Prieser VW, virálny obsah, 360° video

Volkswagen podvádzal

Je toho plný internet. VW podvádzal pri emisných testoch. Najprv to vyzeralo ako problém v USA, neskôr sa rozšíril na 11 mil. áut po celom svete.

V USA hrozí VW pokuta 18 mld. dolárov. Akcie klesli o tretinu a šéf automobilky rezignoval.

Ale VW zo sebou ťahá aj Mercedes, BMW a subdodávateľov ako napr. Continental. Zdá sa, že aj v BMW podvádzali (cena akcií za týždeň -17 %). Viacerí odborníci tvrdia, že aj iné automobilky.

Je zaujímavé krízu sledovať z pohľadu PR. VW nezatĺka a snaží sa aktívne komunikovať. Uvidíme, ako sa firma aj značka dokážu zotaviť.

Článok o kauze na Autoforum.cz >>

Pripomíname jarnú kampaň v USA o výhodách dieslov. Na oficiálnom kanáli VW ju už nenájdete >>

Body k dobru pre „Das Jägermeister“, ktorý si z kauzy robí srandu. FB post >>

Prečo sa obsah na internete šíri?

Odporúčame si prečítať niekoľko užitočných tipov od Contently >>
Aj psychologický pohľad v článku The Next Web >>

360° video je len začiatok

Pár mesiacov po Googli spustil 360-stupňové videá aj Facebook. Parádne, so Star Wars. Pozrite sa sami >>
A po pár hodinách už máme podobných videí plno.

Čo bude nasledovať? Virtuálna realita. Pred rokmi sme za počítačmi nadšene cestovali po svete s Google Street View. O chvíľu budeme virtuálne cestovať s prilbami na hlavách. Nechcete vytvoriť cestovnú kanceláriu špecializovanú na virtuálne cestovanie? Alebo vzdelávací projekt?

Ďalšie správy

O2 urobilo niečo na Slovensku málo vídané. V reklame zaujalo stanovisko k aktuálnej téme, ktorá zaujíma ľudí – podporilo novú voľbu hokejového šéfa inzerátom. Mediálne >>

Twitter spustil custom emojis. Prvý si kúpila Coca-Cola. Skúste so tweetu napísať #ShareaCoke a uvidíte. TechCrunch >>

Už aj v Advertising Age píšu, že influencer marketing funguje. Už máte svojho? Ad Age >>

Dávnejšie sme písali o Instant Articles na Facebooku. Washington Post oznámil, že všetky svoje články bude publikovať ako Instant Articles. Čo je celkom veľká vec. Re/code >>

Coca-Cola to urobila niekoľkokrát. Kit Kat to urobili. Nutella to urobila. Fofola tiež. Teraz mení svoje logo na obaloch aj Snickers. Vtipne. Marketing Journal >>

Poznáte Blab? Je to ako Google Hangout, ale lepšie. Social Media Examiner >>

Niekoľko reklám na záver

Beats to opäť dokázali. Najlepší hráč rugby na svete, krásna krajina Nového Zélandu a aj haka! Video >>
(Mimochodom, čo sa vám páči viac, Beats alebo Guinness? Dajte nám vedieť!)

Animovaný papierový spot Hondy. Pekná produkcia. Video >>

Konečne je to tu! Pokemoni pre smartphony, aby sme sa mohli hrať v reálnom svete! A je tam aj Mewtwo! Video >>

Netradične poňatá téma násilia páchaného na deťoch. Alfie the Astronaut. Video >>

Vek vás dobehne rýchlejšie, ako si myslíte. UBS. Video >>
(Celá séria je zábavná).

Aby ste zaujali, niekedy stačí nabúrať stereotyp. Reklama na jogurt bez šťastných žien a padajúcich kúskov ovocia. Video >>
Ďalší zo série >>

WTF týždňa: Stávková kancelária Paddy Power si uťahuje z amerického zubára, ktorý zastrelil slávneho leva.
Video 1 >>
Video 2 >>

Želáme krásny deň!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

P. S. Ak sa budúci piatok 2. októbra prídete pozrieť na hudobnú konferenciu Waves, stretneme sa.

Site Footer

Sliding Sidebar