Voda na Marse, nová Tesla, animované profily na FB, 4ka

Na Marse tečie voda

NASA oznámila objav vody na Marse. Sme >>
Správa oživila záujem o Mars a cestovanie naň. Čo z toho vyplýva pre marketing? Zatiaľ nič zásadné 🙂

Značky samozrejme reagovali na správu >>
Asi najviac sa tešili tvorcovia filmu Marťan. Lepšie promo si nemohli želať.
(Možno sa tešia aj v Under Armour).

Nová Tesla

Keď hovoríme o dobrom prome. Volkswagen svojím škandálom nemohol viac pomôcť SUV od Tesly. Nová Tesla X je bomba. Dvere vyklápajúce sa nahor, 773 koní, zrýchlenie z nuly na 60 míľ/h (cca. 100 km/h) najrýchlejšej verzii trvá len 3,2 sekúnd…

Zaujímavé je, že Tesla nemá dílerov (len niekoľko desiatok predajní po svete), prakticky nerobí reklamu, nemá šéfa marketingu, ani reklamnú agentúru.
Má taký cool produkt, že generuje množstvo buzzu zadarmo.

Autoforum.cz o Tesle X >>

Novinky Facebooku

Facebook prakticky každý týždeň uvedie nejakú novinku. Je ich toľko, že by sme mohli vytvoriť samostatnú sekciu venovanú len im. Z várky aktuálnych nás najviac zaujali animované profilové obrázky (vyzerajú takto).

Plus celý váš profil v mobilnej appke FB bude vyzerať inak. Konečne. Zhrnutie na Wired >>

Ďalšia zmena sú Notes. Pozrite sa, ako vyzerajú po novom (+ prečítajte zaujímajú poznámku porovnávajúcu Twitter, Medium a Facebook). FB note >>

Facebook sa spojil s Nielsenom a chce predávať reklamu na báze ratingových bodov, aby bola kompatibilná s TV reklamou. Chce sa prezentovať ako ideálny mobilný doplnok televízie. Digiday >>

4ka je tu

Na Slovensku odštartovala značka nového mobilného operátora – 4ka (spoločný projekt SWAN a Slovenskej pošty). Cenami podlieza konkurentov, komunikačne je štart rozpačitý – vajatanie okolo národného roamingu, zatiaľ nevýrazná kampaň.
Techbox píše, že ponuka nie je až taká dobrá, ako vyzerá na prvý pohľad >>

Ďalšie správy

Zdá sa, že veľkú časť publika reklamy v online tvoria boti. Čo je problém, pretože za takúto falošnú reklamu majú inzerenti tento rok zaplatiť 6,3 mld. $. Bloomberg >>

Ešte nemáte web optimalizovaný pre mobilné zariadenia? Robíte chybu. Ľudia sú lojálnejší k svojim momentálnym potrebám ako k značkám. Pri akútnom probléme víťazí ten, kto má najlepšie riešenie dostupné cez mobil. Blog post Toma Fishburna >>

Amazon si asi myslí, že najlepší spôsob podpory predaja svojho Fire TV je zbaviť sa konkurencie. Tak nechce predávať Apple TV a Google Chromecast. Ľuďom sa to nepáči. Wired >>

Tipy, ako robiť obrázky na soc. médiách. Napr., používajte fotky s ľuďmi a emóciami. Buffer >>

Reklama na Instagrame je tu. Tipy od Newsfeed.cz >>

Ako robiť obsah na Instagrame. Social Media Examiner >>

Niekoľko reklám na záver

Áno, marketéri dokážu pokaziť všetko. Adobe Marketing Cloud. Video >>

Pustite si toto video Coca-Coly a skúste sa nesmiať. Video >>

Pre Nike je športovcom každý. A každý sa môže stať bežcom. Video >>
(Starší spot Nike s podobnou témou).

Nepoužívajte mobil pri šoférovaní. Skutočný príbeh nádejného hráča amerického futbalu. Ďalší spot zo série AT&T >>

Spot FIFA 16. Vysoký rozpočet, veľa známych osobností, zábava, efekty, dobrá hudba = funguje to. Video >>

Komunitná banka Umpqua a nádherná animovaná rozprávka. Hudba: Jónsi zo Sigur Rós. Video >>

Asi ste zaregistrovali súčasnú kampaň H&M s Davidom Beckhamom. Tu je k nej zábavný krátky film. Video >>

Veľmi pekne urobený interaktívny web nórskej poisťovne SPP. Microsite >>

Ďakujem a opäť sa ozveme už o pár dní.

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

P. S.
V piatok som rozprával na konferencii hudobného festivalu Waves, preto je dnes newsletter s meškaním niekoľkých dní. Mimochodom, Waves je super akcia.

Site Footer

Sliding Sidebar