Farm to fashion + zničia vás konkurenti, ktorých nepoznáte

Farm to fashion

Asi poznáte výraz farm to table. Lokálne potraviny sú in a stále viac ľudí chce poznať, odkiaľ pochádza ich jedlo. Woolmark sa snaží dosiahnuť niečo podobné pri vlne. Hovoria tomu farm to fashion. Iste, napr. Icebreaker to robí už roky (z kódu na ich produkte môžete zistiť pôvod suroviny).

Toto je však súčasť niečoho väčšieho. Zapadá to do aktuálneho trendu módy, ktorá je ohľaduplná k prostrediu a férová k dodávateľom. Zdá sa, že transparentnosť definitívne dorazila aj do módneho biznisu. O farm to fashion napísali NY Times >>
(V článku video natočené z pohľadu oviec a psov).

Zničiť vás môžu konkurenti z úplne inej branže

Nebojte sa priamych konkurentov. V zásade robia to isté ako vy. V dnešnej dobe sú oveľa väčším ohrozením nové spoločnosti z úplne iných odvetví.

Digitál zabil Kodak – firmu so 120-ročnou históriou. Uber zničí taxislužby a aj veľa kuriérskych služieb (Uber testuje doručovanie jedla aj drobných nákupov). Airbnb ničí hotely, aj keď oni o tom ešte nevedia. Hodnota Airbnb (market cap/valuation) je už vyššia ako Marriottu a dobieha svetovú jednotku Hilton. Tesla a Zipcar ohrozujú automobilový biznis (a to ešte nemáme autá, ktorá jazdia samé).

Zdravie, bankovníctvo, poisťovníctvo, vzdelávanie, poľnohospodárstvo, logistika…, staré branže sú veľmi náchylné na dramatické inovácie, ktoré behom krátkeho času dokážu zničiť aj silné etablované značky.

Kedy ste v ohrození?
1. Podnikáte v regulovanom odvetví?
2. Existuje vo vašom biznise voľná kapacita, ktorú je možné zdieľať?
3. Môže byť váš biznis automatizovaný?
4. Ste v pozícii sprostredkovateľa alebo medzičlánku?
5. Hneváte ľudí?
Ak ste odpovedali pozitívne, dobre sa rozhliadnite mimo svojho odvetvia.
Bonus: Video robota, ktorý muruje rýchlejšie ako ľudia >>

Krátke správy

10 najpôsobivejších kampaní dekády podľa Inc. >>
Oplatí sa prečítať.

Hovorca Subway je vyšetrovaný v súvislosti s detskou pornografiou. Subway PR krízu zvláda úspešne, píše Adweek >>

Spomínate si na kontroverznú kampaň Protein World „Are you beach body ready?“ Agentúra BBH New York prelepila ich plagáty reklamou na MS žien vo futbale, píše Adland >>

Facebook je najväčšia sociálna platforma, čo sa týka počtu používateľov, ale YouTube má najviac návštevníkov mesačne. Infografika GlobalWebIndex >>

Algoritmus Google Photos afroamerický pár identifikoval ako gorily. Sme Tech >>

Prečo sa Lidlu dobre investuje? Spolu s Kauflandom dostali v uplynulej dekáde pôžičky od Svetovej banky a Európskej banky pre obnovu a rozvoj vo výške 900 mil. dolárov. Mali slúžiť na podporu expanzie v Strednej a Východnej Európe. Článok The Guardian >>

Ak vás zaujímajú technologické inovácie, odporúčame video reláciu Fast Company „Innovation Undercover“. Prehľad videí >>

Trendy: IDEO pripravili microsite o budúcnosti automobilov >>

Dva trend reporty k téme digitálnej budúcnosti.
Prvá časť sa týka biznisov >>
Druhá časť spotrebiteľov >>

Niekoľko reklám na záver

Coca-Cola odstránila logo z plechoviek, aby bojovala proti predsudkom. Článok BI >> 

Pampers Poo Face – áno, spot so zábermi na tváre kakajúcich detí. Video >>

Čo je lepšie ako deti v reklame? Deti, ktoré v reklame nadávajú! Viac >>

Duracell pred časom urobili emotívny spot s nepočujúcim hráčom NFL. Teraz pokračujú s emóciami s otcom odlúčeným od dcéry. Video >>

Zábavná interaktívna microsite Old Spice >>

Always pokračuje v kampani Like a Girl. Video >>

Nike a Neymar v interaktívnom videu (sledujte na smartphone). Video >>

Keď Briti potvrdia, že Kronenbourg je najlepšie pivo, prepláva Eric Cantona kanál La Manche. Video >>

Urobili sme kampaň proti internetovým hejtom s Robom Rothom a i. Pozrite si videá na microsite >>
(Ďalšie pribudnú).

WTF týždňa: Nórska reklama s veľkým penisom. Video >>

Ďakujeme za pozornosť a tešíme sa na vás na Summer Ad Academy!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

P. S.
Napíšte nám, nech nám nie je smutno!

Site Footer

Sliding Sidebar