6360489455192162291563850737_trump

Trump, najlepšie reklamy, Facebook hrozba demokracie

Krátko o Trumpovi

Nebudeme sa venovať všetkým dôvodom víťazstva Donalda Trumpa v amerických prezidentských voľbách. Pozrime sa len na tie marketingovo-komunikačné. Veľmi stručne: Trump mal jasný pozicioning, posolstvo a využil kontroverziu. Hillary mala príliš široký fókus, nemala jasné posolstvo a bola v defenzíve.

Al Ries nám už pred vyše rokom vysvetlil, akú marketingovú lekciu sa môžeme naučiť od Trumpa a v tomto lete zhrnul pozicioningy a slogany oboch kandidátov.
A Media Guy zhodnotil kampane. Ad Age >>

Najefektívnejšie britské reklamy

Institute of Practitioners in Advertising je britská organizácia združujúca reklamné, mediálne a všetky ostatné agentúry biznisu marketingovej komunikácie. Má takmer 100-ročnú tradíciu.
Jednou z jej aktivít je súťaž o najefektívnejšiu reklamu IPA Effectiveness Award, ktorá sa koná pravidelne od roku 1980.

V tomto roku získala Grand Prix séria vianočných reklám John Lewis. Sú to reklamy bez zjavného posolstva, bez konkrétneho prísľubu, bez hmatateľných benefitov. Toto všetko Vaša reklama nemusí obsahovať. Ak v ľuďoch dokáže vyvolať tie správne emócie, zaujme, zapamätajú si ju a potom nakúpia Vaše produkty.

Prehľad všetkých víťazov na webe IPA >>

Facebook hrozbou demokracie?

Že je na Facebooku veľa hlúpostí, hoaxov a falošných správ vieme už dlho. Vieme aj, že Facebook a Google na tom zarábajú.

Po amerických prezidentských voľbách sa o probléme začalo diskutovať vo veľkom. Okrem iného novinári odhalili falošné spravodajské portály z Macedónska. Vymýšľali si pozitívne správy o Trumpovi v angličtine. Promovali ich na Facebooku, kde dosahovali engagement aj v stovkách tisícov a potom zarábali na Google AdSense. Buzzfeed >>

Pod mediálnym tlakom Google vyhlásil, že podvodné weby vylúči zo svojho reklamného systému. Facebook tiež sľúbil nápravu. SME >>

Kvalitné zhrnutie k téme nájdete na NiemanLab >>

Aké z toho vyplýva ponaučenie pre marketérov? Dávajte si pozor, v akom kontexte sa zobrazuje Vaša reklama.

Ďalšie správy

Ešte jedna poznámka ku kontextu reklamy. A zároveň pripomienka, že Vašu značku vlastnia Vaši zákazníci. Britský Daily Mail je v poslednej dobe známy veľmi štvavými textami. Po tlaku spotrebiteľov Lego ako prvá značka ukončila spoluprácu s týmto médiom. BBC >>

Asociácia PR na Slovensku udelila ocenenia PROKOP za najlepšie projekty PR. Naši kamaráti z PRime time tiež niečo vyhrali. Kompletné výsledky >>

Podiel Applu na trhu smartphonov mierne poklesol na 12 %. A podiel na operačnom zisku stúpol nad 100 % (keďže veľa výrobcov smartphonov je v strate, matematicky môže byť podiel Applu vyše 100 %). Inými slovami, Apple je prakticky jediným výrobcom smartphonov na svete, ktorý zarába. Forbes >>

Šéf Martinusu Michal Meško sa bol vzdelávať v USA. Na svojom blogu píše postrehy z pobytu. Ak vás zaujímajú témy ako singularita, disrupcia, umelá inteligencia, digitálna medicína, odstránenie hladu na svete a pod., čítajte >>

Novinky Facebooku a Instagramu:

Facebook má už 1,8 mld. aktívnych používateľov, WhatsApp a Messenger každý vyše miliardu a Instagram vyše 500 mil. FB post >>

Facebook testuje podobné efekty, ako má Snapchat.
Aj záložku Jobs, ktorou chce konkurovať LinkedIn.

Instagram testuje označovanie fotiek tagmi, ktoré umožňujú nákup.

Pridáva nové reklamné formáty: vertikálne video a foto.

Ďalej pridáva možnosť v Stories označovať iných používateľov a pridávať linky. Značky a influenceri sa tešia. A napokon možnosť pridávať klipy Boomerang do Stories.

A pripravuje aj live video.

Niekoľko (vianočných) reklám na záver

Začnime tohtoročným Johnom Lewisom so psom. Je to doteraz najviac zdieľaná reklama tejto značky na internete.

M&S na to ide dobre. Ženské hrdinky sú trendy, takže urobili spot s manželkou Santa Clausa.

Pamätáte si minuloročný spot na španielsku vianočnú lotériu?
Pozrite si aj tohtoročný. (Zapnite si titulky).

Austrálske Vianoce sú…, iné.

Aldi má v reklame mrkvu menom Kevin.

A ešte zopár nevianočných:

Zmrzlina Ben & Jerry’s prináša príbeh kyslých citrónov, ktoré chcú z krajiny vyhnať všetky cudzie druhy ovocia. Tlieskame za odvahu priniesť kontroverznú tému do reklamy.

Červený kríž a IKEA preniesli izbu z rozbitého domu v Sýrii do obchodného domu v Nórsku.

Autori úžasnej (neautorizovanej) reklamy na Johnnie Walker sa sústredili na Volvo a vytvorili abecedu smrti.

Vtipný Volkswagen s votrelcom z vesmíru.

A vtipný SodaStream s odkazmi na Game of Thrones.

Site Footer

Sliding Sidebar