Hnev funguje, Instagram, zlý Amazon + tip na dovolenku!

Hnev funguje

Zažili sme to. EuroTel vs. Globtel, Apple vs. Samsung, Fico vs. Dzurinda, „my“ vs. utečenci… Prečo je hnev virálny? Video >>

A čo si z toho môžeme odniesť pre marketing? Ak chcete, aby sa vaša komunikácia šírila, nebuďte nekonfliktní, milí a neutrálni. Majte názor a stojte si za ním. Zoberte si príklad radšej z Protein World >>

Ešte nemáte profil na Instagrame?

Už pred letom sme vám to radili. Ak sú vašimi zákazníkmi mladí ľudia, Instragram je super.

Teraz je najvyšší čas začať. Už je na ňom dosť Slovákov a Čechov a navyše do ČR už prichádza reklama na Instagrame s podobným cielením, aké poznáte z Facebooku. Newsfeed.cz >>

Niekoľko inšpirácií:
Case study Milka CZ + SK >>
Klikacia adventúra Land Rover >>
Klikacia adventúra Old Spice >>

A  novinka: Posty na Instagrame už nemusia byť štvorcové. Jedni z prvých to využili ľudia, ktorí robia komunikáciu Star Wars. Postli pekné širokouhlé video >>
(Hovoríme to stále: Implementujte novinky na sociálnych médiách. Väčšinou je to skoro zadarmo, zato efekt môže byť obrovský.)

Zlý Amazon

New York Times zverejnil článok o firemnej kultúre v Amazone. Ak máte pocit, že vaša práca je zlá, prečítajte si ho. Možno sa budete cítiť lepšie >>

Reakcia internetu bola okamžitá. Jedni Amazon kritizovali a vyzývali na bojkot, iní (vrátane zamestnancov) ho obhajovali. Zareagoval aj Jeff Bezos.
Na konci dňa to Amazonu neublížilo, zdá sa. Potvrdenie, že silnej značke ľudia prepáčia chyby.

Tip na dovolenku: Banksy vás zmätie

Dismaland je zábavný, či skôr mätúci park. Je to Banksyho depresívna verzia Disneylandu na západe Anglicka >>

Médiá sa zbláznili a oficiálna webstránka mala výpadky kvôli návalu návštevníkov. Pozrite si fotky a pochopíte >>
Alebo spot >>

Ale pozor, park bude fungovať len mesiac!

Krátke správy

Burger King urobil minikampaň pri príležitosti Dňa mieru a vyzval McDonald’s, aby vytvorili spoločný McWhopper. Geniálny PR ťah, ktorý vygeneroval slušnú publicitu. McDonald’s na vlastnú škodu nevymyslel nič lepšie ako chladné odmietnutie. Inc >>

Karma. Pred pár mesiacmi Hyza pustila do médií hlúpu kampaň, v ktorej kurčatá prirovnali k ilegálnym imigrantom >>
Včera pri slovenských hraniciach našli auto s logom Hyza s mŕtvymi utečencami >>
Hyza auto minulý rok predala. Nový majiteľ neodstránil nálepky s logami. A Hyza má krízu.

Facebook má svoju vlastnú Siri. Volá sa M a dokáže plniť úlohy ako kupovanie vecí, rezervovanie miesta v reštaurácii a pod. FB post >>

Chystáte vianočnú kampaň? Unruly vám poradí, ako ju urobiť najlepšie (vrátane príkladov).
Prvá časť >>
Druhá časť >>

V pondelok bol každý siedmy človek na zemi na Facebooku. Miliarda ľudí! Facebook je obrovský. FB post >>

Konzumácia digitálnych médií rastie. Contently >>

A zároveň rastie sledovanie televízie (v USA, ale Európa asi nebude odlišná). Adweek >>

Štatistiky online videa do Vašej prezentácie na ohúrenie. Veľa čísel. Pexeso >>

Sex a násilie vraj nepredávajú, hovorí výskum. Bloomberg >>

Aj Apple chystá auto, ktoré sa šoféruje samo. Guardian >>

Bar, v ktorom dýchate alkoholový opar. Príjemný spôsob, ako sa opiť, však. Wired >>

Niekoľko reklám na záver

Nový spot Under Armour stojí za pozretie. Video >>
Spoznávate hudbu? Je to Philip Glass a pred rokmi ju použil Orange.

Heineken zatvoril známeho hráča rugby do automatu v krčme. FB video >>

Organické proteíny a vtip na účet mužov v posilňovni. Video >>

Orangina a tradične trochu uletený spot. Video >>

Pekná vec. Poisťovňa vytvorila navigáciu, ktorá na miestach s výskytom detí, začne hovoriť detským hlasom. Vodiči potom jazdia pozornejšie. Video >>

Vo food trucku Google môžete zaplatiť fotografiami. Video >>

Inzeráty VW vtipne využívajú interpunkciu. Taxi >>

WTF týždňa: Protidrogový spot polície z Philadelphie. Video >>

Ďakujeme a tešíme sa na Vás opäť budúci týždeň! 🙂

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar