Politický spotrebiteľ
Mať názor býva pre značku prínosné. Ľudia Vás dokážu lepšie zaradiť, ľahšie ich zaujmete a nebudú Vás ignorovať. Dokonca môžete vyvolať kontroverziu a zarobiť na tom.
V USA v poslednej dobe pribúda značiek, ktoré sa vyjadrujú aj k politickým témam. Niektoré k tomu prinútia okolnosti, napr. keď sa Tic Tac ohradili voči Trumpovi.
Iné to robia programovo ako zmrzlina Ben & Jerry’s, ktorá verejne podporila hnutie Black Lives Matter, alebo v reklame reaguje na nenávistné prejavy po amerických prezidentských voľbách.
Pivo Tecate si zas urobilo srandu z Trumpovho múru. A príkladov je viac.
Zdá sa, že politické postoje značiek oceňujú aj spotrebitelia. Podľa prieskumu 40 % Američanov oceňuje, keď značka v reklame vyjadrí politický postoj (pri Millenialoch je podiel viac ako polovica).
Pokiaľ chcete aj Vy zaujať postoj k aktuálnej politike, dajte si pozor. Pri zle zvolenej téme môžete pôsobiť necitlivo alebo neautenticky. Na druhej strane, ak to urobíte dobre, môžete získať obrovský mediálny priestor zadarmo. A nadviažete s ľuďmi zmysluplný vzťah.
Pokiaľ Vás zaujíma táto téma, stiahnite si štúdiu Politický spotrebiteľ od JWT Intelligence >>
Plánujete rozpočet po starom?
Východiskom pri tradičnom rozpočtovaní je minulé obdobie. To sa berie za základ a zdôvodniť treba prípadne úpravy jedným alebo druhým smerom. Približne pred 60 rokmi sa objavil iný prístup – zero-based budgeting.
Vychádza sa pri ňom z nuly a každá jedna položka rozpočtu musí mať vplyv na plnenie cieľov. V opačnom prípade sa zamietne. Zero-based budgeting je časovo náročnejší a pri nehmatateľných výstupoch (napr. imidž firmy) je ťažšie zdôvodniť potrebu výdavkov.
Napriek tomu sa konečne začína presadzovať aj v marketingu. Začal s ním Unilever aj Diageo. Práve Diageo (vlastní značky Johnnie Walker, Smirnoff alebo Guinness) tvrdí, že zero-basad budgeting je „the new normal“.
Tento vývoj sa nám pozdáva z viacerých dôvodov: Zero-based budgeting je strategickejší spôsob plánovania. Kladie vyššie nároky na kvalitu marketérov. Núti marketérov zbierať dáta o trhu. A tlačí ich do tesnejšej spolupráce s dodávateľmi.
Ďalšie správy
Toto je „Photoshop“ na ľudský hlas. Stačí 20 minút ľudského hlasu a s VoCo dosiahnete, aby ktokoľvek povedal čokoľvek. FB Video >>
Samsung kupuje Harman za 8 miliárd dolárov. Chystá sa dobyť automobilový svet. WSJ >>
Apple pracuje na vývoji smart okuliarov s rozšírenou realitou. TheNextWeb >>
Mall.cz otestuje automatizované doručovanie zásielok dronom. M-Journal >>
Čo sa stane s peniazmi, ktoré hodíte do darcovskej krabičky? McDonald’s Vám to ukáže priamo v ich predajni. Creativity online >>
Taco Bell predstavil nové logo. Ad Age >>
Často si robíte selfie? Coca-Cola prináša prvú selfie fľašu. Petapixel >>
Shapr je “Tinder” určený na profesionálny networking. WERSM >>
Reklamy:
Ako ukážete, že váš produkt pomáha? Vezmete známeho amerického futbalistu, známu hudbu a pridáte humor.
Príspevok Lenova do kategórie reklám Extrémne testy.
Telekomunikačný operátor Comcast tvrdí, že starí rodičia si zlepšia vzťah s vnúčatami, keď si nechajú nainštalovať wi-fi a on-demand televíziu.
Ďalšia várka vianočných reklám:
Animovaný Sainsbury’s.
Plyšové medvede Heathrow Airport.
Waitrose a vtáčik.
Austrálsky Myer pomáha Santovi s navigáciou.
WTF týždňa:
Spomínate si na jednorožca kakajúceho zmrzlinu? Je späť so sprejom proti zápachu na záchode.