Stories menia sociálne médiá
Na smartphonoch sme doteraz boli zvyknutí na vertikálne scrollovanie prevzaté z počítačov. Kým Snapchat nezaviedol Stories – krátke videá alebo fotografie skombinované s textom, s emojis alebo s jednoduchou grafikou. Následne všetky relevantné sociálne médiá prišli s vlastnou verziou Stories: Facebook, Instagram, Messenger, WhatsApp, Twitter.
Kamera/fotoaparát sú pre mobil oveľa prirodzenejšie ako text. Využívajú celú plochu obrazovky. Fotografie a videá rýchlejšie a jednoduchšie dokážu zaznamenávať naše zaujímavé momenty. Teraz navyše aj zábavným a neobyčajným spôsobom vďaka filtrom a emojis. Navyše vďaka kamere dokážeme zdieľať viac rôznych momentov v porovnaní s textom a skladať z nich príbehy.
Vo Facebooku je teraz populárne hovoriť, že kamera je nová klávesnica. Pripravte sa, že stories tu zostanú. Značkám otvárajú nové možnosti, ako sa dostať bližšie k ľuďom. Prinášajú lepší user generated content. A pravdepodobne umožnia značkám dostať sa s reklamou tam, kde to doposiaľ nebolo možné – do messaging aplikácií.
Klientom odporúčame skúšať nové formáty aj médiá. Pretože keď sú niekde prví, dokážu zaujať zaujímavé cieľové skupiny a vytvoriť si veľké publikum s nízkymi nákladmi.
Prečítajte si podrobný článok o dôležitosti stories na blogu Buffer >>
Facebook vs technologický svet
OK, Facebook sa chystá staviť na augmented/mixed reality. Keď si uvedomíme, čo urobil pre internetové video, je jasné, že môže rozhýbať aj AR. Aby sa to podarilo, pripravuje platformu v rámci Facebooku, ktorá bude slúžiť na vytváranie aplikácií augmented reality.
Predstavte si, napríklad, hru v štýle Pokemon Go na platforme Facebooku. To by znamenalo vytvorenie konkurencie dvom firmám, ktoré ovládajú trh s mobilnými aplikáciami – Applu a Googlu.
Okrem toho sa Facebook venuje aj hardvéru pre virtuálnu realitu (vlastní Oculus), čím konkuruje Samsungu, HTC, Sony, Googlu a i. Keď sa začne venovať aj hardvéru pre augmented reality, bude konkurovať Applu alebo Microsoftu a všetkým výrobcom televízorov. Mark Zuckerberg totiž prezentoval svoju víziu augmented reality – okuliare, ktoré vyzerajú bežne, ale premenia Vašu obývačku na obrovskú obrazovku. Televízor už nebudete potrebovať.
Ale nielen televízor. Facebook chce nahradiť všetky zariadenia s obrazovkou: smartphony, smart hodinky, tablety… Áno a koniec smartphonov neprognózuje len Facebook, ale aj Microsoft.
Budúcnosť bude zaujímavá.
Celý článok k téme na webe Futurism >>
Krátke správy
The Boring Company, nový projekt Elona Muska, nadobúda kontúry. Chceli by ste jazdiť v LA podzemnými tunelmi?
Video >>
Denníky nie sú mŕtve. New York Times má čistý prírastok digitálnych predplatiteľov 300 tis. za kvartál (medziročne +60 %). Niemanlab >>
Ak vás zaujíma, prečo je ťažké meniť názory ľudí, prečítajte si o backfire efekte. The Oatmeal >>
Marketingový riaditeľ Ryanair si myslí, že značky nemusia byť milované, aby boli úspešné. Marketing Week >>
A je to tu: Mediálne výdavky na reklamu v digitálnych médiách v USA po prvýkrát predbehli výdavky do televízie. Adage >>
Čistý zisk Facebooku za prvý kvartál vzrástol o 76 % na 3 miliardy dolárov. WSJ >>
Skylink mení svoje logo, zaplatí zaň do dvoch miliónov eur. SME >>
Reklamy
Krásny spot Pedigree o adopcii psov z útulkov s vymenenými úlohami.
Heineken sa pokúsil o niečo podobné ako Pepsi s lepším výsledkom (ale, kua, ľudia takto rýchlo názory nemenia, prečo nás korporácia chce poúčať o tolerancii a čo má toto spoločné s pivom?).
Týranie dinosaura v koride.
Máme radi reklamy, v ktorých sa značka spomenie asi tisíckrát a stále sú vtipné.
(Ak sa vám hudba zdá byť povedomá, tu je.)
Mall.cz umiestnil v centre Prahy obrovský kávovar Philips. Virálne video má vyše milión zobrazení. FB Video >>