Internetové trendy
Ak hľadáte TEN report o stave internetu, prečítajte si správu Kleiner Perkins Caufield & Byers. Hlavné zistenia podľa očakávania: Motorom rastu sú mobily, hlavne video na mobiloch. Messaging apps sú kráľmi aplikácií. Facebook rastie pomalšie ako kedysi. Má 4 mld. zobrazení videa denne (pri takmer 1 mld. aktívnych používateľov denne), z toho 3/4 tvoria mobily. Snapchat je veľký, robí 2 mld. zobrazení videa denne (pri 100 mil. aktívnych používateľoch denne). Veľká vec je sledovanie hier spôsobom ako TV (služba Twitch). Pre teenagerov je Instagram dôležitejší ako Facebook.
Zhrnutie Adweeku >>
Celý report >>
FIFA má problém
Roky sa hovorí o korupcii funkcionárov. Posledné týždne je veľkou témou porušovanie ľudských práv v Katare. A najnovšie polícia zadržala 7 vysokých funkcionárov FIFA kvôli podozreniam z korupcie a prania špinavých peňazí. Top sponzori Coca-Cola, Hyundai, Visa, Adidas, Budweiser a McDonald’s tlačia na FIFA. Padli slová ako poškvrnenie značky Svetového pohára (Coca-Cola). Visa pohrozila zrušením zmluvy. Na internete sa zatiaľ šíria antilogá sponzorov >>
Pre partnerov FIFA je to nepríjemné. Nikto nepotrebuje zhoršenie imidžu a už vôbec nie prípadný bojkot zo strany niektorých skupín ľudí.
P. S. Komik John Oliver už minulý rok vysvetlil fungovanie FIFA. Video >>
Real food
Ľudia chcú jesť zdravé potraviny. Prednedávnom boli vo vyspelom svete populárne potraviny s nízkym obsahom tukov, sodíka, nízkou energetickou hodnotou a pod. Nálepky „light“ alebo „diet“ dnes už nefičia. Hlavne millenials odmietajú všetky umelé aditíva a preferujú minimálne spracované potraviny. Real food = čerstvosť. V blízkej budúcnosti môžeme očakávať väčší podiel bio- a lokálnych potravín. Samozrejme bez genetickej modifikácie. A ďalej zdôrazňovanie etiky a udržateľnosti pri produkcii.
Trend poskytuje príležitosť pre nové značky. Ale snažia sa ho zachytiť aj tie veľké. Nestle, Kraft, Chipotle, dokonca aj McDonald’s upravujú produkty. A objavuje sa „greenwashing“. Tučné, presolené jedlo nebude zdravé len preto, že je pripravené z lokálnych bio-surovín.
Blog post a cartoon Toma Fishburna o zdravom jedle >>
Krátke správy
Millward Brown vydali svoj rebríček najhodnotnejších značiek sveta BrandZ. Apple predbehlo Google a stalo sa jednotkou.
Top 10 >>
Celá správa >>
Nový reklamný formát TrueView for Shopping na YouTube umožňuje nakupovať priamo z videa. Viac >>
S podobnými formátmi experimentujú aj ďalšie soc. médiá.
Spotify sa posúva ďalej od platformy na streamovanie hudby. Okrem podpory behu pridali videá a podcasty. Viac >>
Blokovač reklamy Adblock Plus prichádza na mobily. Viac >>
E-commerce rastie aj v oblasti B2B. Viac >>
Datartu sa podaril city-light s chýbajúcim písmenom. Asi to nebol zámer. FB post >>
Niekoľko reklám na záver
Pozor, dojímavá reklama. Viac neprezradíme. Video >>
Keď vidíte niekoho zívať, chce sa aj vám. V Brazílii tento insight využili v reklame na kávu. Video >>
Graficky čistý vizuál zubnej kampane Crest. FB post >>
Nikon urobili fotografa zo psa. Video >>
Interaktívne city-lighty s nahrávkami zvukov miest pre železničnú spoločnosť Thalys. Video >>
Výborná reklama na reklamný festival. Blokovač reklamy, ktorý bežné reklamy nahrádza len tými najlepšími. Video >>
Dva nápoje, ktoré v reklame omladzujú.
Pekné printy Evianu >>
A nová kampaň SunnyD, video >>
6 príkladov experiential marketingu. Viac >>
8 reklám, ktoré narušujú gender stereotypy. Viac >>
Ďakujeme za pozornosť a opäť sa stretneme budúci týždeň.
Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson