Newsletter 25. 6. 2015

Potrebujete stratégiu pre video content

Už sme o tom písali – video je aktuálne najdôležitejšia vec v content marketingu. Mobilné video ťahá rast celého internetu, na Facebooku je video top a v niektorých ukazovateľoch už predbehlo YouTube, Snapchat je veľký, video je dôležité aj na Twitteri.
– Gary Vaynerchuk pripravil tipy ako pracovať s videom na hlavných platformách >>
– Social Media Examiner ukáže 7 spôsobov využitia videa >>
– Google pripája odporúčania, ako robiť video reklamy, aby ich ľudia nepreskakovali >>

Prichádzajú yuccies

Asi už viete, že hipsteri sú definitívne out. Nahradili ich Yuccies – Young Urban Creatives, akási kombinácia yuppies a hipsterov. 3 tipy pre marketing: Pomôžte im znieť múdro, zlepšujte svet a pomáhajte im ho zlepšovať, buďte chytrí a priateľskí a dajte im kredit za ich intelekt.
Celý článok >>  

Čo nám mladí kreatívci povedia o budúcnosti reklamy

Festival v Cannes je v plnom prúde. Budeme sa mu venovať po jeho skončení. Keď nevydržíte, tu je priebežne aktualizovaný prehľad víťazov Grand Prix.

Zatiaľ sme sa pozreli na práce mladých kreatívcov v kategórii Future Lions. Klasický princíp pri tvorbe reklamy je narušenie médií – vytvorenie niečoho zaujímavého a netradičného a následné znásobenie „big idea“ prostredníctvom médií. Úspešné spoločnosti dneška však namiesto toho narušujú a inovujú celé odvetvia biznisu. Pri tvorbe takýchto kampaní nejde o reklamy, ale vlastne o biznis koncepty.

Už niekoľko rokov sa vo Future Lions objavujú aj takéto práce. Medzi tohtoročnými ocenenými nájdeme notebook, ktorý si sám vyrába elektrinu. Alebo využitie vodičov Uber ako záchranárov pri nehodách. Plus samozrejme podľa očakávania bodovali aj aktuálne sociálne médiá alebo technológie.
Prehľad víťazných prác >>

Krátke správy

Kofola získala vplyv nad značkami Zlatá Studňa, Šofokola, Budiš a Fatra. Spolu s Kofolou tvoria vyše štvrtinu slovenského trhu nealka (Coca-Cola má cca. 15 %). Celý článok >>

Sila influencera: Apple Music malo byť 3 mesiace zadarmo. Ani umelci nemali dostať zaplatené za túto dobu. Ale Taylor Swift napísala blog post. A v Apple zmenili názor. Viac >>

Pred mesiacom sme písali o explózii emojis. V Chevrolete teraz napísali celú tlačovú správu v emojis. Viac >>

Buffer zanalyzovali takmer 5 miliónov tweetov a zistili, že ak chcete kliky, najlepší čas na tweet je skoro ráno. Všetky zistenia >>

Google nebol lídrom revolúcie autonómnych vozidiel. Predbehli ho traktory. Viac >>

QR kód na kečupoch Heinz odkazoval na pornostránku. Nenechajte si vyfúknuť doménu po skončení kampane. Viac >>

V Lexuse vytvorili hoverboard – vznášajúci sa skateboard. Video >>
Ide o najnovší z technických experimentov Lexusu, viac >>

Niekoľko reklám na záver

Samsung spojil dobrý účel s prezentáciou produktu s výborným výsledkom. Video >>

Ako upozorniť ľudí, že na internete sú aj zločinci. Shoot yourselfie. FB post >>

He’s back! Arnold Schwarzenegger promoval svoj nový film zamaskovaný ako Terminátor. FB video >>

IKEA, Ideo a inovatívne koncepty v kuchyni. Napríklad interaktívny stôl. Video >>
Ďalšie koncepty >>

Toyota a príbeh otca a dcéry z oboch perspektív. Video >>

McDonald’s sa snaží hrať s obalmi. Najprv sáčok, ktorý funguje aj ako tácka. A teraz sáčok pre cyklistov. Video >>

Ako povedať, že robíte najlepšie pivo na svete, bez toho, aby ste povedali, že ste najlepší? Carlsberg vie pracovať s metaforou. Video >>

Bizarný spot týždňa: Reklama na švédsky cider s korčuliarmi a švédskou ľudovou piesňou. Video >>

12 najviac zdieľaných reklám za posledných 12 mesiacov. Activia, Disney, Budweiser, Nike, Always a i. Viac >>

Na záver prosím o pomoc. Newsletter pripravujeme od polovice apríla a každý týždeň nám pribúdajú odberatelia. Aby sme sa zlepšovali, potrebujeme Vašu spätnú väzbu.

Prosím, napíšte mi, čo čítate radi. Čomu by sme sa mali venovať viac a čomu menej. Potešia aj všetky iné návrhy alebo pripomienky.
Každý email si prečítam. Ďakujem!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar