maxresdefault

Mánia Pokemon Go, Prisma a i.

Mánia Pokemon Go

Pokemon Go pred niekoľkými dňami vystrelil zdanlivo z ničoho. Do ulíc dostal ľudí, ktorí nachodia kilometre, len aby zbierali príšerky.

Hra má desiatky miliónov používateľov, viac denných aktívnych používateľov ako Twitter, viac stiahnutí ako Tinder, ľudia s aplikáciou trávia viac času ako s Facebookom alebo Snapchatom a Nintendu zvýšila hodnotu akcií o miliardy dolárov. Každú hodinu si aplikáciu stiahne 300 000 používateľov a za tento istý čas zarobí 650 000 dolárov.

Prečítajte si zhrnutie na Trende >>

Prečo je taká úspešná?

1. Pozadie
Vychádza z augmented reality hry Ingress, ktorú globálne hrali milióny ľudí. Od Ingressu si Pokemon Go zobral aj dôležité lokácie v reálnom svete, takže štart mohol byť veľmi rýchly.

2. Dostupnosť
Odštartovala súčasne na iOS aj Androide, čo pri hrách nie je bežné. A navyše na prihlásenie využíva účet Googlu.

3. Gameplay
Hra sa ovláda jednoducho, pri štarte nie je potrebné takmer nič vysvetľovať a beží hladko (teda pokiaľ nie sú preťažené servery).

4. Základňa fanúšikov
Fenomén Pokemon existuje dve desaťročia. Hru nehrajú len deti a mladí ľudia, ale aj tridsiatnici, ktorí si pamätajú pôvodnú hystériu okolo Pokemonov.

A vývojári môžu mať v talóne ďalšie vylepšenia, ako súbojový systém alebo komunikáciu medzi hráčmi, ktorá zatiaľ neexistuje. Myslíme si, že Pokemon Go ešte chvíľu vydrží.

Ako to môžu využiť značky? Niektoré sa už teraz snažia využívať PokeStopy – dôležité miesta v hre. Ak máte to štastie, že vaša prevádzka je zároveň PokeStopom, môžete k sebe lákať hráčov za cenu okolo 2 €/hodinu.

Autori hry sa ďalej vyjadrili, že plánujú spustiť sponzorované lokácie, pričom platba bude za návštevníka. Takže budete môcť pozvať hráčov do svojho obchodu a zaplatíte len za tých, ktorí naozaj prídu.

Skúšali ste Prismu?

Prisma je momentálne jednou z napopulárnejších aplikácií pre iOS (vyše milión denných používateľov) a chystá sa aj verzia pre Android. Ide o aplikáciou, ktorá pretvára fotografie. Niečo podobné ako filtre na Instagrame, ale oveľa sofistikovanejšie.

Prečo sú aplikácie ako Prisma, Instagram, MSQRD alebo Snapchat také populárne? Pretože menia obsah tvorený používateľmi na niečo zábavnejšie, krajšie alebo lepšie. User generated content je totiž väčšinou nudný.

Ľudia nevedia dobre fotiť ani natáčať zaujímavé videá. Pokiaľ ich obsah posuniete na vyššiu úroveň, radi vašu appku budú používať. A značky rady zaplatia, aby sa stali jej súčasťou.

Môžeme teda očakávať ďalšie podobné aplikácie. A potom čosi ako Prismu pre video a neskôr aj augmented alebo virtuálnu realitu.

Prisma v iTunes >>

Ďalšie správy

MasterCard mení logo a ide o jeden z vydarenejších redizajnov. Adweek >>

Aj Donald Trump má nové logo, teda mal. Internety sa mu smiali, že vyzerá ako penis. Tak ho nechal stiahnuť. CoDesign >>

Európske telekomy vydierajú EU. Nechcú spustiť 5G, kým sa nezruší sieťová neutralita. Marigold >>

Dlhé čítanie o tom, ako technológie menia vnímanie pravdy. Ak vás zaujímajú médiá alebo politika, veľmi odporúčame. The Guardian >>

Snapchat prináša Memories, možnosť ukladať fotografie a videá (t. z., že už všetky nezmiznú). Contently sa pozreli, čo to znamená aj pre značky. Contently >>

Boti pre Facebook Messengera sú novým hype. Ešte nemáte svojho? Tak si zatiaľ vyskúšajte niekoľko nezvyčajných. Venturebeat >>

Facebook prináša okamžité články do Messengeru. Wersm >>

Krásna offlinová augmented reality hra :-) FB >>

Niekoľko reklám na záver

Superľudia sú späť. Spot Channel 4 z Paralympiády 2012 sa dočkal pokračovania k Paralympiáde v Riu.

Pozrite si indický spot Nike. Je to typické Nike, ale farebnejšie a samozrejme nesmie chýbať tanec :-)

Krásny spot na pivo. Exekúcia aj pointa sú výborné.

Star Trek a hypotéka? Logické!

Spot o Girl Power potrebuje hudbu Spice Girls (Nezdá sa vám, že retra z 90-tych rokov je už priveľa?).

Opäť máme niekoľko WTF kampaní!

Babišov Agrofert sponzoruje športovcov, aby nemali holé zadky. No jo, asi to bylo levné. MediaHub >>

Reklama na cereálie, v ktorej ovca holí človeka.

Trochu bizarná reklama Kauflandu s pokladníčkou, ktorá sa vyzlieka.

Prajeme vám krásny stred týždňa :-)

Richard MarečekMartin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar