Newsletter 7. 5. 2015

Princezná Charlotte a Star Wars Day

V uplynulých dňoch internetom prehrmeli dve veľké udalosti: narodenie princeznej Charlotte a Star Wars Day. Pekne princeznú privítalo Oreo. Video >>
Tu je prehľad odkazov ďalších značiek, viac >>

Pri Star Wars Day sa marketéri zbláznili. Pozrite si zhrnutia obsahu k téme.
Adweek po prvé >>
Adweek po druhé >>
Mashable >>
Time >>
Niektoré sú vtipné, iné milé a veľa z nich je trápnych. Ponaučenie: Keď sa chcete zviezť na udalosti, ktorá nesúvisí s vašou značkou, urobte to poriadne alebo radšej vôbec.

Netradičná rodina v reklame je trendy

Viete si vo svojej reklame predstaviť gay pár alebo nebodaj rómsku rodinu?
Už pred rokmi marketéri identifikovali komunitu LGBT ako afluentnú cieľovú skupinu. Gay téma sa objavovala napr. pri módnych značkách (Levis >>). Paradoxne ako jedni z prvých použili gay pár IKEA už pred vyše 20 rokmi.
Postupne začali byť rasovo zmiešané rodiny alebo rodiny s gay rodičmi zobrazované ako niečo normálne aj v reklame mainstreamových alebo rodinných značiek (Heinz >> alebo Cheerios >>).
Práve veľké značky ako Coca-Cola (veľmi milý spot >>) alebo General Mills/Cheerios (video >>) efektívne nabúravajú stereotypy a neboja sa negatívnych reakcií. Získavajú takto body u nových cieľových skupín. A kedysi kontroverznú tému menia na bežnú (minimálne v USA). Posledný príklad je banka Wells Fargo >>

Myslíme na psy

Tento týždeň sa objavilo niekoľko vydarených reklám so psami.
Prepustení väzni a zachránení psi. Krátky film od Pedigree. Video >>
Kampaň na podporu adopcie túlavých psov natočená z pohľadu psa. Video >>
RFID čipy + digitálne obrazovky = reklama na adopciu psov. Video >>
Animovaný spot Coca-Coly ukazuje, ako pes vidí svet. Video >>

Krátke správy

Otec positioningu Al Ries o konzistentnosti a trvanlivosti kampaní (Ala určite odporúčame čítať). Viac >>

Vyhľadávanie v Googli: mobilné zariadenia už predbehli desktopy. Čo to znamená pre marketérov? Viac >>

Reklamu na Facebooku už môžete cieliť priamo na regióny aj s rádiusom. FB post >>

Spomínate si na kampaň „Are you beach body ready?“, však. Carlsberg zareagoval vizuálom: „Are you beer body ready?“. Viac >>

Hurá! Už aj v ČR marketéri objavili emócie a ženy. Slovensko sa budí pomaly. Viac >>

Niekoľko reklám na záver

Náš kreatívny riaditeľ Juraj Šulík vybral spoty, ktoré ho zaujali na New York Festivals. Článok >>

Poisťovňa Centraal Beheer robí najlepšie reklamy v histórii poisťovníctva. Aktuálne si robí žarty zo smart domov a start-upov. Mimochodom, svoj reklamný koncept používa už skoro 30 rokov! Video >>

Atrament vytvorený z pľúc mŕtvych fajčiarov v kampani proti fajčeniu. Video >>

Magazín vytlačený s použitím krvi HIV pozitívnych ľudí. Video >>

HIV pozitívny plagát. Video >>

Nevidiaca matka uvidí svojho nenarodeného syna v krátkom filme Huggies. Video >>

Vtipné nálepky na absurdných miestach presne v štýle kampane: „Keď si hladný, nie si to ty“. FB post >>

Powerade má billboardy, na ktorých si zacvičíte. Video >>

Ďakujeme za pozornosť a špeciálna vďaka za všetky reakcie, pripomienky a povzbudenia. Vážime si ich!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

P. S. Juraj Karpiš z INESS (náš klient) napísal knihu o kríze. Zbiera peniaze na jej vydanie cez Startovač. Zatiaľ je to celkom úspech – bez kampane má po pár dňoch vyše 200 % cieľovej sumy. Čo však neznamená, že si nezaslúži podporu :-)

Site Footer

Sliding Sidebar