1930-1-1

Sme späť! Trendy, Coca-Cola, krátke filmy

Čo nás čaká v tomto roku

  • Virtuálna realita je tu konečne vo veľkom. Oculus, Samsung, HTC, Sony… VR zaútočí na masový trh a možno zmení zábavu.
  • Umelá inteligencia urobí ďalší krok. Softvér sa vie učiť a napr. v hrách poráža ľudí. Prichádzajú lepší virtuálni asistenti. Google sprístupnil svoj softvér pre strojovú inteligenciu. Takže sa vývoja chytí viac startupov.
  • Smart home bude väčšou témou. Veľkí hráči ako Nest, Apple, Amazon, Microsoft pridávajú hlasové ovládanie.
  • Pri internet of things sa bude stále viac hovoriť o zabezpečení pred útokmi hackerov.
  • Autonómne autá budú lepšie. Autopilot od Tesly už funguje celkom slušne.
  • Viac elektrických áut. V USA začnú predávať Chevrolet Bolt za rozumnú cenu (výkon 200 k, cena 30 tis. $, dojazd 320 km).
  • Smrť niektorých jednorožcov. Unicorns je označenie pre firmy s hodnotou nad 1 mld. dolárov. Investori začínajú očakávať reálne výnosy. Firmy, ktoré ich nedokážu tvoriť, budú mať problémy. Po investoroch začnú strácať trpezlivosť aj trhy.
  • Beyond mobile bude témou. Ľudia sa pohybujú medzi mobilom a desktopovým počítačom, tabletom, smart hodinkami, konzolou ovládania auta… Dizajnéri, ktorí sa sústreďujú na používateľa, potrebujú vyriešiť pohyb medzi rôznymi zariadeniami. Preto sa musia posunúť ďalej za mobily.
  • A samozrejme budú fičať messenger aplikácie, 360° video je lacné, live streaming videa bude veľký (už nestačí robiť fotky, musíte točiť naživo streamované videá)…

Niekoľko prehľadov hlavných trendov:

Trendwatching >>

Landor >>

Global Trends >>

Sociálne médiá, Contently >>

Coca-Cola mení stratégiu

Už nechce byť o radosti. Mení reklamný koncept, aj claim z Open Happiness na Taste the Feeling. Koniec veľkých tém, návrat k produktu. Miestami až v štýle, ktorý sa v reklame používal pred zhruba štvrťstoročím.

Veľké témy a konanie dobra boli trendom posledných rokov, ktorý pretrvával aj v minulom. A fungoval, minimálne z pohľadu záujmu ľudí (stačí si pozrieť najvirálnejšie reklamy roka nižšie).

Napr. Nike zvyčajne nehovorí o materiáloch, z ktorých sa skladajú ich topánky. Apple sa v komunikácii veľmi nezaoberá výkonom čipov vo svojich iPhonoch.

Obidve značky nám chcú hovoriť naše príbehy (alebo príbehy, ktoré chceme, aby boli našimi). A ich produkty sú súčasťou našich príbehov, nie ich. Pokiaľ sa toto podarí aj v novom koncepte Coca-Coly, bude úspešný.

Rozhovor s globálnym šéfom marketingu, ktorý vysvetľuje novú stratégiu. Ad Age >>
Všetky reklamy prvej vlny kampane. Adweek >>

Krátke filmy sú novými spotmi

V roku 2001 (niekoľko rokov pred vznikom YouTube) vytvorilo BMW sériu krátkych filmov pre internet The Hire. S režisérmi ako Guy Ritchie, Tony Scott, John Woo, Alejandro González Iñárritu… Hlavnú postavu hral Clive Owen, vo vedľajších účinkovali Gary Oldman, Madonna, James Brown, Mickey Rourke a i. Bola to bomba. Jeden príklad >>

Krátke filmy na ploche väčšej ako typický TV spot dokážu lepšie rozohrať príbeh. Ľuďom sa to páči, preto krátke filmy robí čoraz viac značiek. Navyše video vládne sociálnym médiám. Už máte svoj film?
Viac k téme od Contently >>

Niekoľko rebríčkov

Každoročný rebríček najlepších agentúr časopisu Advertising Age >>
Z veľkých agentúrnych sietí sa do rebríčka dostali len naši kolegovia z McCann na treťom mieste.

Marketéri roka podľa Advertising Age >>

Najlepšie reklamy roka podľa odborníkov z branže. The Guardian >>

Najlepšie reklamy roka podľa Adweek >>

Najvirálnejšie reklamy, rebríček Unruly >>

Top marketingové momenty roka, Marketing Magazine UK >>

Najlepšie content marketingové projekty 2015 podľa Contently >>

Ďalšie správy

Facebook zverejnil čísla za Q4 2015. Zas narástol. Zisk sa v porovnaní s Q4 2014 zvýšil viac ako dvojnásobne. Až 80 % príjmov tvorila reklama na mobilných zariadeniach. Viac na Marketing Magazine UK >>

Predaj iPhonu začal stagnovať po prvýkrát v histórii. V treťom kvartáli vzrástol len o necelé percento. iPhone tvorí 2/3 príjmov Applu. Predaj iPadu klesol o štvrtinu, Macu o 4 %. Zisk Applu je však rekordný. Marketing Magazine UK >>

Ak vás zaujímajú technológie, pozrite si hlavné trendy z veľtrhu spotrebnej elektroniky CES podľa JWT Intelligence >>

Magnum a Cornetto budú menšie, píše Trend >>

Facebook sprístupňuje live streaming videa všetkým používateľom v USA. Zatiaľ len na iPhonoch. Adweek >>

Niekoľko reklám na záver

Axe sa tiež mení. Už nechce byť prvoplánovo sexy. Video >>

Old Spice má nového hlavného hrdinu – legendárneho.
Prvý spot >>
Druhý spot >>

YMCA rebrandovala na Y a spustila americkú kampaň s peknými autentickými spotmi.
Prvý spot >> 
Druhý spot >>

Pivo Březňák si chce privlastniť tému otcov – vzorov pre svojich synov.
Teaser >>
Spot >>

Ženy nie sú objekty. Video >>

Toto nie je oficiálna reklama Tesly, ale dielo fanúšikov s textom Nikolu Teslu. Video >>

Dreams of Dalí pre Oculus Rift. Zatiaľ najlepšie využitie VR v reklame. 360° video >>

WTF 1: Spot z decembra, ale výborný a návykový. Video >>
(Režisér sa preslávil touto peckou >>)

WTF 2: Óda na nemeckého turistu (vrátane sandálov a ponožiek).
Prvý spot >>
Druhý spot >>

Uvidíme sa opäť o týždeň.
Majte sa krásne!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Nie ste odberateľ newslettra? Zaregistrujte sa teraz >>

Site Footer

Sliding Sidebar