Taste the Feeling 9

Reklama nezachráni svet, kašlite na mladých, Facebook je TV?

Značky už nechcú zachraňovať svet?

V posledných rokoch značky odchádzali od produktov k väčším témam (písali sme dávnejšie). Volalo sa to purposeful marketing.

Teraz sa zdá, že dobrý účel ľudí nezaujíma. Resp., ich málo motivuje ku kúpe. A vidíme návraty k produktu. Nový koncept Coca-Coly „Taste the feeling“ je celý o produkte.

Pridáva sa Heineken, ktorý odchádza od nablýskaného ašpiratívneho sveta a la James Bond. V novej kampani je skromnejší a veľa vysvetľuje.
Video 1 >>
Video 2 >>

Kašlite na mladých

(Jedine, ak sú mladí vašou hlavnou cieľovou skupinou, vtedy na nich nekašlite :-)
Ľudia z reklamy sú často veľké deti, ktoré nechcú dospieť. Preto neprekvapuje ich fascinácia mladými. Marketéri by mali byť rozumnejší, no často nie sú.

Napr. Corgoň je po novom horké pivo. Pri zmene dizajnu obalov však chceli vzhľad omladiť. Myslíte si, že mladí ľudia pijú horké pivo?

Mercedes pripravil modely, údajne pre Generáciu Z (12 až 22-roční). Cena: 20 až 30 tis. €. Koľko poznáte dvadsiatnikov, ktorí si môžu dovoliť kúpiť auto za 30 tisíc?

Pre väčšinu značiek je neefektívne sa naháňať za mladými. Najbohatší sú ľudia v strednom veku. Preto sa radšej pozrite, kde je potenciál. S reklamou choďte tam, kde sú peniaze.

A keď chcete naozaj zaujať, robte veci inak. Ako módna značka Blue Illusion alebo Citroen, ktorí v kampani použili 94-ročnú módnu ikonu. Adweek >>

O značkách a Facebooku

Pred pár rokmi začal Facebook lákať značky. Hovoril o vytváraní bázy fanúšikov a komunikácii s nimi. Kľúčovým slovom bol „engagement“.

Potom Facebook zistil (a neskôr aj značky), že to nefunguje. Ľudia sa chcú rozprávať so svojimi známymi a nie so značkami. Aby Facebook používateľov nenudil ukazovaním obsahu marketérov, začal znižovať organický zásah. Zmenil sa na pay-to-play platformu.
Keď teraz stránka so 100 tis. fanúšikmi zverejní post bez podpory reklamy, klikne naň v priemere 130 ľudí (t. z. 0,13 %, zdroj: Contently).

Facebook je obrovský (je na ňom takmer polovica Slovákov, 70 % internetovej populácie Slovenska) a ľudia tam trávia čas. Preto je pre značky dôležitý.

Čo však robiť, ak nie ste dobrí, zaujímaví ani transparentní a nemáte výborný produkt? Vyskúšajte cultural branding.

A kým sa nezmeníte, pripomínajte sa (najlepšie v televízii). Na sociálnych médiách sa snažte o vysoký zásah, nie engagement.

Samozrejme, potrebujete dobrú kreatívu, aby vás ľudia úplne neignorovali. Facebook vám pomáha – preferuje video a prináša stále sofistikovanejšie a väčšie reklamné formáty.

Napríklad Canvas, kombináciu videa, obrázkov a tlačidiel call to action optimalizovanú pre mobily a fullscreen. FB >>

Facebook sa čoraz viac podobá na interaktívnu televíziu. Čo bude ďalej? Viac väčšej reklamy bude ľudí otravovať a tí začnú prechádzať na rôzne uzavreté messaging platformy. Užime si relatívne lacnú reklamu, kým funguje.

Ďalšie správy

Provident po 15 rokoch končí na Slovensku kvôli zmene zákona. Trend >>

Prezident Kiska odpovedal na otázky prostredníctvom Facebook Mentions a mal vyše 8 tis. divákov. Sledovanosť skoro ako TA3. FB >>

Reklama slovenských telekomov ožila. 4ka pre Telekom postavila šibenicu a obesila nevýhody Jura. Telekom reagoval. Stratégie >>

Uber vás zadarmo odvezie k voľbám. Uber >>

MasterCard bude pri online platbách namiesto hesiel akceptovať selfies a otlačky prstov. BBC >>

Čo je tajomstvom výborných reklám? Neočakávaný vizuál (+ príklady). Digiday >>

Facebook Reactions je vylepšené tlačidlo like. Buffer >>

Facebook začal preferovať live video + tipy. Buffer >>

Niekoľko reklám na záver

Geico a jeho nové pre-roll videá na YouTube sú pekná práca s médiom. Video playlist >>

Keď prebehnete okolo reklamy Reebok rýchlo, získate topánky. Video >>

Dohodnú sa pasažieri lietadla JetBlue, kam pocestujú zadarmo? Video >>

McDonald vo Francúzsku rýpol do Burger King. Ten odpovedal. Video >>

Videí „s prekvapením“ sme videli veľa. Toto od Kleenexu je jedno z tých lepších. Video >>

Android a kameň, papier, nožnice. Infantilné, ale milé. Video >>

WTF týždňa: Ako zdramatizujete rýchle a jednoduché platby? Predsa rybou na šmykľavke! Video >>

Majte sa krásne <3

Richard Mareček a Martin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Niekto Vám preposlal tento newsletter a ešte nie ste odberateľom? Zaregistrujte sa teraz >>

Site Footer

Sliding Sidebar