aaaaa

Fake news a značky, japonský Topvar, blokovanie reklamy

Ako súvisia fake news s Vašou značkou

Debatu o falošných správach rozprúdili americké prezidentské voľby. Zdá sa, že tak skoro neustane. Prečo by mala zaujímať aj marketérov?
Pretože webstránky šíriace lži, bludy a konšpirácie zobrazujú reklamy a môžu zobrazovať aj Vašu.

Učiteľ Juraj Smatana odhaľuje takéto weby. V najnovšom blog poste menuje značky, ktoré na nich majú umiestnenú reklamu: Lidl, Tchibo, Lexus, Samsung a ďalšie. Toto už zaváňa PR problémom. Všetky značky kontaktoval, zatiaľ zareagovali O2 a Lidl a upravili mediaplány.

Ponaučenie: Nespoliehajte sa, že Google a spol. urobia poriadok s falošnými správami. Dávajte si pozor na kontext, v ktorom sa zobrazuje Vaša reklama. Pokiaľ Vašu značku niekto obviní, že podporuje weby s falošným obsahom, reagujte okamžite.

Mimochodom, fake news odsúdil aj pápež 😉

P. S. Dajte si pozor aj na weby šíriace nenávisť. Na slovenskom Facebooku sa naposledy diskutovalo o Pluske. Vo svete po Lego a Daily Mail rezonuje kauza portálu Breitbart. Už sme písali o Kellog’s. Najnovšie v reakcii na verejný tlak stiahli z Breitbartu reklamu aj nemecké spoločnosti ako BMW alebo REWE.

Plzeň a Topvar budú japonské 

Keď sa spájal SABMiller a AB InBev (po spojení budú mať tretinový podiel na svetovom trhu s pivom), podmienkou bolo predanie niektorých aktív SAB v Európe, aby spojený podnik nebol tak na očiach antimonopolným orgánom.

SAB ešte na jar ponúklo na predaj aj Plzenský pivovar a značky na Slovensku, Poľsku a Maďarsku japonskej skupine Asahi. Šéf firmy vtedy kúpu odmietol, vraj tieto pivovary nezapadajú do ich koncepcie.

Evidentne zmenil názor, pretože teraz Asahi kupuje 5 pivovarov zo Strednej a Východnej Európy za 7,3 mld. € vrátane značiek ako Pilsner Urquell, Tyskie, Lecher alebo Dreier.

Ako zvrátiť blokovanie reklamy

27 % Slovákov na internete na jar tohto roku blokovalo reklamu. Dnes ich bude ešte viac. Blokovanie reklamy na internete už nadobudlo rozmery celosvetového hnutia.

Zabudnime na bannery, na ktoré dnes klikajú prakticky už len boti a pozrime sa na video reklamu.
Podľa prieskumu z USA viac ako polovica používateľov preskočí reklamný pre-roll. Pätina dokonca zatvorí video, ak je konfrontovaná s reklamou. Viac v článku Contently >>

Čo s tým? Pre odpoveď sa vráťme o 50 rokov späť do histórie. Howard Gossage, dnes uznávaný ako génius reklamy, vtedy napísal: „Nikto nečíta reklamu. Ľudia čítajú, čo ich zaujíma. A niekedy je to reklama.“

Ak si chcete byť istí, že ľudia budú konzumovať Vašu reklamu, neotravujte ich. Urobte ju zaujímavou a hodnou zapamätania.

Krátke správy

Amazon plánuje na jar v Seattli spustiť Amazon Go – obchod s potravinami bez pokladní a pokladníkov. Potrebujete len mobilnú aplikáciu. Zatiaľ funguje v testovacej prevádzke len pre zamestnancov Amazonu.

Po dvoch rokoch klebiet Apple konečne potvrdil záujem o autonómne vozidlá. BBC >>

Facebook oznámil ďalšie chyby vo svojich metrikách. Tentokrát nesprávne merali počet lajkov a zdieľaní pre webové linky cez API. A nesprávne počítali reakcie pri live videách. Adweek >>

Sú vašou cieľovou skupinou manažéri? Vedzte, že správy konzumujú hlavne ráno na mobile, najpopulárnejším zdrojom sú emailové newslettre (2x častejším ako video) a používajú aj Facebook. Globálny prieskum Quartz >>

Chorý biznis model: Uber stráca skoro 60 % na každej objednávke. Financial Times >>

Zaujímajú vás trend reporty? Tu je jeden z tých lepších od JWT Intelligence  – The Future 100 >>

Najsledovanejšie reklamy na YouTube v tomto roku. Adweek >>

Najzdieľanejšie reklamy na YouTube a Facebooku podľa Unruly. Adweek >>

Reklamy

Emotívny filipínsky spot o dieťati s maskou zo Star Wars.

Vydarený príklad outdoorovej reklamy: Úprimný badass slogan na letisku v Helsinkách. The Telegraph >>

Spot o vzťahu dvoch študentov s prekvapujúcou pointou.

(Pre porovnanie, starší spot z tejto kategórie testov pozornosti.)

Reklama poľského aukčného webového portálu o seniorovi, ktorý sa učí po anglicky.
(Starší spot s podobnou témou o seniorovi, ktorý sa učí čítať.)

Islandská vodka Reyka v live videu na Facebooku zablahoželala všetkým Islanďanom pekné sviatky. Pričom vymenovali vyše 4 tisíc krstných mien. FB video, prvá časť >>
Druhá časť >>

IKEA zmenila názvy produktov na webe podľa výsledkov vyhľadávania v Googli. Kúpili by ste si napr. posteľ „Môj partner chrápe“ alebo poháre na sekt „Deti odišli z domu“? Adweek >>

WTF týždňa: Poľská reklama Huawei s čudným kolegom, ktorý sa chce bozkávať pod imelom.

Site Footer

Sliding Sidebar