kh-snapchat-business-600

Snapchat, Barbie, Lego a Uber-fail

Bude rok 2016 rokom Snapchatu?

Ak sú vašou cieľovou skupinou teenageri a mladí ľudia, mali by ste byť na Snapchate. Táto sieť imituje bežnú medziľudskú komunikáciu, dominuje na nej video, ovláda sa naozaj hrozne a má obrovský potenciál. Prečítajte si sami:

Článok na Médiáři >>

História Snapchatu od Garyho Vaynerchuka >>

Návod na použitie pre marketérov od Social Media Examiner >>

Hračky proti stereotypom

Reálnejšie hračky sú dobré a nejde len o vozenie sa na trende autentickosti.
Barbie prichádza s bábikami s telesnými proporciami, farbou kože a očí podľa skutočných žien. Marketing Journal CZ >>

A Lego uvádza figúrku vozičkára. Je to vážna vec hlavne pre telesne postihnuté deti, ktoré dostanú figúrku, s ktorou sa môžu identifikovať. The Guardian >>

Uber-nepodarok alebo príbeh, ako nerobiť zmenu loga

Ste CEO technologického startupu s hodnotou 65 mld. $. Máte pocit, že vaše súčasné logo nie je dosť dobré. Nezadáte job expertom, ale interným ľuďom. Potom do projektu zatiahnete ďalších ľudí z pobočiek po celom svete. Celý proces sa natiahne na vyše 2,5 roka. Výsledkom je dizajn, ktorý je horší ako predošlý.

Technologické startupy nevedia robiť grafický dizajn. Uber, Airbnb, Yahoo…, nové logá sú buď krokom späť alebo zbytočnou zmenou neprinášajúcou hodnotu.
Príbeh redizajnu na Wired >>

Ďalšie správy

Googlový Alphabet predbehol Apple a stal sa najhodnotnejšou firmou na svete. TechCrunch >>

Kamenné obchody sú “new black”. Amazon otvorí stovky obchodov s knihami. Fast Company >>

Výherca súťaže Nikon podvádzal a internet zareagoval. Bored Panda >>

Instagram zvýšil maximálnu dĺžku reklamy na 60 s. The Next Web >>

Facebook je obrovský. 81 % používateľov internetu na svete (okrem Číny) tam má účet. GlobalWebIndex >>

Hlas ľudu: Najzdieľanejšie reklamy v januári. Unruly >>

Niekoľko reklám na záver

Kozmonaut na dôchodku + hudba Davida Bowieho + Audi = zimomriavky. Video >>

Snickers a Marilyn. Video >>

Dvakrát zvieratká: 

1. Živé hotdogy, kečup a horčica Heinz. Video >>

2. Spievajúce ovce od Hondy. Video >>

Dvakrát o bezpečnosti cestnej premávky:

1. Helen Mirren nadáva ako dáma. Video >>

2. Výpravný spot o následkoch zrážky. Adweek >>

Dva nie veľmi podarené krátke filmy:

1. Neprirodzené O2 s akože reálnymi ľuďmi. FB video >>

2. Idelyn a rozhovory o genitáliách. Video >>
(Na microsite v hlasovaní zatiaľ vedie „Bryndzovňa“).

Marketéri a agentúry, prosím, nerobte fejkové videá :-)

A na záver všetkým želáme pekný víkend!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Nie ste odberateľ newslettra? Zaregistrujte sa teraz >>

Site Footer

Sliding Sidebar