Newsletter 30. 4. 2015

Plánujete využiť influencer marketing?

Influencer marketing znamená vytváranie skupín necelebrít, prostredníctvom ktorých značky vplývajú na cieľové publiká. Momentálne ide hlavne o ľudí na sociálnych médiách, ktorí majú veľa fanúšikov. Rozpočty na influencer marketing rastú. Jedným z dôvodov je fakt, že pre mladých sú hviezdy sociálnych médií dôveryhodnejšie ako napr. TV celebrity, nehovoriac o reklame. Ďalej platí, že mladí žijú na sociálnych médiách, preto je efektívne ich zasiahnuť tam. Dobre zvládnutý influencer marketing podporuje predaj.
Čítajte viac >>
Ďalší názor porovnávajúci influencerov a reklamu >>

Nakupujte priamo z videa

Videli sme interaktívne lookbooky aj inzeráty, ktoré umožnili priamy nákup. Puma urobila video, z ktorého môžete priamo nakupovať ich produkty. Dosiahlo výbornú mieru konverzie. (Kreatívne aj produkčne si to vieme predstaviť oveľa lepšie ;-).
Čítajte viac >>

Polarizovať nie je zlé

Najkontroverznejšia kampaň súčasnosti je zrejme vizuál Protein World „Are you beach ready?“. Vyvolal tornádo nevôle. Napriek tomu môže byť kampaň veľmi úspešná. Nesnažte sa byť všetkým pre každého. Polarizovať môže byť výhodné.
Celý článok >>

Krátke správy

Ak nestíhate sledovať weby o trendoch, Trendwatching je ten jediný, ktorý treba sledovať. Pozrite si májový report >>

10 spôsobov ako využiť sociálne médiá pri uvedení nového produktu od Harvard Business Review. Viac >>

Facebook sa pochválil číslami za prvý kvartál 2015 (YOY): obrat +42 %, denní aktívni používatelia +17 %, mesační aktívni používatelia +13 %, mobilná reklama tvorí až vyše 70 % príjmu z reklamy. Ďalšie >>

Značky už uprednostňujú postovať video na Facebooku pred YouTube. Viac >>

Aj pri video reklamnej kampani na soc. médiách bude podľa prieskumu Facebook voľbou č. 1 pre marketérov. Viac >>

Ešte jedno zhrnutie efektov posledných zmien algoritmu Facebooku. Viac >>

PhotoShop je old school. New York Times kvôli fotke na titulku na ulici vytvorili skutočný 50-metrový obraz kráčajúceho muža. Viac >>

Pepsi spúšťa Project Cobalt – módne oblečenie. Viac >>

Niekoľko reklám na záver

Ako vyzerá komunikácia trhového vyzývateľa? Radikálne, provokatívne… Tento post Air bank je navyše výborne načasovaný. FB post >>

Toyota poháňaná kravskými…, ehm…, výkalmi. Video >>

Chcete tričko za 2 eurá? Ak keď kvôli tomu trpia ľudia? Video >>

Coca-Cola šíri dobro v najdepresívnejšom meste Španielska. Krásne prepojenie automatu na kolu s Twitterom. Viac >>

Pekné využitie YouTube. Video láka na dopravnú nehodu, ktorú však uvidíte, len keď ponáhľate a pretáčate. Video >>

Minule sme videli inzerát v časopise s videom, dnes máme inzerát Amnesty International, ktorý prečítate len so sviečkou. Video >>

Trochu strašidelné: Odhodíte v Hong-Kongu na ulicu odpadok. Zanalyzujú vašu DNA a vytvoria obraz vašej tváre, ktorý umiestnia na billboard. Video >> 

Ako dať emóciu lístkom Post-it? Mrakodrap + 250 pomocníkov + milióny lístkov = romantická žiadosť o ruku. Video >>

Warren Buffet spieva a hrá na ukulele pieseň z reklamy pri príležitosti 100. výročia fľaše Coca-Coly. Video >>

Mimochodom, knihu Setha Godina vyhrala Janette Dlouhá. Blahželáme a čoskoro aj fotku na Facebook dáme.

Pekný predĺžený víkend!

Richard Mareček
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar