cross-20160304021430457

Femvertising, SXSW a Snapchat a roboti

Femvertising

Reklama sa zvyčajne nesnaží búrať stereotypy. Tradične predaju viac pomáha, keď stereotypy využívate. Preto ženy v reklame bývajú zobrazené plocho.

Mladé matky deťmi. Vysoké, štíhle, mladé ženy ako ideál krásy. Dokonca ženy ako sexuálne objekty. Alebo multitaskové výborne zorganizované ženy, ktoré s úsmevom stíhajú prácu, rodinu a ešte pritom vyzerajú výborne. Vzdialenejšie realite to už nejde urobiť.

Zdá sa, že ľuďom takéto zobrazenie žien začína liezť na nervy. V posledných rokoch viaceré značky nabehli na trend ukazovať realitu a ženy vyzdvihovať. Napr. Always s kampaňou Like a Girl. V poslednom spote boli dievčatá nespokojné s emojis.

Aj keď sa podobné reklamy množia, väčšinou ešte plávajú po povrchu. Môžeme sa pripraviť, že značky pôjdu ďalej. A uvidíme reálnejšie zobrazené ženy, ženy vo vedúcich úlohách alebo vtipné inteligentné ženy.

Rada na záver: Hýčkajte si svoje ženské zákazníčky. Sú zodpovedné za vyše 70 % všetkých nákupov. Keď vás budú mať rady, bude to dobre pre biznis.

10 reklám oslavujúcich ženy podľa Marketing Magazine UK >>

Snapchat ovládol aj SXSW

Mnohí si mysleli, že na tohtoročnej konferencii/festivale SXSW sa najviac bude hovoriť o virtuálnej realite. Iste, bolo jej tam dosť. Ale najväčší buzz bol okolo Snapchatu. Už ho berú vážne ľudia z reklamy, ľudia z tech a pridávajú sa ľudia z médií a celebrity.

Zo značiek na SXSW napr. Samsung, Gatorade, Spotify alebo Vevo využili sponzorované geofiltre Snapchatu. Niekoľko príkladov, Adweek >>

Aby sme nezabudli na brand aktivácie. SXSW je Superbowlom brand experiences (© Tom Fishburne).
Adweek vybral najzaujímavejšie >>

Ešte krátko k aplikáciám. Zdá sa, že buzz vytvorili tie, ktoré sa fókusujú na okamžitosť a zdieľanie. Forbes pripravil prehľad >>

Ak sa chcete o Snapchate dozvedieť viac, príďte 1. apríla na raňajky našich priateľov z PS:Digital. FB post >>

A ešte snapchatové tipy a triky. FB video >>

Roboti o krok ďalej

Umelá inteligencia Google sa vie sama naučiť hrať hry. Dokonca tak dobre, že jednoznačne porazila svetového šampióna v Go.

Go je veľmi komplexná hra. Má o niekoľko rádov viac možných ťahov, ako je atómov v pozorovateľnom vesmíre. Preto nie je možné naprogramovať softvér so všetkými možnými ťahmi. A doteraz počítač nad človekom nikdy takto nevyhral.

Článok Wired >>

Ďalšie správy

Shorty Awards je súťaž v kreativite na sociálnych médiách. Kategórie zahŕňajú Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, Snapchat a i. Pozrite si ocenené práce >>

Time zostavili rebríček 30 najvplyvnejších ľudí na internete. Je tam 19-ročné dievča aj skoro 90-ročná pani. Koľkých z nich poznáte? Time >>

HBO na FB zverejnili video, v ktorom herci z Game of Thrones prosia o solidaritu s utečencami. Vlnu hejtov zvládli dobre aj v ČR. FB post >>

Twitter oslavuje 10. výročie a ponecháva limit 140 znakov/tweet. Ohliadnutie do minulosti od Buffer >>

Instagram zmení algoritumus a už nebude ukazovať všetky príspevky chronologicky. Šéfovia vysvetľujú v rozhovore NY Times >>

Posledný event Applu bol o malých veciach. Krátke zhrnutie Wired, video >>

Odporúčame si pozrieť: Indický Menstruation man a jeho nemarketing. Video >>

Robot na maľovanie kraslíc made in Slovakia. Sashe >>

Niekoľko reklám na záver

Persil tvrdí, že väzni trávia vonku viac času ako dnešné deti. Video >>

Heineken a prekvapenie pre futbalového fanúšika. Video >>

Cheerios z obalu svojho produktu odstránili maskota, aby upozornili na problém vymierania včiel. Video >>

LAN Airlines a naši kolegovia z McCann Lima pomohli najchudobnejším deťom z Peru po prvýkrát v živote letieť. Video >>

Expedia pomohla chorým deťom virtuálne cestovať po svete. Video >>

Kampane na prilákanie turistov väčšinou tvoria epické zábery prírody a miest. A sú tak nejako na jedno kopyto. V Oregone to urobili inak a pekné zábery dali do kontrastu s vtipným textom. Adweek >>

WTF týždňa 1: Keď dáte mužom šalát, začnú vydávať čudné zvuky. Video >>

WTF týždňa 2: Rapperi lejú na svoje telefóny šampanské. Video >>

Ďakujeme za pozornosť a užite si Veľkú noc! :-)

Richard Mareček a Martin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Niekto Vám preposlal tento newsletter a ešte nie ste odberateľom? Zaregistrujte sa teraz >>

Site Footer

Sliding Sidebar