Problémy Pepsi/United a TV vôbec nie je mŕtva

Problémy Pepsi a United

Ak ste nezachytili dva najväčšie „priesery“ PR za uplynulých veľa mesiacov, zhrnieme to.
V in-house agentúre Pepsi vytvorili reklamu, v ktorej v zásade ide o sociálnu zmenu spôsobenú konzumáciou sýteného nápoja s cukrom (WTF?!). Ľudia jej, pochopiteľne, neuverili a prišla vlna hejtu. V Pepsi sa zľakli, reklamu behom jedného dňa (!) stiahli a ospravedlnili sa.

Možno si v Pepsi spomenuli na videoklip Chemical Brothers a rozhodli sa ho skopírovať. Možno chceli nabehnúť na populárny trend, keď sa značky vyjadrujú k aktuálnym spoločenským témam. Možno chceli napodobniť úspech legendárnej reklamy Coca-Coly „Hilltop“. Navyše konkurenčná Coca-Cola prestala „šíriť dobro“ a vrátila sa späť k produktu ako hlavnému hrdinovi reklamy. V každom prípade to v Pepsi urobili úplne zle.

Hanba Pepsi trvala relatívne krátko. Pozornosť na seba stiahli United Airlines, keď nezvládli manažment klientov. Potrebovali uvoľniť miesto v lietadle pre svojich zamestnancov a jedného pasažiera nasilu vyviedli z lietadla. Môžete si pozrieť video.

United to zabolelo viac. Na rozdiel od Pepsi, ktorá sa otrasie a pôjde ďalej, kauza United priniesla aj pokles ceny akcií a firme klesla hodnota o vyše 200 mil. $. Smiešno-smutné na tom celom je, že CEO United, ktorý krízu nezvládol, prednedávnom získal ocenenie PRWeek Komunikátor roka.

Aké z toho plynú ponaučenia? 
Internet neodpúšťa a sociálne médiá zosilnia akúkoľvek chybu. Myslite na to a pripravte sa. Ak sa dostanete do problémov, reagujte rýchlo a hlavne ako ľudia. Nie ako korporátni roboti (United). Aj keď ste globálna značka, nemusíte sa snažiť využiť každý trend (Pepsi). A keď už idete naskočiť na trend, navyše súvisiaci s politikou, otestujte si, či vašu reklamu ľudia nebudú vnímať ako neautentickú umelinu.

TV vôbec nie je mŕtva

Thinkbox je marketingová organizácia britských komerčných televízií. Jej analytici pozbierali dáta z viacerých zdrojov a prišli k neprekvapivému záveru – televízia brutálne dominuje videu.
Z výsledkov vyberáme:
–    Podiel televízie na sledovaní videa je 75 %, pričom s odstupom najdôležitejšie je živé vysielanie (video on demand má len malý podiel).
–    Priemerný čas strávený sledovaním TV dokonca o niekoľko minút vzrástol.
–    Podiel YouTube je 6 % a video na Facebooku má necelé 2 %.
–    Dokonca aj v skupine 16 – 24-ročných podiel TV na sledovaní videa tvorí 56 % (YouTube 16 %).
–    Čo sa týka sledovania video reklamy, dominancia televízie je ešte výraznejšia. Briti v priemere sledujú 20 min video reklamy denne. Z toho až 94 % vidia v televízii. V skupine 16 – 24 je to 90 %.

Od združenia televíznych vysielateľov by sme neočakávali iné výsledky, ale… dáta majú z kvalitných zdrojov a analýzy vyzerajú byť v poriadku. V každom prípade sme nezachytili žiadne zdroje, ktoré by dáta alebo metodiku relevantne spochybnili.

Celá správa >>

Krátke správy

Zamyslite sa, koľko vecí fyzicky používate, a pritom v skutočnosti vôbec nemusia existovať. Zuckerberg stavia na AR. Recode >>

Facebook Spaces – Facebook vo virtuálnej realite. TechCrunch >>

Facebook bude čítať Vaše myšlienky. Chce nahradiť klávesnicu. TechCrunch >>

Instagram Stories majú viac používateľov než Snapchat. WERSM >>

80 % používateľov Snapchatu vytvára snapy v reštauráciách. Snapchat preto predstavil nový reklamný produkt – Snap to Store. Mashable >>

Uber zas podvádzal, trackoval používateľov, ktorí zmazali appku. Independent >>

Slúchadlá Bose vraj špehujú. Reuters >>

Google Chrome plánuje blokovať reklamu. WSJ >>

Slovenčina je už jedným zo 16 jazykov, ktorú prekladá umelá inteligencia Google takmer dokonalo. Interez >>

Bábätká často zaspávajú v autách. Ford preto vyrobil pohyblivé jasle, ktoré simulujú cestu autom. Video >>

Reklamy

Peniaze ako médium. Video >>

Ako dramatizovať technológiu použitú pri teplom oblečení? Nálepka na okno zohrieva miestnosť. Video >>

Predstavte si, že reklama v televízii bez Vášho súhlasu spustí hlasové ovládanie iného zariadenia. Burger King svojou reklamou spúšťal Google Home. Digiday >>

McDonald’s má spoty, v ktorých ani raz nezaznie meno značky. Ale spomenú v nich Google a Coca-Colu. Video >> 

Spomínate si na reklamu poľského portálu Allegra s dedkom, ktorý sa učil po anglicky? Allegro je späť. Tentokrát s dievčatkom a karnevalovým kostýmom. Video >>

Site Footer

Sliding Sidebar