Konzistentnosť prináša peniaze
Najzaujímavejší muž na svete letí na Mars. Dos Equis sa po 10 rokoch lúči s hlavnou postavou svojich reklám štýlovo. Video >>
The Most Interesting Man in the World je jednou z najlepších kampaní súčasnosti a má aj predajné výsledky.
Čo je dôvodom zmeny? Hádate správne, snaha marketingu omladiť značku. To nezvykne dopadnúť dobre 🙂
V každom prípade, konzistentný reklamný koncept je nevyhnutnou podmienkou pre kontinuálny rast značky. Nike to vie už takmer 30 rokov. Absolut Vodka 35. BMW viac ako 40 rokov hovorí o zážitku z jazdy. Marlboro Man vznikol v roku 1955 a pamätáme si ho dodnes. A Slogan De Beers: „A diamond is forever,“ onedlho oslávi 70-ku.
Skrátka, cieľom je robiť stále to isté a zároveň stále sviežo.
Yeme sa snaží dobre
V Bratislave otvorili „plnochutné“ potraviny Yeme. Čo zanedbali v reklamnej kampani, to dobehli v PR a na Facebooku.
Počas otváracieho víkendu ľudia vykúpili veľkú časť sortimentu. Šéf firmy Peter Varmuža stál na pľaci a osobne komunikoval so zákazníkmi. FB post >>
Výrobca piva Erb sa rozhodol stiahnuť svoje pivo z obchodu. Yeme na Facebooku okamžite urobili anketu s otázkou, čím ho nahradiť. Po pár dňoch urobili vyhodnotenie. FB post >>
Peter Varmuža na Facebooku komunikuje stále, aj prostredníctvom videa >>
V diskusii reaguje aj na hejterov.
Keď klientom hovoríme, že majú s ľuďmi komunikovať a byť transparentní a autentickí, výsledok má vyzerať nejako takto.
Niekoľko viet k voľbám
Veľmi stručne: Z pohľadu marketingu dopadli voľby ako z poučiek o tvorbe značiek.
Fókus funguje lepšie ako snaha osloviť všetkých. Čitateľnosť je lepšia ako vajatanie. Ľudia rozoznajú autentickosť od hranej autentickosti. Každodenná komunikácia a kontinuálne pripomínanie sa fungujú lepšie ako občasné kampane. A dobrý príbeh potrebuje antagonistu.
Ďalšie správy
Z Bratislavy do Viedne za 8 minút? Elon Musk to zariadi. The Verge >>
Rýchla reakcia: Nike prerušilo dlhoročnú spoluprácu s Máriou Šarapovovou prakticky okamžite po zverejnení informácie o pozitívnom dopingovom náleze. BBC >>
Online recenzie generujú nielen obrat na webe, ale aj ďalší 4x vyšší obrat offline. Marketing Land >>
Počty SK používateľov FB, Instagramu, Twitteru, LinkedIn, Pinterestu a Snapchatu. MEC >>
Facebook kúpil appku Masquerade, ktorá dominuje App Storu. Tech Insider >>
Inšpirácie pre reklamy formátu Carousel na FB >>
Ešte nie ste na Snapchate? Je tam už aj Slovart. Slovart! YouTube playlist >>
360-stupňové video z módnej prehliadky dáva zmysel. WeRSM >>
Niekoľko reklám na záver
Michael Phelps sa pripravuje na svoju poslednú olympiádu. Nový spot Under Armour. Video >>
Bic Mac spojí aj nepriateľov. Aj so Zdenom Chárom. Video >>
Spomínate si na reklamu Jaguaru s britskými záporákmi? Pokračovanie je síce so Stephenom Hawkingom, ale je oveľa slabšie. Video >>
Rasisti volia Donalda Trumpa. Fake reklama od Saturday Night Live. Video >>
Taiwanské McCafé a coming out syna. Video >>
Vo Francúzsku McDonald’s pracoval s témou homosexuality už pred rokmi. Video >>
WTF týždňa: Ako spropagovať VR headset? Otravujte ľudí v prezlečení za pálky z Pongu. Video >>
Všetkých vás máme radi <3
Richard Mareček a Martin Kozár
Mayer/McCann Erickson
Niekto Vám preposlal tento newsletter a ešte nie ste odberateľom? Zaregistrujte sa teraz >>