Google má nové logo, subkultúry a roboti vám zoberú prácu

Google má nové logo

Určite ste si všimli, tak len stručne.
Pozrite si doodle >>

Video, ako sa menilo logo v čase >>

Dizajnéri Google vysvetľujú nový korporátny dizajn (+ fotka s nerealizovanými návrhmi) >>

Internety nachádzali, čomu všetkému sa nové logo podobá. Detskému oblečeniu, detskému centru, magnetkám, logu ebay… Otočené E je vraj požičané od Heinekenu, čomu sa zasmiali aj v Holandsku.

Subkultúry

Metalisti kedysi mali dlhé vlasy a pili pivo. Dnes však nájdete aj takých, ktorí cvičia jogu. Dámy a páni, Black Yoga >>

Rôznych (aj bizarných) subkultúr a komunít je dosť aj u nás. Pozrite si napr. český projekt Kmeny, ktorý sa venoval tým väčším >>

Ak hľadáte nové trhy, potenciál môže byť v subkultúrach. Technológie Vám umožnia prispôsobiť produkt aj marketing. A mikrocelebrity subkultúr Vám pomôžu osloviť členov svojich komunít.

Ľudia si svoje identity vytvárajú voľnejšie ako kedykoľvek predtým. Demografia je pre marketing mŕtva. Pretože vzorce spotreby už nie sú určené tradičnými demografickými premennými ako vek, pohlavie, bydlisko, príjem, rodinný stav a pod.

Post-demografia je širšia téma ako subkultúry. Venuje sa jej nový report Trendwatchingu. Poradí Vám, ako ju využiť >>

Zvyknite si na neistotu

Prácu nám nezoberú imigranti, ale roboti.
Pred pár mesiacmi sme písali, že Vašu značku zničia konkurenti, ktorých nepoznáte.

Najprv internet zničí taxikárov, kuriérov a ohrozené sú aj hotely, banky, poisťovne, školy, farmári, lekári…
Potom autonómne autá zničia Uber (alebo ho prinútia sa prispôsobiť) a spôsobia revolúciu v doprave. Uvidíme, či solár zabije zopár energetických spoločností. A internet of things a wearable technology sú zatiaľ veľké neznáme. Ale všetci očakávame, že budú obrovské.

Niekedy medzitým si budeme musieť zvyknúť, že nebudeme mať stále zamestnananie. Budeme pracovať projektovo a často nebudeme vedieť, koľko zarobíme budúci mesiac. Firmy budú potrebovať len top inovátorov a stratégov, ostatní budú nahraditeľní, píše profesor Reich >>

No a potom prídu roboti. Keď si myslíte, že budú robiť len nekvalifikovanú manuálnu prácu, mýlite sa. Biele goliere tiež nahradí softvér. Pozrite si video >>

Podľa môjho názoru žijeme v najvzrušujúcejšom období ľudstva. Možno by sme sa mali na chvíľu zamyslieť, či náš job alebo celé odvetvie bude existovať o 10 alebo 20 rokov. A či s tým chceme niečo urobiť. Napríklad sa stať expertom v niečom inom.

Ďalšie správy

Apple goes Hollywood. Budúci rok sa možno dočkáme seriálu z produkcie Applu. Contently >>

Drogerie Markt v Nemecku vyradili z ponuky pastu Colgate. Pretože výrobca o štvrtinu zmenšil balenie, ale cenu nechal rovnakú, píše Trend >>

Minule sme písali o Burger King a Medzinárodnom dni mieru.
Po odmietnutí od McDonald’s sa ozvali ďalší konkurenti. Zdá sa, že akcia sa uskutoční. Výborné PR pre Burger King. Adweek >>

Ako dosiahnuť, aby ľudia nehádzali cigaretové ohorky na zem? Nechajte ich hlasovať. Markething >>

6 aktuálnych trendov pre video content. Adweek >>

7 vecí, ktoré by ste mali vedieť o Instagram Ads. Contently >>

Zopár failov

Stará myslivecká na FB citovala Heydricha. E15 >>

Martinus si pred niekoľkými rokmi vymyslel sviatok Deň neprečítaných kníh. V tomto roku ho oslávili aj konkurenti v Panta Rhei, zrejme nevedome. FB post >>
Príspevok marketéra Martinusu, ktorý vyzýval navštíviť kampaňovú microsite Martinusu, ale zmazali, alebo schovali 🙂

Logo olympiády v Tokiu v roku 2020 idú zmeniť po obvineniach z plagiátorstva. Ad Age >>

Škoda má pre-roll reklamy na YouTube s dĺžkou vyše 4 minút. To nemohla vymyslieť agentúra. Úplné nepochopenie média. FB post >>
(P. S.: Dva odkazy pre Škodu: Príklad ako robiť pre-roll reklamu správne. Geico >>
Ak chcete robiť produktové videá, ktoré predávajú, skúste sa inšpirovať Lenovom >>)

Niekoľko reklám na záver

Coca-Cola má plechovky s tetovačkami (úžasné, že ťahajú tému s menami na obaloch a stále funguje). Video >>

John Lewis a tancujúce dievčatko. Video >>

Pekný insight v kampani za bezpečnú premávku. Ak chcete, aby ľudí niečo zaujalo, urobte to osobným. Video >>

Nemecký literárny kritik a jeho recenzia katalógu IKEA. Video >>
(Mimochodom, globálny náklad katalógu IKEA je dvakrát väčší ako náklad biblie).

Serena Williams v jednom týždni v reklamách dvoch rôznych značiek. Ktorá sa vám páči viac?
Gatorade >>
Beats by Dre >>

Nová Honda HR-V s peknou choreografiou a hudbou legendy štýlu jungle. Video >>

Už aj Hyundai kreatívne využíva Instagram. Radí pri výbere SUV. Adweek >>

WTF týždňa: Tehotný muž. Plus pieseň spieva sám Michael Bolton. Video >>

WTF týždňa 2: Kampaň pre Southern Comfort, pri ktorej nechali voľnú ruku taiwanským animátorom. Pozrite si celú sériu. Video >> 
(„ShottaSoCo“ znamená „shot of Southern Comfort.“)

Ďakujem za pozornosť a želám príjemný víkend.

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar