Novinky Facebooku
Zmena algoritmu
Facebook zmenil svoj algoritmus. Po novom vidíte viac obsahu svojich priateľov a menej obsahu značiek (vrátane médií). Zmena sa týka všetkých druhov obsahu: odkazov, obrázkov, videí aj živých videí. Očakávajte, že sa Vašej značke zníži zásah a referral traffic. Menej postihnuté budú také, ktorých obsah ľudia lajkujú, zdieľajú a komentujú. Facebook ďalej zdôrazňuje potrebu informovať a zabávať a byť autentický. Ak chcete byť videní, zoberte to do úvahy.
Analýza dopadov od Contently >>
Facebook vládne aj aplikáciám
V prvej päťke májového rebríčka globálne najsťahovanejších aplikácií narušuje hegemóniu Facebooku (1. WhatsApp, 2. Messenger, 3. Facebook, 5. Instagram) len Snapchat na 4. priečke. Miesta 6–10: YouTube, Uber, Spotify, Twitter, Netflix.
Z prvej desiatky tvorili downloady aplikácií vlastnených Facebookom takmer 2/3.
Medziročne klesli všetky top appky okrem Snapchatu, Uber (obe narástli o viac ako 100 %) a Netflixu (+8 %).
Investície do živého videa
Facebook údajne zaplatil viac ako 50 mil. $ takmer 140 partnerským médiám a celebritám, aby aktívne používali Facebook Live. Zdá sa, že si Facebook kupuje podiel na trhu videa. WSJ >>
Facebook Live s filtrami MSQRD
Facebook chce mať veľmi features Snapchatu. The Verge >>
Video je budúcnosť
Viceprezident pre Európu si myslí, že o 5 rokov bude news feed Facebooku tvoriť len video. NiemanLab >>
Nový systém prispievania neziskovkám
Facebook zatiaľ len v USA testuje tlačidlo, ktorým je možné prispieť priamo z prostredia Facebooku. FB >>
Víťazi Facebook Awards
Facebook oceňoval reklamy. FB >>
Ďalšie správy
Trh nápojov sa mení. Tradičné značky obsahujúce cukor stagnujú alebo klesajú. Kto je víťazom v USA? LaCroix, 35-ročná značka sýtenej ochutenej vody. Nie preto, čo obsahuje. Ale kvôli tomu, čo neobsahuje – kalórie. Case study na Vox >>
Závan 90-tych rokov: Pepsi dočasne vracia na trh bezfarebnú Pepsi Crystal, píše Thrillist >>
Pozrite si starý spot a pochopíte, že niečo takéto nemohlo uspieť ani pred 25 rokmi.
Rast smartphonov sa zastavuje. Vstupujeme do post-device éry, tvrdí Fast Company >>
Microsoft kúpil LinkedIn za 26 mld. $. Harvard Business Review zhrnulo možnosti, ako môže Microsoft kúpu zúžitkovať. HBR >>
Instagram dosiahol míľnik 500 mil. používateľov mesačne. TechCrunch >>
Niekoľko reklám na záver
Nový spot Always. Like a Girl je úžasná platforma. Always takto môže pokračovať roky a stále to bude dobré. „Empowering“ cieľovej skupiny funguje.
Vyhľadávač lacných leteniek a hotelov Momondo analyzoval DNA ľudí s prekvapujúcim výsledkom.
Bizarné reklamy sú trendy. Tu je výber z posledného obdobia:
Reklama na cereálie s bábikami a škrečkom?
Nemecký diskont plný mačiek.
Muži si pestujú pivné bruchá v reklame na pivo. Adweek >>
Japonská reklama na svietidlá, v ktorej sa otec rodiny premení na svätojánsku mušku. Adweek >>
Prajeme vám úspešný štart do nového týždňa 🙂
Richard Mareček a Martin Kozár
Mayer/McCann Erickson