3e5cd1e

TV vs. YouTube, Smrť supermarketu, Facebook nie je soc. sieť

Funguje reklama v TV oveľa lepšie ako na internete?

Minule sme písali, že TV zďaleka nie je mŕtva. V Británii práve prebieha zaujímavá diskusia medzi Googlom a združením komerčných televízií Thinkbox.

Google tvrdí, že inzerenti majú presúvať rozpočet na YouTube. Thinkbox reaguje nezávislými prieskumami, ktoré sa zamerali na to, kde spotrebitelia sledujú reklamu.
Pretože pre inzerentov nie je až také dôležité, kde spotrebitelia sledujú video obsah. Ale kde vidia reklamu.

Vo Veľkej Británii ľudia sledujú video reklamu priemerne 18,5 minút denne.
Z toho až 87 % tvorí živá televízia. Nasleduje DVR (nahrávanie TV) so 6 %, ostatný online s 5 %, video on demand s 1 % a YouTube a kino, ktoré majú podiel menej ako 1 % každý.

TV víťazí aj vo vekovej skupine 16–24-ročných, kde dosahuje podiel 78 %. YouTube a ostatné online video (vrátane auto-play reklám na Facebooku) spolu tvoria len 11 %.

Článok o téme na Campaign >>

Zomrie supermarket?

Nakupovať potraviny je otrava, supermarkety sú neefektívne a produkujú veľa odpadu. A nie hocijakého, ale potravín.

Preto vznikajú nové služby, ktoré sa snažia zmeniť tento starý biznis. Od takých, ktoré zabezpečujú donášku z existujúcich predajní, až po tie, ktoré eliminujú existenciu fyzických predajní.

Spoločné majú využívanie smartphonov a zvýšenie pohodlia zákazníkov.
Wired pripravil prehľad existujúcich hráčov v USA >>

Slovensko na tom nie je zle. Funguje tu niekoľko bedničkových systémov, ktoré sa fókusujú na bio a farmárske potraviny (napr. v Bratislave a okolí už cca. 8 rokov existuje Bio pre vás).
Tieto firmy zatiaľ nemajú veľkosť, aby boli dobre zoptimalizované a dokázali konkurovať tradičným potravinám. Ktoré sa začínajú hýbať, príkladom je donášková služba Tesca.

A ak hľadáte softvér na manažment donášky, zo Slovenska pôsobí OrderLord.

Facebook už nie je sociálnou sieťou

Pred rokmi bol Facebook miestom, kde ľudia písali o sebe a svojich zážitkoch, zverejňovali svoje fotografie a neskôr aj videá. Teraz vyzerá skôr ako prezentácia značiek a médií, ktoré si kupujú našu pozornosť.

Zdieľanie osobného obsahu na Facebooku medziročne kleslo až o 21 %. Zdá sa, že ľudia svoje súkromné veci zdieľajú inde, napr. prostredníctvom messagingových aplikácií.

Čo v budúcnosti môže byť problém. Ľudia najradšej interagujú so svojimi blízkymi a nie so značkami. Keď zo služby bude miznúť súkromný obsah, časť ľudí sa presunie inam, alebo znížia svoj čas strávený na Facebooku.

Okrem toho je biznis model Facebooku je postavený na predaji cielenej inzercie. Ak budú ľudia službu používať ako médium, t. z. len konzumovať obsah a prestanú zverejňovať informácie o sebe, Facebook o nich získa menej informácií pre cielenie reklamy.

A tak je Facebook v schizofrenickej pozícii. Na jednej strane chce byť synonymom pre internet a láka celebrity a médiá, aby zverejňovali svoj (kvalitný) obsah.
Ale na druhej potrebuje, aby používatelia písali a hovorili o sebe.
Uvidíme, kam to povedie. Byť obidvoma naraz asi nie je možné.

Text k téme na Contently >>

Ďalšie správy

Coca-Cola globálne mení dizajn obalov. Brandchannel >>

Marketing Tesly funguje bez veľkých investícií do reklamy. Digiday >>

Kritický článok o novodobých buzzword marketéroch, ktorí nepoznajú základy tvorby značiek. TechCrunch >>

Long read: Ak vás zaujíma virtuálna realita a augmented reality, prečítajte si veľký článok Wired o Magic Leap >>

Rekl. agentúry riešia problém s neatraktívnosťou pre mladých ľudí benefitmi pre zamestnancov. (McCann v USA varí v pivo :-). NY Times >>

Na Snapchate si komunitu zatiaľ nekúpite. Gary Vaynerchuk radí, ako získať followerov. Blog post >>

Čo nového v soc. médiách, prehľad Social Media Examiner >>

Niekoľko reklám na záver

Nádherný výpravný spot o otcovi a synovi Piccardovcoch pre Hennessy. Video >>

Dvakrát Kobe Bryant pre Nike. Chce, aby sme ho nenávideli. Video >>
A diriguje hejterov. Video >>

3x vonkajšia reklama:

Užitočný citylight zabíja komáre. Video >>

Interaktívny citylight vyzýva k tancu. Video >>

Semenníky reagujú na počasie. Adweek >>

WTF týždňa: Hyper Kick Lady (Japonci sú opäť inde). Video >>

Želáme Vám krásny deň!

Richard MarečekMartin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar