Zdôrazňovať tradíciu a históriu je trendy
V poslednej dobe sa objavilo niekoľko kampaní, ktoré dramatizovali „heritage“ značiek. Naposledy Stela Artois, ktorej história údajne siaha až do roku 1366.
Stela nie je jediná. Len v tomto roku sme videli reklamy odvolávajúce sa na históriu od M&M’s, Jeepu, ešte raz Jeepu, Budweiseru, Dodgu (tí s témou pracujú už niekoľko rokov), Coors Light. Dvadsiate výročie spomína dokonca aj Pokemon.
U nás o svojej histórii dlhodobo hovorí napr. Plzeňský Prazdroj alebo Becherovka. Aktuálne aj Zlatý Bažant načrel do minulosti a urobil pop-up krčmu v štýle 70-tych rokov.
Máte značku, ktorá existuje desaťročia a dlhšie? Postaviť komunikačný koncept na pôvode, histórii alebo tradícii môže byť dobrým diferenciátorom.
Facebook Live vo veľkom štýle – bye bye, Periscope, YouTube tras sa
Facebook už dlhšie podporuje video. Teraz spúšťa ofenzívu aj pri live videu a službu sprístupňuje pre všetkých. Navyše platí celebritám, aby vytvárali živé videá a bude platiť aj médiám. Samozrejme, videá je možné nahrať a sledovať neskôr. A kopec ďalších noviniek.
Prehľad zmien od TechCrunch >>
Článok k téme od NiemanLab >>
Prvý apríl
Mali sme prvý apríl a mnohé značky sa snažili byť vtipné (väčšinou sa im to tradične nepodarilo). Ak Vás to baví, pozrite si prehľady najlepších prvoaprílových žartov značiek.
Ak nemáte dosť, prehľad TechCrunch >>
A najlepšie a najhoršie z histórie podľa Contently >>
Ďalšie správy
Veľká vec: WhatsApp zapli šifrovanie komunikácie celej miliarde svojich používateľov. Wired >>
Facebook upravil pravidlo o max. 20 % textu v reklame. Už je možné použiť viac textu za cenu zníženia reachu. WERSM >>
Pôsobenie na emócie funguje aj v soc. médiách + tipy od Kissmetrics >>
Najlepšia značka na soc. médiách podľa + príklady na Contently >>
Niekoľko výborných kampaní na soc. médiách v tomto roku. L’Oreal, Land Rover, Victoria’s Secret a i. ClickZ >>
Neverte ničomu, čo vidíte na videu. Nový dostupný softvér dokáže meniť, čo ľudia vo videu hovoria a vyzerá to reálne. Quartz >>
Trochu zábavy: Minule sme písali o femvertisingu. Ale čo tak sa pozrieť na archetyp hlúpeho bieleho muža v reklame? Digiday >>
Niekoľko reklám na záver
Praclíky, bejby! (Pozrite viac spotov zo série, sú vtipné). Video >>
Coca-Cola nechala zremastrovať Hilltop – jednu z najlepších reklám histórie. Video >>
Veľmi smiešna poľská reklama s postihnutými hasičmi. Video >>
Výborný nápad ako podporiť adopciu psov z útulkov v spolupráci s portálom o realitách. Video >>
(Tip: Keď budete predávať nehnuteľnosť alebo nábytok, zverejnite fotku aj so psom alebo mačkou, fakt to funguje 😉
Ako zdramatizovať, že sa oblek nekrčí? Zničte modela. Video >>
Autistický chlapec rozpráva vďaka iPadu. Video >>
WTF týždňa: Jason Statham v reklame LG v štýle slávnej scény z filmu Being John Malkovich. Video >>
Ďakujeme za pozornosť, ľúbime Vás! 🙂
Richard Mareček a Martin Kozár
Mayer/McCann Erickson
Niekto Vám preposlal tento newsletter a ešte nie ste odberateľom? Zaregistrujte sa teraz >>