Politika v reklame, nové rozpočtovanie

Politický spotrebiteľ

Mať názor býva pre značku prínosné. Ľudia Vás dokážu lepšie zaradiť, ľahšie ich zaujmete a nebudú Vás ignorovať. Dokonca môžete vyvolať kontroverziu a zarobiť na tom.

V USA v poslednej dobe pribúda značiek, ktoré sa vyjadrujú aj k politickým témam. Niektoré k tomu prinútia okolnosti, napr. keď sa Tic Tac ohradili voči Trumpovi.

Iné to robia programovo ako zmrzlina Ben & Jerry’s, ktorá verejne podporila hnutie Black Lives Matter, alebo v reklame reaguje na nenávistné prejavy po amerických prezidentských voľbách.

Pivo Tecate si zas urobilo srandu z Trumpovho múru. A príkladov je viac.

Zdá sa, že politické postoje značiek oceňujú aj spotrebitelia. Podľa prieskumu 40 % Američanov oceňuje, keď značka v reklame vyjadrí politický postoj (pri Millenialoch je podiel viac ako polovica).

Pokiaľ chcete aj Vy zaujať postoj k aktuálnej politike, dajte si pozor. Pri zle zvolenej téme môžete pôsobiť necitlivo alebo neautenticky. Na druhej strane, ak to urobíte dobre, môžete získať obrovský mediálny priestor zadarmo. A nadviažete s ľuďmi zmysluplný vzťah.

Pokiaľ Vás zaujíma táto téma, stiahnite si štúdiu Politický spotrebiteľ od JWT Intelligence >>

Plánujete rozpočet po starom?

Východiskom pri tradičnom rozpočtovaní je minulé obdobie. To sa berie za základ a zdôvodniť treba prípadne úpravy jedným alebo druhým smerom. Približne pred 60 rokmi sa objavil iný prístup – zero-based budgeting.

Vychádza sa pri ňom z nuly a každá jedna položka rozpočtu musí mať vplyv na plnenie cieľov. V opačnom prípade sa zamietne. Zero-based budgeting je časovo náročnejší a pri nehmatateľných výstupoch (napr. imidž firmy) je ťažšie zdôvodniť potrebu výdavkov.

Napriek tomu sa konečne začína presadzovať aj v marketingu. Začal s ním Unilever aj Diageo. Práve Diageo (vlastní značky Johnnie Walker, Smirnoff alebo Guinness) tvrdí, že zero-basad budgeting je „the new normal“.

Tento vývoj sa nám pozdáva z viacerých dôvodov: Zero-based budgeting je strategickejší spôsob plánovania. Kladie vyššie nároky na kvalitu marketérov. Núti marketérov zbierať dáta o trhu. A tlačí ich do tesnejšej spolupráce s dodávateľmi.

Ďalšie správy

Toto je „Photoshop“ na ľudský hlas. Stačí 20 minút ľudského hlasu a s VoCo dosiahnete, aby ktokoľvek povedal čokoľvek. FB Video >>

Samsung kupuje Harman za 8 miliárd dolárov. Chystá sa dobyť automobilový svet. WSJ >>

Apple pracuje na vývoji smart okuliarov s rozšírenou realitou. TheNextWeb >>

Mall.cz otestuje automatizované doručovanie zásielok dronom. M-Journal >>

Čo sa stane s peniazmi, ktoré hodíte do darcovskej krabičky? McDonald’s Vám to ukáže priamo v ich predajni. Creativity online >>

Taco Bell predstavil nové logo. Ad Age >>

Často si robíte selfie? Coca-Cola prináša prvú selfie fľašu. Petapixel >>

Shapr je “Tinder” určený na profesionálny networking. WERSM >>

Reklamy:

Ako ukážete, že váš produkt pomáha? Vezmete známeho amerického futbalistu, známu hudbu a pridáte humor.

Príspevok Lenova do kategórie reklám Extrémne testy.

Telekomunikačný operátor Comcast tvrdí, že starí rodičia si zlepšia vzťah s vnúčatami, keď si nechajú nainštalovať wi-fi a on-demand televíziu.

Ďalšia várka vianočných reklám: 

Animovaný Sainsbury’s.

Plyšové medvede Heathrow Airport.

Waitrose a vtáčik.

Austrálsky Myer pomáha Santovi s navigáciou.

WTF týždňa:
Spomínate si na jednorožca kakajúceho zmrzlinu? Je späť so sprejom proti zápachu na záchode.

Site Footer

Sliding Sidebar