Newsletter 4. 6. 2015

Caitlyn Jenner a LGBT v reklame

Pred časom sme písali o trende v reklame využívať rôzne formy netradičnej rodiny.
Medzičasom v Rakúsku prebehla Eurovízia aj s Conchitou Wurst. V Írsku ľudia v referende schválili svadby osôb rovnakého pohlavia. A momentálne je top celebritou Caitlyn Jenner.

Predtým si hovorila Bruce Jenner. Olympijský víťaz v desaťboji, nevlastný otec Kim Kardashian, katolík a republikán. Teraz je ako Caitlyn Jenner aj vďaka titulke Vanity Fair najznámejšou transgender osobou na svete. Médiá aj internet šalejú a reakcie sú až prekvapujúco pozitívne.

Pozrite si, čo o Caitlyn hovorí komik Jon Steward >>
Zatiaľ sme videli zábavné bizarné reklamy ako túto s mužom tancujúcim na vysokých podpätkoch >>
Pripravte sa, že toho bude viac. Caitlyn je napríklad veľmi vhodnou tvárou pre kozmetické značky. Čím pozitívnejšie bude svet reagovať na témy LGBT, tým častejšie ich uvidíme k komunikácii značiek.

Fiktívne pivo Patron

Čo robiť, keď máte dobrý produkt a potrebujete zvýšiť hodnotu značky? Vhodnou cestou môže byť nechať ľudí produkt vyskúšať. Matkou takýchto kampaní je asi Pepsi Challenge z konca 70-tych rokov. V slepých testoch ľudia uprednostňovali Pepsi pred Coca-Colou (Údajne je normálne, že ľudia pri ochutnávke preferujú sladší nápoj). Kampaň fungovala výborne niekoľko rokov v niekoľkých krajinách. Video >>

V poslednej dobe sme zachytili niekoľko podobných aktivít, ktoré navyše pridali trochu mystifikácie. Wallmart pred 3 rokmi v kampani Steak-over v exkluzívnych reštauráciách zamenili steaky od normálnych dodávateľov za steaky z Wallmartu. Príklad videa >>
Lidl predminulú jeseň vytvorili luxusnú pop-up reštauráciu Dill, pričom všetky suroviny pochádzali zo supermarketov Lidl. Video >>
IKEA prednedávnom v galérii vystavila svoje lacné grafiky >>

A teraz to urobili Gambrinus. Vytvorili fiktívnu značku piva Patron z nového malého pivovaru.
Ak to neskončí pri niekoľkých videách, myslíme si, že kampaň môže pomôcť zlepšiť vnímanie Gambrinusu.

Niekoľko správ o Instagrame

Instagram je top sociálnou sieťou pre mladých ľudí. Ak sú vašou cieľovou skupinou, mali by ste tam byť. V ČR a SR má cca. 400 tisíc používateľov.
Instagram spúšťa reklamy vrátane linkov na nákup a cielením ako na Facebooku. Viac >>
Štatistiky a zaujímavosti relevantné pre ČR a SR od Socialbakers >>
Dve inšpirácie pre kreatívu na Instagrame:
– Magazín Ballantine’s (sledujte v aplikácii) >>
– Mazda Canada. Video >>
Príklady influencer marketingu na Instagrame >>

FIFA po druhé

Určite ste čítali, že Seppa Blattera opätovne zvolili za prezidenta FIFA. Aj to, že po pár dňoch odstúpil. Čo sponzori to uvítali. Takže len stručné zhrnutie Johna Olivera (máme radi komikov :-). Video >>
Relácia Johna Olivera vygenerovala nárast postov o Budweiseri na Twitteri až o 525 %.

V dnešnej dobe spomenutie v relácii komika so silnou komunitou na internete, endorsement od populárneho YouTubera alebo instagramovej hviezdy môže byť efektívnejšie ako klasická reklama.

Krátke správy

Tretina spotrebiteľov, ktorí kontaktovali značky cez sociálne médiá, nikdy nedostali odpoveď. Prieskum z USA >>

10 znakov najsledovanejších reklám na YouTube podľa analýzy Google (plus 5 najobľúbenejších reklám podľa hlasovania). Viac >>

Programmatic buying – automatický nákup reklamy, je veľká vec a bude ešte väčšia. Čo sa zíde vedieť >>

50 krásnych dizajn manuálov vrátane Apple, Google, Heinekenu a i. Viac >>

Výber bezplatných zdrojov pre kreatívcov: fotky, mockupy, grafiky, textúry, fonty, farebné palety, video, audio. Viac >>

Už aj Facebook konečne podporuje formát obrázkov GIF. Hurá! Viac >>

Google má novinky. Okrem iného neobmedzené priestor pre fotky a video, konkurenciu Apple Pay, offline mapy a i. Prehľad najdôležitejších >>

Niekoľko reklám na záver

Driftovanie + virtuálna realita pre Castrol. Video >>

Internet of things 🙂 Výtlky, ktoré tweetujú vždy, keď cez ne prejde auto. Video >>

Milé prasiatko pre Vodafone. Video >>

Coca-Cola a tyranosaurus. Video >>

Netradičné využitie technológie rozoznávania tvárí v Rusku. Video >>

Thajská reklama s autom a psom tradične vrátane pátosu. Video >>

Študenti jazykovej školy v Brazílii si zlepšujú konverzáciu prijímaním objednávok na pizzu z USA. Video >>

Bábiky citlivé na UV žiarenie učia deti, že sa majú natierať krémom na opaľovanie. Video >>

Videá na Facebooku sa spúšťajú automaticky a bez zvuku. Hotels.com to využili v reklame. Viac >>

Post-it nahradí remarketingové bannery lístočkami Post-it. Video >>

Ak ste sa dostali až na koniec mailu, blahoželáme a užite si horúci víkend!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar