col

Značky zaujímajúce sa o ASMR a pomalá smrť aplikácií

Značky začínajú venovať svoju pozornosť ASMR

Muž v bielom obleku na vás šepká, potom zdvihne červenú šatku, ktorú párkrát poskladá. Následne zdvihne kuracie stehno, zahryzne sa do neho a vy už len počujete chrumkanie. ASMR je efektívny nástroj relaxácie, ktorý uvoľňuje vašu myseľ. A značky sa o to začínajú zaujímať. Tak ako v tejto reklame na KFC.

ASMR je populárne. Na YouTube nájdete vyše 5 miliónov videí a mnoho influencerov, ako napríklad GentleWhispering s vyše 700 000 odberateľmi.  

Pred rokom využil ASMR i čínsky výrobca čokolád Dove, ktorý chcel v reklame poukázať na svoju jemnú čokoládu.

A to nie je všetko, na internete ľudia sami vytvárajú content pre značky. Pod kľúčovými slovami ‘KFC’ a ‘ASMR’ nájdete stovky podobných videí.  

V ďalšom videu zase autorka nanáša makeup na svoju tvár, a popritom vymenováva značky, ktoré používa: Liz Earle, E.L.F, Marks & Spencer, Aubrey Organics, Barry M & Real Techniques. Video má viac ako pol milióna zhliadnutí.

ASMR stále rastie. Pre správny produkt (napríklad pre značku šampónu) by mohlo byť ASMR novou možnosťou komunikácie. 

Sú mobilné aplikácie mŕtve?

Faktom je, že okrem Facebooku, Messengeru, Instagramu a ďalších známych mien je drvivá väčšina aplikácií len sporadicky využívaná a ešte menej sťahovaná. Napriek tomu mnoho firiem trávi značný čas a míňa nemalé prostriedky na vytváranie takýchto aplikácií pre zákazníkov.

Podľa štúdie comScore si až 49 % používateľov smartfónov stiahne 0 aplikácií mesačne. 24 % ľudí si za rovnakú dobu stiahne 1 až 2 aplikácie. Dokonca za posledný rok zaznamenalo 15 najsťahovanejších aplikácií v USA až 20 % pokles v sťahovaní. 

Väčšina ľudí má už všetky aplikácie, ktoré chce a po nových sa neobzerá.    

Správy

Google spustil inteligentný messenger Allo, ktorý sa časom učí. Dá sa stiahnuť už i na Slovensku. Živé >>
Ale Snowden vám radí, aby ste ho nepoužívali. TheNextWeb >>

Pre dvomi rokmi ukradli hackeri Yahoo 500 miliónov dát. V Yahoo to zistili až teraz. CNN >>

Facebook priznal, že dva roky zle odhadoval priemerný čas pozerania videí užívateľmi. WSJ >>
A tu je pravda o návratnosti investícií z online video reklám. Contently >>

Twitter odstránil niektoré znakové limity. Netýka sa to však reklám. Marketingland >>

České virálne video za pár korún má vyše 600 000 zhliadnutí. M-Journal >>

Všetko, čo potrebujete vedieť o generácii Z. Fast Company >>

Unikátny koncept: Študenti môžu bývať zadarmo v seniorskom zariadení, ak strávia 30 hodín mesačne so svojimi staršími spolubývajúcimi. Video >>

Chceli vyzbierať 15 000 dolárov a vyrobiť hračku pre neposedných pracovníkov. Na Kickstarteri majú už skoro 5 miliónov dolárov. Quartz >>

Reklamy

Chevrolet s IBM vytvorili prvú pumpu, ktorá analyzuje pozitivitu vo vašom FB profile. Na základe dosiahnutého skóre dostanete benzín zadarmo.

Tento T-Rex je deprimovaný kvôli svojim malým predným končatinám. Útechu nájde až pri šoférovaní Audi, na ktoré ruky nepotrebuje.

Veľmi pekný prvý spot na veľký iPhone 7.

Archetypálne netradičná reklama na Apple Music.

Ako by vyzeral svet bez vzdelania?

Scotts Turf Builder vyrába takú zelenú trávu, že ju v reklame použili ako zelené plátno.

Mourinho v reklame na Heineken. Motivačná reč ako žiadna iná!

Nová reklama na jesennú kolekciu od H&M vyvracia zaužívané predsudky o tom, ako by sa žena mala správať a vyzerať.

WTF: Andrej Babiš si robí reklamu i na pive. Doslova. FB >>

Krásny víkend! 

Martin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar