Novinky Facebooku, zastavujúci sa rast smartphonov a bizarné reklamy

Novinky Facebooku

Zmena algoritmu
Facebook zmenil svoj algoritmus. Po novom vidíte viac obsahu svojich priateľov a menej obsahu značiek (vrátane médií). Zmena sa týka všetkých druhov obsahu: odkazov, obrázkov, videí aj živých videí. Očakávajte, že sa Vašej značke zníži zásah a referral traffic. Menej postihnuté budú také, ktorých obsah ľudia lajkujú, zdieľajú a komentujú. Facebook ďalej zdôrazňuje potrebu informovať a zabávať a byť autentický. Ak chcete byť videní, zoberte to do úvahy.
Analýza dopadov od Contently >>

Facebook vládne aj aplikáciám
V prvej päťke májového rebríčka globálne najsťahovanejších aplikácií narušuje hegemóniu Facebooku (1. WhatsApp, 2. Messenger, 3. Facebook, 5. Instagram) len Snapchat na 4. priečke. Miesta 6–10: YouTube, Uber, Spotify, Twitter, Netflix.
Z prvej desiatky tvorili downloady aplikácií vlastnených Facebookom takmer 2/3.
Medziročne klesli všetky top appky okrem Snapchatu, Uber (obe narástli o viac ako 100 %) a Netflixu (+8 %).

Investície do živého videa
Facebook údajne zaplatil viac ako 50 mil. $ takmer 140 partnerským médiám a celebritám, aby aktívne používali Facebook Live. Zdá sa, že si Facebook kupuje podiel na trhu videa. WSJ >>

Facebook Live s filtrami MSQRD 
Facebook chce mať veľmi features Snapchatu. The Verge >>

Video je budúcnosť
Viceprezident pre Európu si myslí, že o 5 rokov bude news feed Facebooku tvoriť len video. NiemanLab >>

Nový systém prispievania neziskovkám
Facebook zatiaľ len v USA testuje tlačidlo, ktorým je možné prispieť priamo z prostredia Facebooku. FB >>

Víťazi Facebook Awards
Facebook oceňoval reklamy. FB >>

 

Ďalšie správy

Trh nápojov sa mení. Tradičné značky obsahujúce cukor stagnujú alebo klesajú. Kto je víťazom v USA? LaCroix, 35-ročná značka sýtenej ochutenej vody. Nie preto, čo obsahuje. Ale kvôli tomu, čo neobsahuje – kalórie. Case study na Vox >>

Závan 90-tych rokov: Pepsi dočasne vracia na trh bezfarebnú Pepsi Crystal, píše Thrillist >>

Pozrite si starý spot a pochopíte, že niečo takéto nemohlo uspieť ani pred 25 rokmi.

Rast smartphonov sa zastavuje. Vstupujeme do post-device éry, tvrdí Fast Company >>

Microsoft kúpil LinkedIn za 26 mld. $. Harvard Business Review zhrnulo možnosti, ako môže Microsoft kúpu zúžitkovať. HBR >>

Instagram dosiahol míľnik 500 mil. používateľov mesačne. TechCrunch >> 

 

Niekoľko reklám na záver

Nový spot Always. Like a Girl je úžasná platforma. Always takto môže pokračovať roky a stále to bude dobré. „Empowering“ cieľovej skupiny funguje.

Vyhľadávač lacných leteniek a hotelov Momondo analyzoval DNA ľudí s prekvapujúcim výsledkom.

Bizarné reklamy sú trendy. Tu je výber z posledného obdobia: 
Reklama na cereálie s bábikami a škrečkom?

Nemecký diskont plný mačiek.

Muži si pestujú pivné bruchá v reklame na pivo. Adweek >>

Japonská reklama na svietidlá, v ktorej sa otec rodiny premení na svätojánsku mušku. Adweek >>

Prajeme vám úspešný štart do nového týždňa 🙂

Richard MarečekMartin Kozár
Mayer/McCann Erickson

Site Footer

Sliding Sidebar