problém sa zo všetkých strán pozreli Contently >>

Hacknuté autá

Hacknuté autá sme už videli. Na ovládnutie auta však bol väčšinou potrebný fyzický prístup k servisnému portu. Alebo išlo o drobnosti ako odomknutie a naštartovanie auta prostredníctvom SMS.

Teraz, keď sú autá stále viac pripojené k internetu, je ich možné ovládať na diaľku. Vrátane riadenia, akcelerácie a bŕzd. Presvedčil sa o tom novinár z časopisu Wired, keď hackli jeho Jeep počas jazdy. Vitajte v novej ére internet of things. Celý článok >>

Hacknutá zoznamka

Ashley Madison je zoznamka, ktorá cieli na ženatých mužov a vydaté ženy. V ich biznise je najdôležitejšia diskrétnosť. Ešte minulý rok písali klientom, že sú posledným bezpečným priestorom na internete. Už nie sú. Hackeri ukradli osobné údaje 37 miliónov používateľov z celého sveta vrátane čísel kreditných kariet. Vyhrážajú sa postupným zverejňovaním dát, až kým Ashley Madison nezmizne z webu. Jeden používateľ – ženatý muž z Chicaga, už spáchal sebevraždu.

Súkromie na internete je mŕtve. Na druhej strane, ak Ashley Madison ustojí krízu, môže profitovať z obrovskej publicity, akej sa jej dostalo.
O hacku píše Trend >>

Krátke správy

Vaša agentúra Vás neznáša a Vy o tom ani neviete. Hovorí bývalá šéfka marketingu Heinekenu >> 

Coca-Cola sa stala sponzorom Rugby World Cup. Hlavnou značkou, ktorá sa spojí s rugby, bude Coke Zero. Coca-Cola tak po prvýkrát so športom spája svoj nápoj bez cukru. Marketing Magazine >> 

Youtuberi začínajú byť zaujímaví aj u nás. Napr. slovenský GoGoMan má vyše milióna odberateľov (Rytmus len 400 tisíc). Social Media Examiner prináša tipy, ako vybrať vhodného Youtubera >>

Twitter má GIFy, onedlho aj Facebook povolí GIFy pre značky (na súkr. profiloch už fungujú). Tumblr je celý o GIFoch. Inšpirujte sa 5 značkami, ktoré to robia dobre. Contently >>

Uvažujete nad používaním emojis? Potrite si inšpirácie z osláv World Emoji Day. BrandRepublic >>

Potenciálne veľká vec: GoPro ide recyklovať svoje videá. Spúšťa platformu, ktorá umožní ich ďalšie komerčné využitie inými značkami. AdWeek >>

O 360-stupňových videách sme už písali. Google teraz spúšťa video reklamy v tomto formáte. Pohyb vo videu používateľ ovláda nakláňaním telefónu. TNW >>

Niekoľko reklám na záver

Krásne natočený krátky film od AT&T pripomínajúci, aby sme počas šoférovania nepoužívali mobily. Video >>

Ďalšia vydarená Coca-Cola o zdieľaní. Tentokrát spolu s aerolinkami JetBlue. Video >>

Videli sme digitálne panely, ktoré naživo ukazovali SMS, tweety, FB posty… Toto je však stroj z nití, dreva a hliníka, ktorý replikuje instagramové fotografie. Živý stream sa dá sledovať na YouTube. AdWeek >>

8-ročné dievčatko brejkuje pre Persil. Čím viac sa krúti, tým je čistejšie. Video >> 

Postava na digitálnych boardoch reaguje na teplotu. Čím je nižšia, tým viac sa schúli. Kampaň motivuje k darovaniu teplého oblečenia. Článok >>
(Text po portugalsky).

Clearasil vás zbaví akné, ale nie otravnej matky. Video >>

WTF týždňa: Pes robí rozhovory o 4. kanáli britskej televízie. Video >>

Ďalší bizarný spot. Tučný bradatý muž, jeho kolegovia, dance battle a Kung Fu Fighting v reklame na antiperspirant. Video >>

Ďakujeme za pozornosť a tešíme sa na stretnutie na Summer Ad Academy!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar