Aktuálne faily, reputácia, zábavné reklamy

Aktuálne faily

Začnime Billou, ktorá zabáva slovenský internet. Zákazník sa posťažoval na dlhý rad, Billa zareagovala ako roboti a začala sa zábava. Billa pokračovala v robotickom tóne a na koniec prestala reagovať úplne.
Prehľad na Fičí >>
Originálny post >>

Pokračujme Opaviou, ktorá presunula výrobu piškót z ČR do Poľska. Nové piškóty majú iný tvar, farbu aj chuť a ľudia sa sťažujú. V relácii A dost! na Stream.cz si výrobcu podali a Mondelez nezareagoval zrovna dobre.
Prvá relácia >> (už vyše 500 tisíc videní).
Pokračovanie >>

A failom sa nevyhol ani nový mobilný operátor SWAN, resp. 4ka. Štart nemajú slávny, ale hlavne mizerne komunikujú. Stratégie >>

Aké z tohto plynie ponaučenie? Buďte ľudia, nie roboti a nepoužívajte korporátne bla-bla. V dobe sociálnych sietí sa vám to môže rýchlo vrátiť.

Reputácia

Opačný príklad je producent výrobkov zo sóje Alfa Bio. Po botulotoxínovej afére, z ktorej vyšli ako nevinní, počítajú straty. Vedenie firmy komunikovalo dobre. Napriek tomu po prepuknutí kauzy klesol predaj na Slovensku o 30 %, v ČR o 50 % a z Rakúskeho trhu vypadli úplne.
Rozhovor so zakladateľom firmy v Živote >>

Internet stojí za firmou, už 10 tisíc ľudí vyjadrilo podporu. FB event >>
Snáď svoje sympatie vyjadria aj nákupom.

Nový trend v reklame?

Agentúra Harmon Brothers stojí za úspechom PooPourri (sprej do záchoda proti smradu). Ak žijete na inej planéte a obišlo vás video, ktoré má už skoro 34 mil. videní len na YouTube, teraz máte šancu >>

Ich nový výtvor je video s jednorožcom kakajúcim dúhovú zmrzlinu. Za tri dni má skoro 800 tisíc videní na YouTube >>

Zdá sa, že bizarné WTF videá sú trendy. Už sme písali o antifajčiarskom spote s grcajúcim jednorožcom (5 mil. videní za mesiac) >> 

A do tejto kategórie môžeme zaradiť aj klasiku od Dollar Shave Club spred troch rokov (takmer 21 mil. videní) >>
Ktorý inšpiroval vznik Dollar Beard Clubu >>

Kampane Dollar Shave Club a PooPourri boli predajne veľmi úspešné. Dollar Beard Club sa zatiaľ tiež tvári spokojne. Myslíte, že podobná forma by mohla fungovať aj pre vašu firmu?

Ďalšie správy

Budúci týždeň sa v Bratislave koná konferencia na podporu startupov organizovaná štátnou firmou. S prestreleným rozpočtom 1,4 mil. €. Internet sa spojil a bojkotuje ju. Event na Facebooku behom necelého dňa nazbieral skoro 3 tisíc účastníkov >>

Ak sa chcete pridať k bojkotujúcim, ale radi by ste počuli hlavného spíkra Guya Kawasakiho, tu sú jeho tipy pre inovatívny marketing. AMA >>

Facebook testuje „more expressive Like button“ – namiesto jednoduchého palca hore budeme mať možnosť výberu viacerých emotikonov. FB video >>

Neprovokujte internet. FunFón sľuboval, že za lajky, komentáre a zdieľania príspevku na Facebooku bude znižovať ceny volaní a SMS. Za deň cena klesla na 1 cent a operátor zastavil akciu, píše Trend >>

Disney má maľovanku s augmented reality. Viac >>

Pri emisiách NOx údajne podvádzajú aj BMW, Mercedes, Ford a Mazda. Mail Online >>

Burger King si na Halloween vymyslel čierny burger. Prekvapenie: Keď ho zjete, vaše hovienka zmenia farbu na zelenú. Predstavte si Instagram plný fotiek. Mashable >>

WTF týždňa: Po fenoméne selfies, ktoré majú na svedomí viac úmrtí ako útoky žralokov, tu máme novinku. Podpálenie domu pri live streamovaní videa >>

Niekoľko reklám na záver

Písali sme, ako Google rozdával cupcakes. Ale šťastie chce rozdávať aj Zappos. A tak v Austine vytrolloval Google. Video >>

Austrálska banka a pekný spot s detskými snami. Video >>

Opäť tu máme cestovnú kanceláriu Spies Travel a zvyšovanie pôrodnosti Dánska. Video >>

Milá reklama Barbie s pekným insightom. Video >>

Keď chcete konkurovať Amazonu, musíte robiť veci inak. Napríklad ľudskejšie. Séria spotov Jet.com, ktoré oslavujú bežné nákupy bežných ľudí. Video playlist >>

Ako zdramatizovať, že čipsy sú štiplavé? Vybuchujúcimi holubmi! Video >>

Ďakujeme za pozornosť a užite si víkend!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar