Najväčší reklamný podvod a balenie ako marketingový nástroj

Najväčší reklamný podvod na internete

Bezpečnostní experti zo spoločnosti White Ops objavili a dlhodobo pozorovali najväčší reklamný podvod v dejinách. Armáda robotov nazvaných Methbot sa vydávala za reálnych užívateľov, ktorí denne spustili až 300 miliónov reklamných videí.

Ruská skupina AFK13, ktorá za projektom stojí, si mohla takýmto spôsobom vygenerovať denný príjem medzi 3 až 5 miliónmi dolármi. Po niekoľkých týždňoch bola odhalená a odhaduje sa, že si dokopy zarobila až 180 miliónov dolárov. A takýchto sietí môže byť viac. Pre porovnanie, trh digitálnej reklamy v USA ročne prerozdelí 70 miliárd dolárov. Viac na Forbes >>

Digitálna reklama má veľký problém. Zrekapitulujme správy z posledného obdobia:
– Asi polovica reklám sa vôbec nezobrazí ľuďom. A veľkú časť kliknutí na reklamy majú na svedomí boti.
– 2/3 rozpočtu zmiznú u sprostredkovateľov.
– Masívne používanie blokovačov reklamy (cca. tretina slovenských
používateľov internetu).

Balenie ako marketingový nástroj

Čoraz viac značiek využíva balenie na vytvorenie buzzu a na podporenie predaja.

Začalo sa to kampaňou Coca-Coly – “Share a Coke” s konkrétnymi menom osoby na etikete. To inšpirovalo mnoho podobných kampaní konkurenčných značiek. Napríklad Pepsi a jej „svetový emoji jazyk“ na etikete s kampaňou “Say it with Pepsi”. Kampaň Dr Pepper “Pick Your Pepper” zase obsahuje stovky unikátnych dizajnov etikiet.

Budweiser nahradil svoju etiketu za novú s menom “America”. Bud Light zase priniesol späť svoju limitovanú edíciu tímov Národnej Futbalovej Ligy, kde každá plechovka bola farby daného tímu.
Aj Snickers mal špeciálne edície.
Nutela tiež robí mená na obaloch produktov.

Pokiaľ špeciálne balenie zachová jedinečné prvky produktu (inými slovami, ak nedopletie zákazníkov), dokáže dobre zviditeľniť produkt a urobiť ho zaujímavejším. A teda podporí predaj.

Trendy pre video reklamu

V budúcom roku sa sústreďte na vertikálne video pre mobilné zariadenia, pripravte sa na augmented reality, vyskúšajte 360° video aj outstream video reklamu (video reklama umiestnená mimo video obsahu, napr. medzi odstavcami textu – pretože ľudia neznášajú pre-rolly). Také sú odporúčania Unruly >>

Krátke správy

Mark Zuckerberg si vytvoril virtuálneho sluhu Jarvisa. Fast Company >>

Facebook spustil 360°live videá. Engadget >>

Facebook konečne začína bojovať s falošnými správami. Wired >>

Táto tech spoločnosť vytvára realistické 3D modely tvárí z obyčajných selfie. The Verge >>

Elon Musk ide údajne do nového biznisu, chce kopať tunely. A nová firma sa má volať The Boring Company. INC >>

Alza vôbec prvýkrát zverejnila svoju tržbu za obdobie 7 dní. Dosiahla hodnotu jednej miliardy českých korún. Retailek >>

Neznášanlivý príspevok alebo hoax by mohol Facebook v Nemecku vyjsť až na 500 000 eur. Quartz >>

Coca-Cola vyrobila viečko, ktoré Vám umožní nahrať 30 sekundový zvuk pre milovanú osobu. Adweek >>

Reklamy

Nike v novej kampani hovorí o čase. Dobrý insight, žiadne pekné obrázky, len text na čiernom pozadí. The Drum >>

Čo asi bude dramatizovať spot o čúraní? Nechajte sa prekvapiť.

Ďalšia z reklám o bezpečnosti na cestách, ktorá využíva efekt zastavenia času. 

Aerolinky WestJet sa preslávili vianočnými reklamami, v ktorých prekvapujú ľudí. Tu máme ďalšiu do série. 

Pekné príklady outdoorovej reklamy. Adweek >>

Naši kolegovia z Londýna vytvorili špeciálnu vianočnú výzdobu na tému novej hry pre Xbox – Dead Rising 4. 

WTF týždňa: Ruský Dedo Mráz v reklame banky trýzni pracujúcu matku. 

Prajeme Vám krásne a šťastné Vianoce.

Site Footer

Sliding Sidebar